Status djeda mraza u islamu
Sarajevo, 24. decembar 2010. (MINA) - Ve?i broj muslimana postavio je pitanje Fetva-eminu u vezi islamskog stava o tzv. Djeda Mrazu kao jednom od simbola svetkovine kojom se obiljeava po?etak nove kalendarske godine te kako se musliman treba postaviti spram tog fenomena. Potuju?i pravo izbora svakog pojedinca i porodice da u konkretnoj situaciji postupi u skladu s vlastitom savje?u i opredjeljenjem, Fetva-emin dr. Enes Ljevakovi? eli ukazati na sljede?e:
1. Djeda Mraz je izravno povezan s kr?anskom tradicijom i zapravo samo je drugo ime za li?nost iz te tradicije poznatu kao "Sveti Nikola". Oni koji preu?uju ovu ?injenicu i pokuavaju da predstave, ustvari nametnu, Djeda Mraza kao op?eprihva?eni simbol darovanja djece povodom nove kalendarske godine, ?ije je obiljeavanje, tako?er, povezano s kr?anskim vjerovanjem u datum ro?enja Isaa a.s., zamagljuju istinu i obmanjuju javnost, posebno muslimansku djecu nastoje?i im poturiti jedan kr?anski simbol kao neutralan i kao op?eprihva?en i poeljan obrazac ponaanja.
2. Spomenuta svetkovina i njen simbol nisu poznat, priznat i prihva?en element u islamskoj tradiciji Bonjaka. Oni su pod/na/metnuti i promovirani muslimanima i njihovoj djeci u vrijeme jednoumlja i neslobode i muslimani bi ih, kao svojevrsne zatitne znakove tog vremena i politike i kao simbole strane islamskom u?enju i tradiciji, trebali ignorirati.
3. Pravo je svakog pojedinca i porodice da po vlastitoj savjesti i izboru prihvate ili ne prihvate spomenute simbole, ali je prema islamskom u?enju svako i odgovaran za vlastiti izbor i postupke. Uzvieni u Kur'anu kae: "Svaki je ?ovjek odgovoran za ono to je uradio". (El-Muddessir,38). Poslanik a.s. u jednom hadisu naglaava: "Svako od vas je ?uvar/pastir i bit ?e odgovoran za ono to mu je povjereno".
www.rijaset.ba
< « | » > |
---|