Uzvieni Allah propisao je hadd devete godine po Hidri po ispravnijem miljenju islamskih u?enjaka. Jer, islamski u?enjaci se razilaze oko godine propisivanja, stavljanja u obavezu obavljanja hadda:
-Ima u?enjaka koji kau da je hadd propisan pete godine po Hidri dokazuju?i svoj stav predanjem Damama b. Sa'lebe a El-Vakidi spominje da jedolazak Damama b. Sa'lebe bio pete godine po Hidri.
-Ima u?enjaka koji kau da je hadd propisan este godine po Hidri, u godini Hudejbije, kada je objavljen kur'anski ajet: I upotpunite hadd i umru radi Allaha. (Prijevod zna?enja El-Bekara, 196.) Ovo je stav dumhura-ve?ine islamskih u?enjaka. Kau da itmam-upotpunjavanje ima zna?enje ibtidaul-fard-otpo?injanje s farzom, s onim to je propisano. Alkame, Mesruk i En-Neha'i kau za rije?i ve etimmu da imaju zna?enje ve ekimu-uspostavite kako to spominje Taberi i drugi.
-Ima u?enjaka koji kau da je hadd propisan sedme godine po Hidri.
-Ima u?enjaka koji kau da je hadd propisan osme godine po Hidri.
-A ispravno je, ako Allah da, da je hadd propisan devete godine po Hidri. Rije?i Uzvienog Allaha: Onima koji su u mogu?nosti obaveza je da hodo?aste Ka'bu radi Allaha (Prijevod zna?enja Alu Imran, 97.) objavljene su u Godini delegacija, tj. krajem devete godine po Hidri. (Ibnu-l-Kajjim, Zadu-l-Me'ad, 3/595; Fetve Stalne komisije, 11/10 pod brojem 4624.)
< « | » > |
---|