jennehBilježi imam Buharija od Ebu Hurejre radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Allah je svojim iskrenim, odanim i dobrim robovima u džennetskim prostranstvima ono što oko nije vidjelo, uho nije ?ulo, niti to može da zamisli ljudski razum, pripremio.“ Zatim je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem prou?io ajet: „I ne zna nijedna duša šta Smo joj pripremili od ljepota u džennetskim prostranstvima“.

Ovaj hadis Poslanika sallallahu alejhi ve sellem nam govori šta je to Allah pripremio ljudima, a kako ljudi nisu spremni ni jednim svojim ?ulom, niti svojim razumom zamisliti šta je to Allah pripremio. Bilježi imam Ebu Nuaim u svome djelu „Opisi dženneta“, s vjerodostojnim lancem prenosioca, da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Nema u džennetu ništa da li?i onome što je na dunjaluku, osim imena“.

U hadisu kojeg bilježe Buharija i Muslim se kaže: „Mjesto, koje zauzima jedan bi? u džennetu je bolji od dunjaluka i svega onoga što je na dunjaluku.“ U drugoj predaji, koja je tako?er vjerodostojna, stoji: „Mjesto u džennetu u koje se zabode koplje je bolje od dunjaluka i svega što je na dunjaluku.“ Koliko mjesta zauzima zabodeno koplje? To je jedna neznatna površina; a Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže da je to mjesto bolje od dunjaluka i svega što se nalazi na njemu.

Me?u ostalim ljepotama u džennetu, Muhammed sallallahu alejhi ve sellem spominje da ?e se šehidu staviti kruna po?asti na glavu. Jedan biser s te krune je bolji od dunjaluka i svega što je na dunjaluku. Iz samo nekoliko navedenih hadisa vidimo kakva je vrijednost dženneta i kakve je ljepote Allah pripremio svojim vjernicima; a s druge strane kakva je pogrdnost i bezvrijednost ovog prolaznog svijeta kod Allaha. Zadnji ?ovjek koji ?e u?i u džennet, dobit ?e onoliko koliko je imao najve?i vladar koji je boravio na dunjaluku i još deset puta toliko.

Zatim ?e ga Uzvišeni Allah upitati: „Jesi li zadovoljan Allahov robe?“ Rob ?e Mu odgovoriti: „Jesam.“ Pa ?e Allah re?i: „Tebi pripada još deset puta toliko.“ Ta su bogastva samo koli?inski ista, ali su to džennetska bogastva i ona su dakako vrednija. Allah je obezbijedio svakom ?ovjeku u džennetu ono što ?e mu biti dovoljno i što ?e mu predstavljati udoban život. Ne?e džennet nikako biti tijesan za ljude i ne?e se u džennetu osjetiti tjeskoba, jer ?e od dženneta ostati ?ak prostor koji ne?e biti ispunjen.

U jednom se hadisu navodi, kojeg bilježe imam Ahmed i Muslim, da ?e Allah uvesti brojne ljude u džennet i nakon što ih uvede, ostat ?e jedan dio dženneta neispunjen, jer ?e stanovnici džehennema biti brojniji. Uzvišeni Allah ?e tada stvoriti jednu skupinu stvorenja, koju ?e uvesti u džennet. Allah najbolje zna ko i kakva su ta stvorenja. Pored toga, ?e Allah u džennet uvesti i jednu skupinu ljudi bez polaganja ra?una. U jednom hadisu se navodi da ?e takvih biti 70 000, a u drugoj predaji, koju prenosi imam Ahmed, stoji da ?e u?i 70 000 i sa svakim od tih još po 70 000.

U džennet ne?e u?i prvi dok ne u?e i zadnji. U?i ?e se kao jedna cjelina, jer su džennetska vrata prostrana i široka. U jednom hadisu, kojeg bilježe Muslim i Buharija, stoji da su džennetska vrata široka kao razdaljina od Mekke do Basre (nekoliko hiljada kilometara). Imam Ahmed, Taberani i Muslim bilježe da su vrata džennetska široka 40 000 godina hoda. Prva predaja se odnosi na jedna džennetska vrata, a druga na druga džennetska vrata. Znamo da džennetskih vrata sveukupno ima osam. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže u jednoj predaji, koju bilježi Muslim, da ?e do?i vrijeme kada ?e se ljudi okupljati oko tih vrata i gurat ?e se pri ulaska u džennet, jer ?e svako poželjeti da u?e na ta vrata. Kao što znamo da postoji osam vrata za ulazak u džennet, znamo i da postoje brojni stepeni.

izvor www.ummet.at

Za razliku od džehennemskih stepena koji idu na dolje, džennetski se kre?u prema gore. Bilježi imam Buharija u svom sahihu da je Ummu Harise, poznata ashabijka, došla kod Poslanika sallallahu alejhi ve sellem nakon što je preselio njen sin u bitki na Bedru. Rekla je: „Allahov Poslani?e, ako je on u džennetu ja ?u se strpiti i bit ?u zadovoljna. A ako nije, vidjet ?eš šta ?u u?initi.“ Poslanik sallallahu alejhi ve sellem odgovara: „Zar govoriš o jednom džennetu? On je u džennetima, njih su dženneti puni i on je pogodio najve?e stepenove dženneta.“

Od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem se tako?er prenosi da je iznad tih dženneta arš, a ispod arša izviru džennetske rijeke. Buharija i Muslim bilježe da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao da stanovnici dženneta koji su na nižim stepenima vide stanovnike dženneta koji su iznad njih; kao što mi vidimo zvijezde koje se blistaju na nebesima u vedroj no?i. Neko je rekao: „O Allahov Poslani?e, to su stepeni koje ?e zaslužiti poslanici i vjerovijesnici, a mi ne možemo do?i do njih.“ Pa je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem odgovorio: „Ne, nikako. Tako mi Onoga u ?ijoj je ruci moja duša, zaslužit ?e ih ljudi koji vjeruju u Allaha i koji povjeruju u Njegove Poslanike.“

Zna?i, svi oni koji vjeruju u Allaha i koji se vladaju po principima ove uzvišene vjere. Ovdje Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nije mislio na „puki iman“ - vjerovanje srcem, a ostavljanje rada. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem govori u hadisu, kojeg bilježe Buharija i Muslim, da ?e jedna skupina ljudi u džennetu poželjeti, kada vide svoju bra?u na višim stepenima, da se njihovo meso kidalo klještima i odvajalo od kostiju; samo radi tog stepena kojeg su mogli dobiti u džennetu. Jedna skupina ljudi ?e dobiti velika mjesta, pa ?e Allaha upitati: „Gospodaru naš, odakle nama ova mjesta? Mi ovo nismo zaslužili. Nemamo puno namaza, posta, ni zekata ?ime smo ga mogli zaslužiti.“ Allah ?e dati sljede?i odgovor: „To je tebi od tvog djeteta koje je tražilo oprost za tebe.“

Na osnovu ovoga vidimo koliki je uspjeh ?ovjeku ostaviti iza sebe dijete, koje je vjerski odgojeno i koje od Gospodara svih svjetova traži oprost za svoje roditelje. I Uzvišeni Allah im pove?a stepene u džennetu zbog dove djeteta. To je jedna od trajnih sadaka, koje je naveo Poslanik sallallahu alejhi ve sellem u brojnim hadisima. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem spominje da ?e do?i dijete na Sudnji dan i da ?e mu Allah kazati: „U?i u džennet!“ , pa ?e to dijete uzeti svoje roditelje za ruke i re?i: „Gospodaru moj, i moji roditelji sa mnom.“ Allah ?e odgovoriti: „U?i ti u džennet!“ ponovo se obra?aju?i tom djetetu. Zbog toga što je ono bilo dobro; svejedno da li je kao odrasla osoba bilo vezano za vjeru ili je kao maloljetno umrlo, pa tako zaslužilo džennet.

U svakom slu?aju, dijete ?e uzeti svoje roditelje za ruke i re?i ponovo: „Gospodaru moj, i moji roditelji sa mnom.“ Allah ?e po tre?i put re?i „U?i samo ti u džennet!“ Dijete ?e ponoviti: „Gospodaru moj, i moji roditelji sa mnom.“ Onda ?e Allah re?i: „U?ite i ti i tvoji roditelji - u?ite svi zajedno.“ Prenosi se da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Uzvišeni Allah ?e uzdignuti porod jednog vjernika k njemu, iako oni nisu radili djela koja je radio taj roditelj; kako bi se njegove o?i smirile s njima.“ Zatim je prou?io Allahove ajete: „Oni koji vjeruju i koje njihov porod bude sljedio u imanu; Mi ?emo im njihov porod pripojiti i ne?emo im ništa umanjiti od njihove nagrade“. Iz navedenog vidimo da i roditelj svojoj djeci na ahiretu može koristiti.

Džennetske blagodati i džennetska uživanja su brojna. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nas je obavijestio da u džennetskim prostranstvima stoji drvo kroz ?iji hlad prolazi jaha? na brzom konju stotinu godina, pa ni tako ne može pre?i taj hlad. Iz ovoga zaklju?ujemo da je samo taj hlad ve?i i od zemaljske površine. Stabla takvog drve?a su od zlata, kako bilježi imam Tirmizi. U drugoj predaji se bilježi da nema nijednog džennetskog drveta, a da njegovo stablo nije od zlata. Ako su ta stabla i hlad ve?i od zemlje, i sve od zlata, kolike su to samo nagrade za jednog vjernika?!

U džennetu tako?er postoji drvo koje se zove „tuba“ ; ono je spomenuto u brojnim hadisima Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. U džennetu postoje, izme?u svega ostalog, neke blagodati po kojima se muškarci odlikuju nad ženama. Predaja u kojoj Poslanik sallallahu alejhi ve sellem govori kako ?e ?ovjek u džennetu u jednog dana imati na raspolaganju stotinu djevica. To je odlika koja se striktno vezuje za muškarce.

Isto tako postoje odre?ena uživanja koja su vezane samo za žene. Me?utim, kada se op?enito govori o džennetskim blagodatima, onda one vrijede kako za muškarce, tako i za žene. U jednoj predaji Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže da svaka dunjalu?ka žena, koja razljuti svog muža, prouzrokuje da hurije u džennetu govore: „Nemoj ga uznemiravati, Allah te ubio! On je kod tebe jedno kratko vrijeme i bojati se je da ?e se on nama uskoro vratiti, zbog ?ega se uznemiravaš?“ Bilježi imam Ahmed da je Ummu Seleme, žena Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i majka vjernika, došla jednog dana kod Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i pitala ga: „O Allahov Poslani?e, zbog ?ega mi nismo spomenute u Kuranu?“

Zatim je Uzvišeni Allah objavio ajet: „Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i poslušnim muškarcima i poslušnim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji dijele zekat i ženama koje dijele zekat, i muškarcima koji poste i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji ?esto spominju Allaha i ženama koje ?esto spominju Allaha; Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio.“ Ovaj ajet najjasnije ukazuje na to da sve blagodati pripadaju i muškarcima i ženama. Imam Tirmizi bilježi da je jedne prilike došla jedna starica Allahovom Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem i kazala mu: „O Allahov vjerovjesni?e, dovi i moli Allaha da me uvede u džennet!“

Zatim ju je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem pogledao i rekao: „Starice ne?e u?i u džennet.“ Ona se okrenula i zaplakala! Na to se Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nasmijao i rekao: „Idite i obavijestite je da starice ne?e u?i u džennet; ali ?e u?i u džennet kao mlada i lijepa. Imam Ahmed i imam Tirmizi bilježe da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao da ?e stanovnici dženneta imati 33 godine, koja je najljepša dob ?ovjeka. Džennetlije ?e imati izgled svog oca Adema, alejhi selam koji je bio visok 60 podlaktica.

Stanovnici dženneta imaju brojne odlike koje im je Uzvišeni Allah darovao. Neka od tih: njihova prsa ?e se prije ulaska u džennet o?istiti, pa u njima ne?e biti zavisti, požude ni ogovaranja i svega onoga što bi ?ovjeka navodilo da po?ini grijeh, jer toga u džennetu ne može biti. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem opisuje stanovnike dženneta u predaji, koja je mutefekun alejhi: „Oni ne?e ni pljucati, niti ?e iz njihovih noseva izlaziti nešto ili curiti, niti ?e obavljati prirodnu potrebu.“U drugoj predaji se kaže da je san brat smrti, pa zato stanovnici džennenta ne?e spavati.

Prenosi se i sljede?e: kada ?ovjek u džennetu poželi dijete, trudno?a, period nošenja tog djeteta i porod desit ?e se u jednom trenu - kada on to poželi. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao da je jedna džennetska cigla od srebra, druga od zlata, a materija koja ih povezuje – misk. Kada je Allah stvorio džennet, rekao mu je: „Pri?aj i govori!“ Prvo što je džennet rekao, bilo je: „Uspjeli su vjernici!“ Uistinu je tako, a svi drugi su propali. ?ovjek ne može u?i u džennet svojim djelima.

Ne postoji djelo koje ?ovjek na dunjaluku može u?initi, kako bi ušao u džennet. ?ak ni djelo Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Kada je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Niko od vas ne?e u?i u džennet svojim djelima.“ Upitali su ga: „Zar ni ti, o Allahov Poslani?e?“ „Ne. Ni ja, osim ako me Allah ne obavije svojom miloš?u.“ Djela su razlog ?ovjeku da mu se Allah smiluje, pa da ga uvede u džennet. Od posljednjih detalja o džennetu, koje ?u spomenuti, jeste sljede?e: ako je žena na dunjaluku imala dva muža, bit ?e na ahiretu supruga posljednjem mužu kojeg je imala na dunjaluku. To je jedan od glavnih razloga što je Allah zabranio da se Poslanikove žene udaju nakon Poslanikove sallallahu alejhi ve sellem, smrti. Tako ?e biti njegove žene i u džennetu.Uistinu bi bio veliki propust da ?ovjek ne poznaje osnovne opise dženneta i džehennema; jer je to ono što ga navodi i tjera da radi po Allahovim propisima.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP