Postoje dva objašnjenja:

?asni Kur'an, u sljede?em ajetu, kaže:

Mi nijedan propis ne promijenimo, niti ga u zaborav potisnemo, a da bolji od njega ili sli?an njemu ne donesemo. zar ti ne znaš da Allah sve može? (El-Bekara, 106)

Sli?na poruka stoji u 101. ajetu sure En-Nahl. Rijec ajet koja je ovdje upotrijebljena zna?i znak ili re?enica, a može zna?iti i objava. Ovaj kur'anski ajet se može protuma?iti na dva na?ina:

a)    Derogirane su objave prije Kur'ana, kao što su Tevrat,
Zebur i Indžil. One su zamijenjene ?asnim Kur'anom. Ovdje Uzvišeni Allah kaže da On nije dozvolio da se te objave zaborave, ali ih je zamijenio ne?im boljim
-?asnim Kur'anom.

b) Ako rije? ajet prevedemo kao kur'anske re?enice, a ne prijašnje objave, to ne može znaciti da je Allah ukinuo neke ajete, ve? ih je samo zamijenio boljim ili sli?nim. To zna?i da su neki, ranije objavljeni ajeti zamijenjeni novim ajetima. Slažem se s oba objašnjenja.

Neki nemuslimani, pa ?ak i neki muslimani, pogresno razumiju ovo drugo objašnjenje i smatraju da derogirani ajeti više ne vaze, jer su zamijenjeni drugim, derogiraju?im ajetima.

Analizirajmo nekoliko primjera.

Na?inite nešto slicno Kur'anu, nacinite 10 sura, nacinite jednu suru

Neki mnogobosci iz Meke su tvrdili da Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem izmišlja Kur'an. Uzvišeni Allah ih izaziva u sljede?em ajetu sure El-Isra:

Reci: "Kad bi se svi ljudi i džinnovi udružili da sa?ine jedan ovakav Kur'an, oni, kao što je on, ne bi sa?inili, pa maker jedni drugima pomagali."(El-Isra', 88)

 

Nešto kasnije, ovaj izazov je olakšan u suri Hud:       

Z.ar oni da govore: "On ga izmišlja!" Reci: "Pa sa?inite vi deset Kur'anu sli?nih, izmišljenih sura, i koga god ho?ete, od onih u koje pored Allaha vjerujete, u pomo?  pozovite, ako je istina što tvrdite!1

(Hud, 13)

Zatim je u?injen još lakšim u suri Junus:

A oni govore: "On ga izmišlja!" Reci: "Pa, dajte vi jednu suru kao  što je njemu objavljena, i koga god ho?ete, od onih u koje mimo Allaha vjerujete, u pomo? pozovite, ako istinu govorite.''(Junus, 38)

 

Kona?no, izazov nevjernicima je dodatno uproš?en u suri El-Bekara:

A ako sumnjate u ono što objavljujemo robu Svome, na?inite vi  jednu suru sli?nu objavljenim njemu, a pozovite i božanstva vaša, osim Allaha, ako istinu govorite. Pa ako ne u?inite, a ne?ete u?initi, onda se ?uvajte Vatre za nevjernike pripremljene, ?ije ?e gorivo biti ljudi i kamenje. (El-Bekara, 23-24)

 

Na ovaj na?in, Uzviššni Allah je izazov u?inio progresivno lakšim. Progresivno objavljivani ajeti najprije su izazvali pagane da napišu knjigu nalik Kur'anu. Zatim, da napišu deset sura poput kur'anskih. Sljede?i izazov je bio da napišu bar jednu suru, i na kraju - da izmisle bar jednu suru nalik (mim-mislihi) nekoj od kur'anskih sura. Ovo nipošto ne zna?i da su kasnije objavljeni ajeti (El-Bekara, i 23-24), kontradiktorni prethodnim. Kontradikcija zna?i spominjanje dvije stvari jedne pored druge koje se zna?enjem nikako ne mogu složiti, niti odnositi na isti kontekst.

Ranije objavljeni ajeti su derogirani, ali su i dalje dio Kur'ana i njihovo zna?enje i danas važi. Tako, na primjer, izazov nevjer­nicima da izmisle knjigu nalik Kur'anu važi i danas. Isto tako, važi i izazov da proizvedu deset sura nalik Kur'anu, ili bar jednu jedinu sli?nu nekoj od kur'anskih sura. Posljednji izazov ne protivrije?i prethodno navedenim, ali je najlakši od svih. Ako se niko ne može suo?iti s prvim izazovom, tu se pri?a zaustavlja - o težim izazovima nema ni govora...

Predpostavimo da ja po?nem govoriti o malom dje?aku koji je toliko glup da ne može završiti ni osnovnu školu. Kasnije izjavim da  nije u stanju završiti ni ?etiri razreda osnovne škole, a nakon nekog vremena kažem da ne može završit ?ak ni prvi razred. Na kraju, po?nem tvrditi da to dijete ne može poha?ati ni predškolsko obrazovanje, tj. obdanište. Svako dijete mora uspješno završiti predškolsko obrazovanje da bi se upisalo u prvi razred osnovne škole. Ono što tvrdim jeste da je to dijete nesposobno završiti ?ak i predškolsko obrazovanje. Ni jedna od ovih izjava nije kontradiktorna drugoj, ali posljednja, o obdaništu, najpotpunije opisuje mentalne sposobnosti tog djeteta, i dijete nije u stanju poha?ati obdanište, nema ni govora da ?e završiti osnovnu školu.

Postepeno zabranjivanje alkohola

Sljede?i primjer derogiranih ajeta se odnosi na postepeno zabranjivanje alkohola. Prvi kur'anski ajet koji se bavi opojnim sredstvima je 219. ajet sure El-Bekara:

Pitaju te o vinu i kocki. Reci: "Oni donose veliku štetu, a i neku

Korist ljudima, samo je šteta od njih ve?a od koristi."

Naredni ajet o alkoholu je sljede?i:

0 vjernici, pijani nikako molitvu ne obavljajte, sve dok ne budete znali šta izgovarate... (En-Nisa, 43)

U suri El-Maide je smješten posljednji ajet objavljen u vezi opojnih sredstava:

0 vjernici, vino i kocka i strelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite. (Al-Maida, 90)

Kur'an je objavljivan u periodu od dvadeset tri godine. Mnoge društvene reforme su uvodene postepeno. Svrha toga je što lakše prilago?avanje novim zakonima. Naglo i osorno uvo?enje novih zakona uvijek vodi pobuni i anarhiji.

Zabrana alkohola je došla u tri koraka. U prvom ajetu se navodi da je u alkoholu velika šteta i nešto malo koristi, ali je šteta ve?a od koristi. Sljede?i ajet zabranjuje obavljanje namaza u pijanom stanju, što je zna?ilo da u toku dana niko nije mogao piti alkohol, zbog pet dnevnih namaza. Neki su zbog toga u potpunosti ostavili alkohol, a neki su, pak, nastavili piti. Oni koji su ga pili ?inili su to no?u. Kur'an ne komentira više ništa. Da je ovaj ajet naglasio da je ljudima dozvoljeno piti alkohol izmedu namaza, to bi bila kontradikcija. Me?utim, Uzvišeni Allah je pažljivo izabrao potrebne rije?i. Kona?no, alkohol je u potpunosti zabranjen za sva vremena, u 90. ajetu sure El-Maida.

Iz ovoga je o?ito da ajeti ne protivrje?e jedan drugom. Da su u kontradiktornosti, mi ih danas ne bismo mogli sva tri prihvatiti. Pošto musliman mora prihvatiti i slijediti cijeli Kur'an, ako slijedi samo 90. ajet sure El-Maida, on istovremeno prihva?a i slijedi i prethodna dva ajeta.

To je isto kao kad bih rekao da ne živim u Los An?elesu. Kasnije kažem da ne živim u Kaliforniji.( Los Andeles se nalazi u u saveznoj drzavi Kaliforniji) Me?utim, nešto kasnije kažem da ne živim u Americi. Ove tri izjave nisu kontradiktorne jedna drugoj. Tre?a izjava sadrži prethodne. Potpuno je o?igledno da, ukoliko kažem da ne živim u Americi, to zna?i da ne živim ni u Kaliforniji ni u Los An?elesu. Po istoj logici, ako je alkohol u potpunosti zabranjen, o?igledno je da ni obavljanje namaza u pijanom stanju nije dozvoljeno. Istina je i da je u alkoholu veliki grijeh, ali i materijalna korist za neke ljude, s tim što je grijeh mnogo ve?i od koristi.

U Kur'anu ne postoje kontradikcije

Pošto je svaki kur'anski ajet prihva?en i musliman ga slijedi, derogiranje nekih ajeta nije nikakva kontradikcija. Kur'an je Allahov govor i ne može imati kontradikcija.

 


A zašto oni ne razmisle o Kur'anu? Da je on od nekog drugog, a ne od Allaha, sigurno bi u njemu našli mnoge protivrje?nosti. (En-Nisa', 82)

 

 

 



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP