Strasti pokuavaju ovladati duama, osvojiti ih, i nastaniti se u srcu. Zato je teko strasti ostaviti, mu?no je njih se rijeiti, ali onaj ko se Allaha boji, Allah mu je dovoljan, a onaj ko od Njega pomo? trai On ?e ga pomo?i i dobrim mu nadoknaditi.
- Ko ostavi traenje od ljudi, i moljenje njih i pla? pred njima, a svoje potrebe povjeri Allahu Jedinom, Allah ?e mu nadomjestiti boljim od onoga to je ostavio. Opskrbiti ?e ga slobodom u srcu, ponosom u dui i neovisno?u o ljudima. Onaj ko trai strpljivost Allah ?e ga potpomo?i da bude strpljiv, a ko trai ?ednost Allah ?e ga u?initi ?ednim i ?estitim.
- Ko ostavi protivljenje Allahovoj odredbi i preda se svome Gospodaru u svim svojim stvarima, Allah ?e ga opskrbiti zadovoljstvom i ubje?enjem i pripremi?e mu lijepu zavrnicu, koja mu nije mogla ni na um pasti.
- Ko ostavi odlazak gatarima, sihirbazima i proricateljima, Allah ?e ga opskrbiti strpljivo?u i istinskim osloncem na Allaha i ostvarenjem ubje?enja u Allahovu jedno?u.
- Ko ostavi ?enju za dunjalukom, Allah ?e mu olakati njegove poslove i dati mu bogatstvo, a dunjaluk ?e mu sam dolaziti.
- Onaj ko ostavi strah od nekog drugog osim od Allaha, i samo se Allaha Jednog bude bojao, biti ?e sa?uvan slabosti i Allah ?e ga u?initi sigurnim od svake stvari, te ?e njegov strah biti zamijenjen sigurno?u, prijatno?u i spasom.
- Onaj ko ostavi la i dri se istine, Allah ?e ga uputiti ka dobro?instvu i kod Allah ?e biti upisan kao istinoljubiv i biti ?e opskrbljen istinoljubivim jezikom kod ljudi, te ?e ga potovati, njemu se povinovati i sluati njegov govor.
- Ko ostavi raspravu pa makar bio i upravu, garantuje mu se ku?a u sred Denneta, biti ?e sa?uvan zla raspravljanja, zatiti ?e ?isto?u svoga srca i biti ?e sa?uvan razotkrivanja njegovih mahana.
- Onaj ko ostavi prevaru u kupovini i prodaji, pove?at ?e se povjerenje ljudi u njega, njihova zainteresovanost za njegovu robu.
- Onaj ko ostavi kamatu i prljavu zaradu, Allah ?e mu dati bereket u opskrbi i otvorit ?e mu vrata bereketa i dobra.
- Onaj ko ostavi gledanje u ono to je zabranjeno, Allah ?e mu nadomjestiti istinskom pronicljivo?u, nurom, prosvjetljeno?u, plemenito?u i sla?u koju ?e na?i u svom srcu.
- Onaj ko ostavi krtost i da prednost irokogrudnosti i dijeljenju, ljudi ?e ga voljeti i pribliit ?e se Allahu i Dennetu, biti ?e sa?uvan od brige, tuge i teko?e u prsima,te ?e se penjati ka stepenima savrenstva i vrlina.
- Ko ostavi oholost a bude se drao skromnosti,poniznosti povisit ?e se njegov poloaj a ne?e se umanjiti njegove vrline. U hadisu kojeg biljei Muslim, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: Ko bude ponizan radi Allaha, On ?e ga uzdi?i.
- Ko ostavi loe drutvo, za koje je mislio da su mu bili krajnje prisni i da je sa njima nalazio sre?u, Allah ?e mu nadomjestiti to dobrim i bogobojaznim prijateljima u ?ijem ?e drutvu na?i zadovoljstvo i korist. U druenju sa njima ?e na?i dobro na dunjaluku i na ahiretu.
- Onaj ko ostavi mnogo uzimanje hrane, sa?uvat ?e se gojaznosti i drugih bolesti, jer onaj ko mnogo jede, mnogo i pije, a ko mnogo pije, mnogo i spava, pa tako mnogo dobra propusti.
- Ko ostavi odugovla?enje duga, Allah ?e ga pomo?i i za njega vratiti, ?ak ta vie Allah se obavezuje da ?e ga potpomo?i.
- Ko ostavi srdbu sa?uvati ?e svoj ponos i plemenitost i tako se udaljiti od ponienja, pravdanja i kajanja, te ?e u?i u skupinu bogobojaznih.
- Onaj ko ostavi napadanje na ?ast drugih ljudi i istraivanje njihovih mahana i njihov prezir i omalovaavanje, Allah ?e mu nadomjestiti sa sigurno?u od njihova zla i sa opskrbljeno?u strpljivosti u sebi.
- Onaj ko ostavi druenje sa glupacima i kloni se neznalica biti ?e sa?uvana njegova ?ast, olakat ?e sebi a sa?uvat ?e se od sluanja onog to bi ga ezijetilo.
- Onaj ko ostavi zavist biti ?e sa?uvan od njegovih tetnih posljedica, jer zavist je bolest.
- Onaj ko ostavi runo miljenje o ljudima biti ?e sa?uvan od uznemirenosti srca, zauzetosti misli, jer runo miljenje unitava ljubav a donosi zabrinutost i uznemirenost. Zato je Allah na nju i upozorio. Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je kazao: ?uvajte se loeg miljenja (o ljudima), jer je loe miljenje najlaljiviji govor.
ejh Muhammed Ibrahim El-Hamed
Pripremio i preveo: Selmir Hadi?, prof.
< « | » > |
---|