Allah_designpiše: Sead Kumro

Spominjanje Allaha predstavlja jedan od puteva i na?ina približavanja Allahu. To je jedno od dobrih djela ?ije je izvršavanje Allah spomenuo na mnogim mjestima u Svojoj plemenitoj Knjizi. Kaže Uzvišeni: „O vi koji vjerujete, Allaha mnogo spominjite“ (prijevod zna?enja El-Ahzab, 41); „I kad završite obrede svoje, opet spominjite Allaha, kao što spominjete pretke vaše, i još više Ga spominjite.“ (prijevod zna?enja El-Bekare, 200); „Oni koji i stoje?i i sjede?i i leže?i Allaha spominju.“ (prijevod zna?enja Alu Imran, 191); „I muškarcima koji mnogo spominju Allaha i ženama koje mnogo spominju Allaha, Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio“ (prijevod zna?enja El-Ahzab, 35).

U prethodnim ajetima Allah nare?uje vjernicima da Ga spominju mnogo i ?esto, zbog potrebe Njegovih robova za zikrom, te zbog njihove slabosti i manjkavosti. Svaki trenutak koji muslimanu pro?e a da u njemu nije spominjao Uzvišenog, a mogao je, tretirat ?e se štetnim za njega, jer ?e se, kada sretne svoga Gospodara, kajati za vrijeme koje mu je prošlo bez spominjanja Milostivog.

Prenosi se od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: „Ljudi koji sjede u skupu i napuste skup ne spomenuvši Allaha na njemu, kao da su ustali sa lešine magarca. To ?e im biti žalost na Sudnjem danu.“ (Ebu Davud, Hakim, vjerodostojnim su ga ocijenili Hakim, Zehebi i Albani) Sunnet Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, obiluje primjerima koji ukazuju na važnost spominjanja Allaha, na njegovu ulogu i bitnost u životu muslimana.

Prenosi Ebu Derda'a, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ho?ete li da vas obavijestim o najboljem djelu, onom koje je naj?iš?e kod vašeg Gospodara, i koje je najve?eg stepena, i koje je za vas bolje od udjeljivanja zlata i srebra, i koje je bolje od izravne borbe sa vašim neprijateljima?“ Ashabi rekoše: „Naravno, Allahov Poslani?e.“Na to Poslanik re?e: „Spominjanje Allaha.“ (Tirmizi, Ibn Madže, Hakim. Šejh Albani je ovaj hadis ocijenio vjerodostojnim) Prenosi Ebu Musa el-Eš‘ari, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Primjer onoga ko spominje svoga Gospodara i onoga koji Ga ne spominje, je kao primjer živog i mrtvog.“ (Buhari) Ibn Kajjim je rekao: „Spominjanje Allaha sadrži preko stotinu koristi...“, pa je Ibn Kajjim pobrojao koristi, gdje svaka za sebe predstavlja podsticaj muslimanu da spominje Allaha Uzvišenog. A kako ne bi spominjao Gospodara kada On Uzvišeni kaže: „I niko ne zna kakve ih, kao nagrada za ono što su ?inili, skrivene radosti ?ekaju.“ (prijevod zna?enja Es-Sedžde, 17) Ovdje ?emo samo spomenuti jednu od koristi, koja proizlazi iz spominjanja Allaha, a to je udaljavanje šejtana od osobe koja spominje Milostivog. Kaže Allah: „Onome ko se bude slijepim pravio da ne bi Milostivog spominjao, Mi ?emo šejtana natovariti, pa ?e mu on nerazdvojni drug postati“ (prijevod zna?enja Zuhruf, 36); „Oni koji se Allaha boje, ?im ih sablazan šejtanska dodirne, sjete se, i odjednom do?u sebi.“ (prijevod zna?enja El-E‘araf, 201) Prenosi Haris el-Eš‘ari da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u podužem hadisu rekao: „Allah je naredio Jahji, sinu Zekerijaa, pet rije?i, pa mu je Isa, alejhis-selam, rekao: 'Allah ti je naredio pet rije?i i naredio ti je da postupaš po njima, i naredio ti je da sinovima Israila narediš tih pet rije?i kako

bi i oni postupali po njima. Pa ako im ti ne?eš narediti, onda ?u im ja narediti.' Tada je Jahja okupio sinove Israila i rekao im: 'Allah mi je naredio pet rije?i da postupam po njima i da vam naredim da i vi postupate po njima.'” Pa je u nastavku hadisa spomenuo tevhid, namaz, post, sadaku i spominjanje Allaha, a potom je rekao: „Ne?e se rob sa?uvati od šejtana osim ako bude spominjao Allaha.“ (Ahmed, Tirmizi, Hakim. Šejh Albani je ovaj hadis ocijenio vjerodostojnim) Rekao je Ibn Kajjim: „Da u spominjanju Allaha nema druge koristi osim ove, on tada ne bi izostavio spominjanje Allaha ni u jednom trenutku. To je lijek protiv neprijatelja, šejtana, koji napada roba onda kada je on nemaran, tj. kada ne spominje Allaha.“ Rekao je Ibn Abbas, radijallahu anhuma: „Šejtan sjedi na srcu sina Ademovog. Pa ako on postane nemaran i ne spominje Allaha, on mu dolazi sa vesvesama, a kada spomene Allaha, on pobjegne.“ (Ibn Ebu Šejbe, sa ispravnim lancem prenosilaca)

(Iz djela “Fikhul-edije vel-ezkar“ Abdurrezaka b. Abdul-Muhsina el-Bedra)




Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP