Ramazan je mjesec Kur'ana


ramadan.kerimSva hvala pripada samo Allahu, salavat i selam neka su na Allahovog vjerovjesnika, Muhammeda, na njegovu ?asnu porodicu, sve ashabe i sve one koji ga slijede do Sudnjega dana.

Mjesec ramazan je mjesec za koji Uzvišeni Allah kaže: “U mjesecu ramazanu po?elo je objavljivanje Kur’ana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz Pravoga puta i razlikovanja dobra od zla...” (Prijevod zna?enja El-Bekara, 185.)

Ove rije?i podsti?u i navode vjernika da se potrudi u ?injenju mnogih vrijednih dobrih djela, a neka od njih jesu sljede?a:

U?enje Allahove Knjige. U?enje Allahove knjige – Kur’ana jedno je od najvrednijih djela u ramazanu, stoga i nijet za njeno u?enje tr

eba biti iskren, dakle, Kur’an treba u?iti isklju?ivo radi postizanja Allahovog zadovoljstva! Allahovu Knjigu treba u?iti polahko i pažljivo, s razmišljanjem i razumijevanjem onoga što se u?i, ali je isto tako neophodno primjenjivati i tedžvidska pravila kako bi njeno u?enje bilo pravilno i ispravno.Uzvišeni Allah kaže: “...I pažljivo u?i Kur’an!” (Prijevod zna?enja El-Muzzemmil, 4.)

   U hadisu Abdullaha b. Amra, radijallahu anhuma, navodi se da je upitao Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Allahov Poslani?e, za koliko (vremena) da prou?im Kur’an?” “Za mjesec”, odgovorio je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem. “Ja sam u mogu?nosti da to prije u?inim!”, rekao je Abdullah, pa je po?eo smanjivati dok Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije rekao: “Prou?i ga za sedam dana!” Abdullah je rekao: “Ja to mogu i prije u?initi!”, a na to mu je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Onaj ko ga prou?i za manje od tri dana, taj ga ne?e razumjeti!” (Ebu Davud, Sunen, 1390. Albani ga je ocijenio vjerodostojnim)

 Kada posta? prou?i neke od kur’anskih ajeta i shvati njihovo zna?enje, tada treba razmisliti o tome da li ih prakti?no primjenjuje i postupa u skladu s njihovim zna?enjem i uputama. Stoga, veoma je bitno da život svakog vjernika, a naro?ito posta?a, bude prožet u?enjem Kur’ana i postupanjem u skladu s njegovim propisima i uputama, jer je Allah rekao:

“Knjiga koju ti objavljujemo blagoslovljena je, da bi oni o rije?ima njezinim razmislili i da bi oni koji su razumom obdareni pouku primili.” (Prijevod zna?enja Sad, 29.)

 Vjernik kojem Allah olakša i podari mogu?nosti da izu?ava Kur’an u društvu nekog u?enijeg, onoga koji poznaje Allahovu Knjigu, njeno tuma?enje i njene propise, treba iskoristiti pruženu priliku i nastojati da se što više približi Allahovoj Knjizi u mjesecu ramazanu. Na u?enje Kur’ana, izu?avanje i prakti?nu primjenu nau?enog, treba podsticati i ?lanove svoje porodice, jer u?enje i prou?avanje Allahove Knjige u mjesecu ramazanu jedno je od najboljih djela.

Ibn Abbas, radijallahu anhuma, rekao je: “Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je najdarežljiviji ?ovjek, a posebno je bio darežljiv u mjesecu ramazanu kada se s njim susretao Džibril. Džibril, alejhis-selam, susretao bi se s njim svake no?i i podu?avao bi ga Kuranu! Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je darežljiviji od poslanog kišnog vjetra.” (Buhari, 1902; Muslim, 2308.)

Ono što vjernik nau?i iz Kur’ana, treba nastojati da primijeni u svom životu. U Kur’anu su brojni ajeti koji nas podsti?u na ?injenje dobro?instva, na udjeljivanje imetka, pomaganje drugima, stoga svaki vjernik treba nastojati da bude darežljiv, naro?ito u ovom mjesecu.

Uljepšati glas prilikom u?enja Kur’ana. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Uljepšajte Kur’an svojim glasovima! Uistinu, lijep glas pove?ava ljepotu Kur’ana.” (Hakim, Mustedrek, 1/575; Darimi, Sunen, 2/474. Albani, Sahih, 771, ocijenio ga je vjerodostojnim i rekao da je po uvjetima imama Muslima)

 Skrušeno u?enje Kur’ana odlika je bogobojaznog vjernika, stoga svaki vjernik treba nastojati da u?i Kur’an na taj na?in, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Onaj koji najljepšim glasom u?i Kur’an od svih ljudi jeste onaj koji, kada ga ?ujete, pomislite za njega da se boji Allaha.” (Ibn Madža, Sunen, 1109. Albani ga je ocijenio vjerodostojnim)

U?iti Kur’an  s razmišljanjem. Prilikom u?enja Kur’ana ne treba žuriti, ve? ga treba u?iti polahko razmišljaju?i o onome što se prou?i. Kada vjernik prou?i ajet u kojem se spominje Džennet, tada treba moliti Uzvišenog Allaha da mu podari Džennet. Kada prou?i ajete koji govore o Vatri, tada se Uzvišenom Allahu treba utjecati od Vatre. Ukoliko prou?i ajete u kojima se spominje Allahova milost, tada treba moliti Svevišnjeg Allaha da mu ukaže Svoju milost, izgovaraju?i: “Allahu moj, smiluj mi se!” Ili, kada prou?i ajete o Allahovom oprostu, tada ?e moliti Allaha, subhanehu ve te‘ala, da mu oprosti grijehe, govore?i: “Allahu moj, molim Te za oprost mojih grijeha!” Kada prou?i ajete u kojima se spominje tesbih, ili ajete u kojima se govori o nevjernicima koji Uzvišenom Allahu pripisuju sudruga, tada ?e vjernik slaviti i veli?ati Uzvišenog Allaha, govore?i: “Subhanallah! Slavljen neka si Ti, Allahu moj, i daleko od svake manjkavosti!”

Kada posta? klanja nafila-namaz i na njoj u?i Kur’an, tada  ?e postupati onako kako je postupao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, koji je, kada bi prou?io ajet u kojem se spominje tesbih, slavio Allaha; ako bi prou?io ajet u kojem se nešto traži, i on bi tražio od Allaha, a ako bi prou?io ajet u kojem se spominje traženje zaštite kod Allaha, i on bi tražio zaštitu kod Allaha i utjecao se Njemu. (Muslim, 772.)

Napraviti sebi i svojoj porodici dnevni ramazanski program u kojem ?e najviše vremena biti predvi?eno za druženje s Allahovom Knjigom.

Ako postoji mogu?nost da Allahovu knjigu, Kur’ani-kerim, posta? u?i i izu?ava u džamiji, onda treba nastojati da tako i ?ini, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Kad god se ljudi okupe u nekoj od Allahovih ku?a da u?e i prou?avaju Allahovu Knjigu, na njih ?e se spustiti smiraj, obaviti ih milost, natkriliti ih meleki i Allah ?e ih spomenuti kod onih koji su kod Njega!” (Muslim, 2699.)

Podu?iti se pohvalnim radnjama prilikom u?enja Kur’ana koje treba prakticirati, a koje se odnose na izgled i stanje u kojem posta? treba u?iti Kur’an, kao naprimjer: biti pod abdestom, lijepo odjeven, prije u?enja Kur’ana zatražiti kod Allaha zaštitu od šejtana i sl.


Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP