Pore?enje muslimana s palmom
Prenosi se da je Ibnu Omer, radijallahu anhuma, rekao: "Bili smo kod Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada je rekao: 'Obavijestite me o stablu koje je nalik ?ovjeku muslimanu? Njegovi listovi s njega ne opadaju, niti, niti, niti, u svakom vremenu daje plodove.'" Ibnu Omer je na to rekao: "Na um mi je pala palma, ali sam vidio da Ebu Bekr i Omer ne progovaraju, pa mi je bilo neugodno da i ja govorim. Kada niko nita nije rekao, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, re?e: 'To je palma.' Kada smo ustali, rekao sam Omeru (babi): 'O babuka, tako mi Allaha, na um mi je pala palma!' Rekao je: 'ta te je sprije?ilo da kae?!' Rekao sam: 'Vidio sam vas da vi ne progovarate, pa mi je bilo neugodno da ja govorim ili da bilo ta kaem.' Omer je na to dodao: 'Da si to rekao, meni bi bilo drae od toga i toga!'" (Buharija, 4698.)
Zna?enje rije?i: "niti, niti, niti", tj. ne poga?a ga ni ovo, niti ovo, niti ovo. U komentarima hadisa stoji: "ne prestaju njegovi plodovi, niti prestaje njegova hladovina, niti prestaje njegova korist." (Fethul-Bari erh Sahihil-Buhari)
Na?in poistovje?ivanja vjernika sa palmom:
El-Hafiz Ibnu Hader u "Fethu" kae: "Bereket palme prisutan je u svim njenim djelovima, i prisutan je u svim stanjima, situacijama i vremenima, pa kada prispiju plodovi, jedu se njeni plodovi, zatim se koriste drugi njeni dijelovi, pa ?ak i kopica datule koja se koristi u ishrani ivotinja, grane i listovi od kojih se prave uad i konopi i drugo to je mnogima poznato. Isti slu?aj je sa vjernikom. Njegovi postupci su plodonosni u svakom stanju, situaciji i vremenu, korist je prisutna kod njega ali i drugi je osje?aju, pa ?ak i nakon njegove smrti." (Fethul-Bari erh Sahihil-Buhari)
Koristi hadisa:
1.Podsticaj na razmiljanje o znanju.
2.Podsticaj na stid ukoliko on ne?e doprinijeti gubitku odre?ene koristi, pa je zbog toga Omer i volio da mu je sin, Ibnu Omer, progovorio.
3.U hadisu je dokaz blagoslovljenosti (bereketa) palme i njenih plodova.
4.Podsticaj na navo?enje primjera i sli?nosti kako bi se spomenuto bolje razumjelo i zapamtilo.
5.Pore?enje ne mora biti potpuno, da se primjeri u potpunosti slau.
6.Potivanje i uvaavanje starijih osoba pri ?emu mla?e osobe trebaju dati prednost starijima, naro?ito u govoru pa makar i smatrali da su oni (mla?i) u pravu.
7.Ponekada i velikom u?enjaku odre?eno znanje bude skriveno koje moda poznaje neko ko je mla?i i manje znaniji od njega, jer je znanje dar od Allaha. (Fethul-Bari erh Sahihil-Buhari)
< « | » > |
---|