Vrijednost u?enja Kur'ana


quran-readingVrijednost u?enja Kur’ana

U današnjem vremenu postavlja se pitanje kakvo je naše opho?enje prema Kur’anu. Kako živimo i da li Kur’anu dajemo njegovo pravo? Mnogi od nas svjesni su i znaju da je u?enje Allahove Knjige jedan od najboljih ibadeta s kojim se Allahov rob približava svom Gospodaru koji je, hvale?i one koji u?e Kur’an, rekao: “Oni koji Allahovu Knjigu ?itaju i molitvu obavljaju i od onoga ?ime ih Mi opskrbljujemo udjeljuju, i tajno i javno, mogu se nadati nagradi koja ne?e nestati da ih On prema onome što su radili nagradi i još im iz obilja Svoga dâ, jer On mnogo prašta i blagodaran je! (Fatir, 29) Abdullah b. Mesud, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko prou?i harf iz Allahove Knjige, njemu pripada dobro djelo koje se vrednuje do deset puta. Ja ne kažem da je elif-lam-mim jedan harf, ve? je elif harf, lam je harf i mim je harf.” (Tirmizi, sahih)

Na vrijednost prisustvovanja skupovima na kojima se u?i i prou?ava Allahov Govor ukazuje se u sljede?em hadisu: “Ne?e se okupiti ljudi u nekoj od Allahovih ku?a da u?e Allahovu Knjigu i da je me?usobno prou?avaju, a da se na njih ne?e spustiti smiraj, prekriti ih milost, okružiti ih meleki i Allah ?e ih spomenuti kod onih koji su kod Njega!” (Muslim) Imam Nevevi, Allah mu se smilovao, rekao je: “Priklju?uju se mesdždima u ovom velikom fadiletu, ako Bog da, medrese – internati za u?enike jer na to ukazuje hadis: ‘Ne?e sjesti ljudi spominjaju?i Allaha...’, koji je op?e prirode i obuhvata sva mjesta, a spominjanje mesdžida u hadisu ukazuje na mjesto gdje se u ve?ini slu?ajeva izvršava taj ibadet, naro?ito u tom vremenu.” (Nevevi, Šerhu Muslim)

Na skup u kojem se u?i Allahov Govor ?ovjeka ne može odvesti ništa drugo osim iskren nijet i ljubav prema Knjizi Svemo?noga, jer vjernik dobro zna da ?e samo tako posti?i nagradu.

Od Ebu Seida el-Hudrija, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: “Izašao je Muavija b. Ebu Sufjan, radijallahu anhuma, u mesdžid na halku Kur’ana pa je upitao: ‘Zašto sjedite?’ Prisutni su odgovorili: ‘Sjeli smo kako bismo Allaha spominjali’, a on je upitao: ‘Tako vam Allaha, niste sjeli ni zbog ?ega drugog osim radi toga?’ Prisutni su odgovorili: ‘Tako nam Allaha, nismo sjeli ni zbog ?ega drugog osim zbog toga.’  Na to je on rekao: ‘Zaista ja nisam tražio od vas da se zakunete zato što sumnjam u vašu iskrenost, i niko nije manjeg položaja od mene kod Poslanika, salallahu alejhi ve sellem,  kad je u pitanju prenošenje hadisa. Zaista je Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, došao na halku svojih ashaba pa je upitao: –Zašto ste sjeli?, a ashabi su odgovorili: – Sjeli smo da spominjemo Allaha i da Mu zahvaljujemo zbog toga što nas je uputio u islam i tu nam blagodat podario.  Poslanik je upitao: – Tako vam Allaha, niste sjeli ni zbog ?ega drugog osim zbog toga?, a oni su odgovorili: – Tako nam Allaha, nismo sjeli ni zbog ?ega drugog osim zbog toga! Na to je Poslanik rekao: – Ja zaista nisam tražio od vas da se zakunete zbog toga što sumnjam u vašu iskrenost, me?utim, došao mi je Džibril i obavijestio me da se Svevišnji Allah ponosi s vama pred melekima. ’” (Muslim)

Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, podsticao nas je na u?enje Kur’ana govore?i da ?e se Kur’an zauzimati za onoga ko ga u?i: “U?ite Kur’an, jer ?e, uistinu, on (Kur’an) do?i na Sudnji dan kao šefadžija (zagovornik) onima koji ga budu u?ili, u?ite zehravejni El-Bekaru i Ali Imran jer ?e one zaista do?i na Sudnjem danu poput dva oblaka, ili kao da su dvije sjenke, ili kao da su dva jata ptica široko raširenih krila, zauzimaju?i se se za onoga koji njih dvije u?i...” (Muslim)

Na Sudnjem danu re?i ?e se u?a?u Kur’ana: ‘U?i i penji se, zaista je tvoje mjesto kod zadnjeg ajeta koji prou?iš.’” Imaju?i u vidi sve spomenuto, zar jedna muslimanka može sama sebe lišiti tog dobra? Stvarnost našeg podneblja govori nam da može. Dunjaluk i njegove obaveze nisu nam dozvolile da nau?imo u?iti Kur’an. Halke u kojima se prisustvuje u?enju Kur’ana rijetke su u svakom gradu, jedna ili najviše dvije, u nekim mjestima nema nijedne, a oni koji prisustvuju u?enju Allahove Knjige su rijetki, malobrojni i nakon kra?eg vremena i oni se izgube u moru dunjalu?kih poslova. Kamo sre?e da smo samo sebe lišile tog dobra, ve? smo lišile i budu?e generacije. Naša djeca, osim onih roditelja koji su ustrajni i kojima se Allah smilovao, da li znaju u?iti i kako u?e Kur’an? Zašto je njihovim majkama važno da im djeca imaju sve dunjalu?ke potrebe i znanja, a nije im važno da im djeca nau?e u?iti i ?itati Allahovu Knjigu koja ?e ih voditi i davati im svjetlost u njihovim mladim životima?



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP