Utorak, APRIL 23, 2024


srce-srebrnoAllah Svemogu?i naredio je svojim robovima da ga dozivaju i pojasnio šta ?eka one koji odbijaju obožavanje samo Njega subhanehu. Od Nu’mana b. Bešira, Allah bio sa njime zadovoljan, prenosi se da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: “Dova je ibadet.” Pa je potom prou?io ajet: “Gospodar vaš je rekao: "Pozovite Me i zamolite, Ja ?u vam se odazvati! Oni koji iz oholosti ne?e da Mi se klanjaju – u?i ?e, sigurno, u džehennem poniženi." (Prijevod zna?enja Gafir/El-Mu’min, 60.)

(Hadis je vjerodostojan, bilježi ga Tirmizi 9/311) U hadisu od Selmana radijallahu ‘anhu stoji da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: “Zaista je Allah živ i darežljiv, stidi se kad ?ovjek digne ruke da ih vrati prazne bezuspješne.”(Hasen, Tirmizi 9/544)

Šta to pokre?e ljudsko tijelo i šta je to što izdaje naredbe organima? Gdje je centar komande kod insana? Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, pojasnio je ovo rekavši: “U tijelu uistinu postoji jedan komad mesa, kada je on zdrav, cijelo tijelo je zdravo, a kad on oboli cijelo tijelo oboli. A zar to nije srce? (Buharija i Muslim) Iz ovog se može zaklju?iti koliko je važno da srce ?ovjeka bude ispravno i ?isto. Bez ?istog srca ?ovjek ne?e uspjeti na Sudnjem Danu. Kaže Allah Svemogu?i:”... na Dan kada ne?e nikakvo blago, a ni sinovi od koristi biti, samo ?e onaj koji Allahu srca ?ista do?e spašen biti.” (Prijevod zna?enja Aš-Šuara 88-89) Bolesna srca uzrok su za mnoge probleme u džematima, organizacijama, davetskom polju i me?u bra?om. Zato ukazujemo na ovaj problem i podsti?emo na pridavanje pažnje ovoj pojavi i podsti?emo na sprije?avanje i lije?enje ovog problema. Nema sumnje da kod mnogih danas nedostaje ispravnog odgoja i na tom se mora poraditi i taj odgoj ne može biti ostvaren u kratkom vremenu. Odgoj jedne uspješne generacije traje godinama ili desetlje?ima.

Poznavanje Stvoritelja

Najvažnije je da ?ovjek bude od onih koji ispovijedaju monoteizam obožavaju?i samo Allaha Uzvišenog. Cilj slanja poslanika i vjerovjesnika je da ljudi spoznaju svog Gospodara. Svi poslanici su dolazili sa istom porukom: “O ljudi, samo Allaha obožavajte, drugog boga osim Njega nemate!” (Prijevod zna?enja El-E’araf 59) ?ovjek mora da obožava samo Allaha cijeli svoj život. Kad insan bude potpuno svijestan da ga je Allah stvorio, da mu daje opskrbu i da mu daje blagodati, onda on ne?e obožavati nešto mimo Allaha niti odbiti poslušnost svom Stvoritelju. Kakav smisao imaju pokornost i izbjegavanje grijeha ako u srcu nema veli?anja Allaha? Naši pretci govorili su: “Ko najbolje poznaje Allaha taj Ga se i najviše boji.”

Oživljavanje srca

Srce se opisuje sa životom, bolesti, ili smrti. Zdravo srce je ono u kojem nema strasti koja se suprostavlja Allahovoj naredbi i zabrani i u kojem nema šubhe (sumnje) koja se suprostavlja istini. Ako ?ovjek osjeti da mu je srce malaksalo, slabo, bolesno, ili u najgorem slu?aju mrtvo, kako da pokuša da oživi svoje srce? Navest ?emo nekoliko na?ina pomo?u kojih srce može da, Allahovom dozvolom, bude oživljeno:

?Zikr i u?enje Kur’ana. Potrebu srca za zikrom spomenuo je šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, kad je rekao: “Za srce je zikr ono što je za ribu voda. Pa u kakvom stanju ?e se riba na?i ako bude izvu?ena iz vode?” (Tezkijetun-nefsi ve terbijetuha kema jukurruhu ‘ulemau-s-selef str. 45, ova knjiga je prevedena na bosanski jezik pod naslovom ‘?iš?enje duše prema prvim izvorima’) Zikr je hrana za srca i duše. On odagnjava i slama šejtana, neka je Allahovo prokletstvo na njega. Zikr otklanja brigu i donosi sre?u, on osvjetljuje srce i lice i biva uzrokom Allahove ljubavi prema onom koji Ga spominje. Prenosi se od Ebu Musaa, radijallahu ‘anhu, da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: “Primjer onog koji spominje svoga Gospodara i onog koji Ga ne spominje je kao primjer živog i mrtvog.”(Buharija 11/201) Najbolji zikr je u?enje Kur’ana jer on sadrži lijek za srce. Kaže Allah subhanehu: “O ljudi, ve? vam je stigla poruka od Gospodara vašeg i lijek za vaša srca i uputstvo i milost vjernicima.”(Prijevod zna?enja Junus 57) Bolesti srca se mogu svrstati pod ‘bolesti sumnji/šubhi’ i ‘bolesti strasti/šehvi’. A Kur’an je lijek za obe vrste. Rekao je Osman b. Affan, radijallahu ‘anhu: “Da su vaša srca ?ista, nikad se ne bi zasitili govora vašeg Gospodara.” (Tezkijetun-nefsi ve terbijetuha str. 48)

?Istigfar, traženje oprosta. Kaže Allah ‘azze ve dželle: “Onaj ko kakvo zlo u?ini ili se prema sebi ogriješi pa poslije zamoli Allaha da mu oprosti – na?i ?e da Allah prašta i da je milostiv.”(Prijevod zna?enja En-Nisa 110) Kad neko po?ini grijeh preostaje mu samo da traži oprosta i ?ini dobra djela kako bi loša bila izbrisana. Aiša, radijallahu

‘anha, rekla je: “Blago onom ko u svojoj knjizi (koja ?e mu biti predo?ena na Sudnjem Danu) na?e mnogo istigfara.” (Tezkijetun-nefsi ve terbijetuha str. 48)

?Dova. Allah Svemogu?i naredio je svojim robovima da ga dozivaju i pojasnio šta ?eka one koji odbijaju obožavanje samo Njega subhanehu. Od Nu’mana b. Bešira, Allah bio sa njime zadovoljan, prenosi se da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: “Dova je ibadet.” Pa je potom prou?io ajet: “Gospodar vaš je rekao: "Pozovite Me i zamolite, Ja ?u vam se odazvati! Oni koji iz oholosti ne?e da Mi se klanjaju – u?i ?e, sigurno, u džehennem poniženi."(Prijevod zna?enja Gafir/El-Mu’min, 60.) (Hadis je vjerodostojan, bilježi ga Tirmizi 9/311) U hadisu od Selmana radijallahu ‘anhu stoji da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: “Zaista je Allah živ i darežljiv, stidi se kad ?ovjek digne ruke da ih vrati prazne bezuspješne.”(Hasen, Tirmizi 9/544)

?Donošenje salavata na Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem. Od Ebu Hurejre, radijallahu ‘anhu, se prenosi da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: “Ko na mene donese jedan salavat, Allah ?e na njega donijeti deset.” (Muslim 4/128) Iz ovog hadisa vidimo kolika je korist donošenja salavata na Poslanika. A šta je sa onim koji je lijen u pogledu ovog? Kaže Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: “Škrt je onaj u ?ijem prisustvu budem spomenut a ne donese salavat na mene.”(Nesai, Tirmizi, Ahmed 1/201, Ahmed Šakir (1736) kaže da mu je lanac prenosilaca ispravan) U drugoj predaji od Ibn Mes’uda stoji da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: “Na Sudnjem Danu najpre?i ?e mi biti oni koji su najviše donosili salavate na mene.” (Hasen, Tirmizi 2/607)

?No?ni namaz. Od najboljih na?ina za oživljavanje srca je da ?ovjek ponizno stoji pred svojim Gospodarom negdje gdje ga niko ne vidi. Slika stanja ?ovjeka u berzehu se ogleda u slici njegovog stanja na dunjaluku. Ako je ?esto osamljen padao na sedždu, zikrio, strahovao od Allaha, plakao radi Njega u tami gdje ga niko od ljudi ne vidi, onda su sve prilike da ?e ovakvoj osobi lijepo biti u kaburu. A ako bude od onih koji su pretjerali u grijesima i takav umre bez pokajanja onda nije za o?ekivati da ?e mu kabur biti prostran i ugodan. Rekao je El-Hasan El-Basri, rahimehullah: “Zaista ?ovjek po?ini grijeh pa mu zbog toga bude uskra?en no?ni namaz.” (Tezkijetun-nefsi ve terbijetuha str. 62) Od posljedica grijeha je da ?ovjek teže ?ini ibadet op?enito pa tako i no?ni namaz.

Važnost unutrašnjosti i vanjskog izgleda vjernika

Spominje se da je Sufjan rekao: “Ispravnost je da unutrašnjost i vanjština budu u dobrom stanju, a ihsan (dobro?instvo) je da unutrašnjost ?ovjeka bude bolja od njegove vanjštine.” (Hajatul-kulubi, Salih b. Avad) Zna?i, nije u redu da ?ovjek samo pridaje pažnju unutrašnjosti ili samo vanjštini, a da drugu stranu zapostavi. Kad se neko prihvati vjere onda treba da vodi ra?una o tom da popravljanje li?nog stanja ne prestaje kod promjene vanjštine koja je tako?e važna. Treba imati snage da se  poprave i neke li?ne osobine, stanje srca, ahlak... i sl. Pa ako je ?ovjek bio grub, osoran i svirep onda treba da radi na tom da postane blag i da suzbija svoju srdžbu. Trebalo bi da ?ovjek svoj temperament koristi u prikladnim situacijama a ne da svoje nezadovoljstvo i svoj bijes iskaljuje na nedužnim. S druge strane, ako ?ovjek nije imao naviku da brani svoje ispravne stavove onda mora da poradi na tom da bude od onih koji ?e braniti istinu. Na kraju, ?ovjek ne treba da zaboravi da je Allah taj koji upravlja srcima, zato Njega trebamo moliti da popravi stanje sviju nas. I neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika i miljenika, njegovu ?asnu porodicu i sve ashabe.

El-Asr



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP
Share

POSJETITE MINBER.BA

  • Ummet anesteziologa
    PiÅ¡e: Muhamed Ikanović Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, doÅ¡ao na mezarje i rekao: “Kako bih samo želio da...
  • Život i djelo Mehmeda Handžića
    Piše: Mr. Vedad Mustedanagić Mehmed Handžić rođen je 16. 12. 1906. godine u Sarajevu, a umro je 29. 7. 1944. godine. Njegov otac Muhammed-aga bavio...
  • Post u mjesecu Å evvalu
    Piše: Mr. Safet Kuduzović Post je jedan od najvrednijih ibadeta i temelj islama. On pripada Allahu Uzvišenom Koji nagraðuje za njega. Nad drugim ibadetima odlikuje...