sestre_2Svaka muslimanka treba da zna da je otkrivanje i razgoli?avanje žene od najve?ih težnji i ciljeva onih koji pozivaju u razvrat i širenje nemorala po Zemlji. Razgoli?avanje je da žena pokazuje muškarcima, koji joj nisu bliža rodbina, ljepotu svoga lica, privla?ne djelove tjela, ukrasnu odje?u i nakit. Otkrivanjem se smatra i da žena skine prekriva? sa svoga lica. Otkrivanje i razgoli?avanje postalo je rašireno me?u muslimanima u raznim oblicima i vrstama, koje predvi?a širenje razvrata, nemorala, niskosti i rušenje porodica i domova. Obaveza je na muslimanci da se dobro pazi i ?uva od onih koji žele da joj otmu njenu plemenitost, uskrate ?ednost i da se igraju s njenim razumom i imetkom. Danas imamo medijska sredstva koja koriste filmove, slike, reklame, pri?e i dr. samo kako bi ostavili uticaj na ženu.

Onaj ko detaljno razmisli o Kur'ansko-hadiskim tekstovima vezanim za ukrašavanje žene muslimanke, op?enito, i njenom pokrivanju; jasno može da uo?i odre?ene principe na kojima su zasnovani. Ti principi su kao pravila i putokazi koje treba ispoljiti i predo?iti ženi muslimanki, kako bi joj bili na umu i kako bi stalno bila prosvijetljena.

Prvi princip, da je islam, kao vjera, posvetio više pažnje ukrašavanju žene i njenom odjevanju od ?ovjekovog ukrašavanja. Nalazimo da je ženino ukrašavanje objašnjeno u tan?ine i da je detaljno pojašnjeno šta je dozvoljeno, a šta ne, od ukrasa. To je, a Allah, dželle še'nuh, najbolje zna, radi dva razloga:

?  Zato što su ukrasi i ukrašavanje od osnovnih i uro?enih ženinih potreba, jer ih je Allah, Uzvišeni, stvorio da vole ukrase i da imaju nagon za ukrašavanjem, pa ako bi im to bilo uskra?eno osje?ale bi veliku poteško?u.

?  Zato što je obaveza da se žena ?uva i pazi više nego muškarac, pa ako izgubi ispravan orijentir, kada je u pitanju njeno ukrašavanje, dešava se da biva od najve?ih uzroka razvrata i smutnje na Zemlji.

Drugi princip, da ženino ukrašavanje u islamu nije na stepenu cilja, nego na stepenu sredstva kojim se žena odaziva svojoj uro?enoj ženstvenosti, i kako bi se pred svojim mužem pojavljivala u najljepšem izgledu, što rezultira dugotrajnu ljubav i samilost me?u njima (supružnicima). Pa ako je njeno ukrašavanje na ovom stepenu, onda ne dolikuje ženi da mu posveti više vremena i imetka nego što zaslužuje. Naprotiv, obaveza je težiti ka umjerenosti, zato što je vrijeme, upravo, ?ovjekov život. Onaj ko doku?i vrijednost vremena takav je istinski spoznao i vrijednost života i svakog njegovog djeli?a. Rasipanje je zabranjeno, i vjerski i razumski, pa neka se svaka žena, muslimanka, dobro obra?una kada je u pitanju trošenje imetka na kozmetiku i modu.

Tre?i princip, da je islam dopustio ženi, kao vid olakšice, da se ukrašava više nego što je dopustio muškarcu, odazivaju?i ce njenoj uro?enosti i ženstvenosti. U isto vrijeme, nije joj ostavio vrata otvorena kada je u pitanju ukrašavanja i odjevanje, nego joj je postavio pravila i principe, kako ne bi smatrala ukrašavanjem i uljepšavanjem ono što to, u stvarnosti, nije. Sve što za sobom povla?i mjenjanje Allahovog stvaranja, ili je dokazano da šteti tjelu, ili obmanjuje je šerijatski zabranjeno. Ali, radi ženinih emocija i nastojanju da slijedi i povodi se za drugima, dovelo je da ukrašavanje i uljepšavanje iza?e iz okvira dozvoljenog i preraste u zabranjeno, a sve to radi slabosti vjerovanja (imana), olahkog pridržavanja za vjerske propise i odazivanja strastima i šejtanu.

?etvrti princip, da je svako uljepšavanje i ukrašavanje s kojim muslimanka oponaša žene nevjernika šerijatski zabranjeno. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Onaj ko oponaša jedan narod on je od njih." Hadis je hasen – dobar. Pravilo, kada je u pitanju oponašanje nevjernika, je da se svako djelo i postupak, s kojim se slijede nevjernici a to djelo je specifi?no samo za njih, smatra zabranjenim oponašanjem (ar. tešebbuh). Kada su u pitanju nemuslimanski obi?aji i postupci koji su rašireni i me?u muslimanima i me?u nevjernicima, tj. nisu posebni samo za nevjernike, teško je re?i da se to i smatra zabranjenim oponašanjem u osnovi, ali se se može zabraniti s druge strane zato što vodi ka zabranjenom oponašanju. Ako bi neki od ovih postupaka i obi?aja došao u suprotnost s jasnim šerijatskim tekstom, ili temeljom, ili je u njemu uo?ljiva šteta, onda bi, bez sumnje, bio zabranjen. U današnje vrijeme smo svjedoci o?itog oponašanja nevjernika od strane muslimana. U super-marketima, na pijacama i u buticima imamo priliku da vidimo razne vrste ženske odje?e: kratke, plitke, providne, uske i td. Žene su, radi neznanja ili zadivljeneosti drugima, po?ele da se nedme?u u kupovini takve odje?e, i time samo podsti?u fabrike odje?e da ulažu više truda i vremena u proizvodnji onoga što se suprostavlja ?istom islamskom u?enju i njegovoj kulturi. Od negativnih posljedica takvih pojava je naklonjenost nevjernicima i zadivljenost njihovim obi?ajima. Bojat je se da radi toga izraste naraštaj i generacija koja je bliža 

osobinama nevjernika nego osobinama muslimana. Jedan od primjera oponašanja nevjernika od strane muslimanki danas je obla?enje pantalona (farmerki). Do prije kratkog vremena to nije bilo poznato me?u muslimankama, zato što je oko njih postojao štit koji je to sprija?avao, a to su vjera i stid. Zatim je došlo do spletkarenja i prevare pa se ta vrsta odje?e pojavila u mnoštvu i na muslimanskim pijacama. Naravno, veliki broj ljudi je to prihvatio i spomenuti štit je bio razbijen i uništen. Nakon kratkog vremena je obla?enje pantalona i izlazak u njima na pijace i trgovine postalo normalno i rašireno, u raznim vrstama i oblicima, iako nije od odje?e koja je karakteristi?na za ženu muslimanku. Doista, oponašanje nevjernika je slabost, poniženje i potla?enost, i dokaz manjkavosti koju kriju u sebi mnogi muslimani današnjice. U isto vrijeme, bitno je napomenuti da niko nema pravo da zabranjuje pravljenje i krojenje novih oblika odje?e ako se slažu sa islamskim u?enjem i principima kada je u pitanju odje?a muslimanke.

Peti princip, da pokrivanje žene nije adet – obi?aj nego ibadet i pokornost Allahu, Uzvišenom, i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, za kojeg ?e žena biti nagra?ena kao što ?e biti nagra?ena za obavljanje drugih šerijatskih propisa. Ispravan - šerijatski hidžab je da žena pokrije cijelo tijelo, što podrazumjeva pokrivanje lica, ruku, stopala i svih ukrasa. Hidžab nije pokrivanje tijela uz otkirivanje lica i ruku, kao što misle neke žene u današnje vrijeme, koje su pod uticajem fetvi suprotnih ispravnom (tj. ispravnom, ja?em i pre?em mišljenu. Op.p) ili pod uticajem epidemije razgoli?avanja i otkrivanja. Ako je svrha hidžaba (pokrivanja) ?uvanje žene i društva od povoda razvrata i nemorala onda je to nemogu?e ostvariti osim pokrivanjem ženinog lica, koje je, bez imalo sumnje, osnova i izvor ženine ljepote. Ako Allah, dželle še'nuh, kaže: "... i neka ne udaraju nogama svojim da bi se ?uo zveket nakita njihova koji pokrivaju." (Prijevod zna?enja, En-Nur, 31), kako onda da bude ženi dozvoljeno da otkiva svoje lice? Koji od dva ukrasa izaziva ve?u fitnu i pre?i je da se pokrije? Lice koje sija svjetlom i ljepotom ili zveket nakita na nozi žene za koju ne znamo koliko ima godina i koliko je lijepa?

Šesti princip, da je otkrivanje i razgoli?avanje žene od najve?ih težnji i ciljeva onih koji pozivaju u razvrat i širenje nemorala po Zemlji. Razgoli?avanje je da žena pokazuje muškarcima, koji joj nisu bliža rodbina, ljepotu svoga lica, privla?ne djelove tjela, ukrasnu odje?u i nakit. Otkrivanjem se smatra i da žena skine prekriva? sa svoga lica. Otkrivanje i razgoli?avanje postalo je rašireno me?u muslimanima u raznim oblicima i vrstama, koje predvi?a širenje razvrata, nemorala, niskosti i rušenje porodica i domova. Obaveza je na muslimanci da se dobro pazi i ?uva od onih koji žele da joj otmu njenu plemenitost, uskrate ?ednost i da se igraju s njenim razumom i imetkom. Danas imamo medijska sredstva koja koriste filmove, slike, reklame, pri?e i dr. samo kako bi ostavili uticaj na ženu.

Sedmi princip, da oni koji pozivaju u emancipaciju (osloba?anje) žene, tako što ?e se razgolititi i otkriti svoje ukrase, nisu našli bolji na?in i uspješni metod u ostavljanju uticaja na ženu od pitanja ukrasa i ukrašavanja, zato što su svjesni važnosti toga u pogledu i razmišljanju žena. Pa su oni koji dižu odvratne parole i pozivaju u razvatna ubje?enja po?eli da sprovode svoje zacrtane planove, ?iji je glavni cilj golotinja, otkrivanje i pokazivanje ženinih ukrasa, suprostavljaju?i se time istinskom cilju, a to je ?uvanje ženine ?ednosti i plemenitosti s kojom je došao islam. Cilj mi je da žena muslimanka bude budna i na oprezu od pokvarenih, neprijatljskih, namjera i od polemike koja se oko nje vodi. Neka dobro zna da je potok, pun platna, vrsnih ukrasa i kozmetike, koji oko nje te?e i kruži, potekao s ciljem da ona se izigra i iskvari, prvenstveno, prije uzimanja njenog imetka.

Piše: Uvaženi šejh i alim Abdullah b. Salih el-Fevzan, hafizehullah



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP