Srijeda, APRIL 24, 2024
tekstovi_logo

LA?U POTAPAJU ONI KOJIMA SU FETVE HOBI


Dr. Ajid El-Karni

preveo: Mr. Muhamed Mehanovi?

Š erijatsko-pravno mišljenje (fetva) izneseno je na javnu licitaciju, a mnogi koji imaju sasvim malo šerijatskog znanja daju fetve koje se odnose na važna pitanja od op?eg interesa bez imalo ustezanja i razmišljanja. U jednom predanju stoji: ''Onaj ko je najsmjeliji me?u vama za davanje fetvi, najsmjeliji je i da trpi Vatru.''

Osim toga, ima onih koji sa sobom imaju pet-šest u?enika i sebe smatraju ''potpomognutom grupom i spašenom skupinom'', dok su svi ostali u zabludi ili su otpadnici, potvoritelji i griješnici. Za njih su vladari nevjernici, pisci bezbožnici (heretici), pjesnici razvratnici, u?enjaci režimski; ljudi, daije obmanjiva?i, ?inovnici zulum?ari, trgovci varalice...

Takvi postupaju kao što je postupao haridžija Ebu Hamza kada je svome prijatelju rekao: ''Niko osim mene i tebe ne?e u?i u Džennet!''- Subhanallah! U Džennet ?ija je širina kolika su nebesa i Zemlja, u?i ?e samo dvojica!? Prepuštam ga tebi! To nije onaj Džennet kojeg Uzvišeni Allah obe?aje Svojim robovima "" zaprepašteno mu odgovori prijatelj.

Jednom smo ja i dr. Sa'd el-Burejk vodili diskusiju s nekim mladi?em koji je završio samo Osnovnu školu, a onda je napustio dalje školovanje, pa se posvetio ?itanju knjiga koje je razumijevao sam na svoj na?in. Zbog toga je izvrtao smisao Tekstova, interpretirao dokaze na svoj na?in i na kraju formirao smiješno razumijevanje Š erijata. Mi smo tom mladi?u spomenuli Bin Baza i Ibn Usejmina, a on ih je omalovažio i nipodaštavao.

?udno je što je taj mladi? davao fetve u pitanjima akaida, krvnog delikta i vela vel-bera'a koja spadaju u najteža pitanja uop?e. Ali, nakon brojnih diskusija s njim, njegov um je o?iš?en od te smetenosti i neka je na tome hvala Uzvišenom Allahu.

U vrijeme Omera b. El-Hattaba živio je ?ovjek po imenu Sabig b. 'Asl koji je dijelio fetve i ''šakom i kapom'' i baratao argumentima bez ikakvog razumijevanja i ustezanja. Omer je pozvao ovog ?ovjeka, oborio ga licem na zemlju i po?eo ga odozgo udarati štapom sve dok ?ovjek nije izgubio svijest. Kada se osvijestio re?e:

- Asbahna ve asbaha mulku lillah! (Osvanusmo i osvanu sve u Allahovoj vlasti!)

- Kako se osje?aš "" upita ga Omer.

- Nestalo je onoga što sam osje?ao i sada sam, uz Allahovu, dozvolu ozdravio - re?e ?ovjek.

Osim toga, postoje internet stranice i satelitski kanali koji su puni muftija koji nemaju potrebne kvalifikacije za to; nemaju memorije, razumijevanja i znanja o intencijama Š erijata, a ne poznaju ni stvarnost. Njihove fetve koje donose su iskrivljenje, ekscentri?ne, kontradiktorne i sukobljene. Jedan od njih na jednom od tih kanala kadgod bude upitan o ne?emu kaže: ''Nema smetnje u tome, nema zapreke da se to radi...''

Drugi, opet, ponavlja: ''Mislim, a Allah opet najbolje zna...'', ''o?igledno je...'', ''predostrožnije je...'', i sli?ne izreke koje ukazuju na plitko?u znanja, pukotinu u mozgu i kržljavost u spoznaji.

Pitanje je samo kako je Ummet dopustio da pitanja vjere i ovoga svijeta prepusti ''muftijama'' za koje se zna da nisu bili istrajni u traženju znanja, da nisu bili temeljiti u razumijevanju argumenata i da nisu izu?avali šerijatsko pravo i islamske znanosti?!

Kako možemo budu?nost naših potomaka i sudbinu našeg Ummeta prepustiti ljudima koji donose fetve u pitanjima u kojima su se velikani me?u u?enjacima ustezali. A da su ta ista pitanja postavljena Omeru b. El-Hattabu on bi okupio sve u?esnike Bitke na Bedru da se s njima konsultuje.

Kada ?e se objediniti fetve u islamskom svijetu, od Džakarte pa do Nuakšota, odnosno u cijelom svijetu uop?e?! Naime, u svakoj muslimanskoj zemlji postoje mogu?nosti da se ostvari ovo objedinjavanje i mogu?e je angažiranje sposobnih i temeljitih alima, te desetine prevodilaca na satelitskim kanalima i telefonskim linijama koje bi bile otvorene danono?no.

O vi koji žurite s fetvama, o vi koji ishitreno izri?ete sud o ne?ijem kufru, novotariji, grijesima i zabludi, zar ne mislite da ?e te biti proživljeni na Danu velikom?! (Aluzija na ajet: ''Zar oni ne misle da ?e biti proživljeni da Danu velikome?!'')

Fetva je sud (mišljenje) kojim muftija istupa u ime Allaha, pa teško onima koji pogriješe kada istupaju u ime Onoga Koji je Jedan i Koji sve pot?injava!

Svaki ?ovjek ima toliko propusta i grijeha koji ga mogu gurnuti u more kajanja, a šta ?e tek biti s onima koji preuzmu grijehe i pogreške drugih ljudi?!

Stoga, o ulemo, obuzdajte razuzdane fetve, sprije?ite izigravanje s ?istim Š erijatom i zaustavite maloumnike da se igraju s vatrom! Jer, kada je ''uže fetve ostavljeno da visi svezano za vrh grebena'', tada su se oni koji su po?etnici u ilumu odvažili da za njega prihvate, pa su davali fetve o tespihu, zekatu na nakit, puštanju odje?e ispod ?lanaka, slikanju... Kada niko na to nije reagovao oni su po?eli davati fetve o nafilama, farzovima, šartovima, vadžibima... A kada su opet pušteni, po?eli su davati fetve iz oblasti akide, krvnog delikta, el-vela'a vel-bera'a...

Tako su fetve postale zajedni?ki plijen i svojina svih ljudi i zbog takvih ''muftija stradaju i usjevi i potomstvo.'' Polovi?an alim uništava vjeru, polovi?an ljekar uništava zdravlje, a polovi?an arhitekta doprinosi rušenju gra?evina. Ashabi su one koji bi pitali za neku fetvu slali jedan drugom i izbjegavali davati fetve iz obazrivosti i straha od Uzvišenog Allaha. Tako su postupali i veliki alimi iz sljede?ih generacija, pa je imam Malik jednom upitan za ?etrdeset pitanja i odgovorio je na svega osam pitanja. Na ostalih trideset i dva pitanja rekao je: ''Ne znam.'' Tada je ?ovjek koji mu je postavio to pitanje za?u?eno rekao: ''Imam Malik ne zna!?''

- Idi svijetu i razglasi im da Malik ne zna ništa "" Malik re?e ovom ?ovjeku.

Imam Malik je ovako postupao i pored toga što se zna da su za njega njegovi savremenici rekli: ''U Medini se fetve ne donose dok je u njoj Malik.''

A imam Š afi'i je za njega rekao: ''Kada se spomenu u?enjaci, onda se za Malika može re?i da je zvijezda.''

Jedan pjesnik je spjevao: ''Kada Malik u svojoj Medini dadne neku fetvu, mene tada nikakva druga fetva zadovoljiti ne može.''

Zato, dragi brate, reci mi "" tako ti tvoga Gospodara "" koliko je znanje ovih brzopletih neznalica u usporedbi sa Malikovim znanjem?!

Osim toga, neki se stavljaju u položaj teoreti?ara pravca ehli sunneta i džema'ata i svako onaj ko se s njima slaže, na Pravom je putu, a svako ko se ne slaže, u o?itoj je zabludi. Takvi iz neznanja daju fetve u svim oblastima, a sami ne razlikuju šta je ravno, a šta okruglo.

Kaže Uzvišeni Allah (u prijevodu zna?enja ajeta): "I ne govorite laži jezicima svojim: 'Ovo je dopušteno, a ovo zabranjeno', da biste tako o Allahu laži izmišljali. Oni koji o Allahu laži izmišljaju "" ne?e uspjeti."(En-Nahl,116.)

Preveo: Mr. Muhammed Mehanovi?

minber.ba



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP
Share

BUDIMO PRIJATELJI

DAWA

POSJETITE MINBER.BA

  • Ummet anesteziologa
    PiÅ¡e: Muhamed Ikanović Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, doÅ¡ao na mezarje i rekao: “Kako bih samo želio da...
  • Život i djelo Mehmeda Handžića
    Piše: Mr. Vedad Mustedanagić Mehmed Handžić rođen je 16. 12. 1906. godine u Sarajevu, a umro je 29. 7. 1944. godine. Njegov otac Muhammed-aga bavio...
  • Post u mjesecu Å evvalu
    Piše: Mr. Safet Kuduzović Post je jedan od najvrednijih ibadeta i temelj islama. On pripada Allahu Uzvišenom Koji nagraðuje za njega. Nad drugim ibadetima odlikuje...