muderisBra?o i sestre u islamu! Danas 22. redžeba 1432.H., 24. juna 2011. godine, uz Allahovu, dželle še'nuhu, pomo? govorim na temu Isra i mi'radž Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem. Za pomenutu temu sam se opredijelio iz razloga što smo mi bra?o i sestre u posljednjoj tre?ini mjeseca redžeba, u kojoj se ummet sje?a ovog važnog doga?aja, koji se desio u «Amu-l-Huzn» (Godini žalosti), u kojoj su umrli Hatidža, radijallahu anha, vjerna supruga Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i Ebu Talib, amidža Poslanika, sallallahu alejhi we sellem. No? Isra'a i Mi'radža po Takvimu IZ-e u BiH ove godine inša-Allah pada u naredni utorak nave?e. Isra i Mi'radž donose radosne vijesti za ummet, ali sa sobom nose i nove obaveze.  

Allah, dželle še'nuhu, u 1. ajetu Sure Al-Isra', govore?i o Israu, kaže:
Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom ?asu no?i preveo Svoga roba iz Mesdžidu-l-Harama u Mesdžidu-l-Aksa, ?iju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali. On, uistinu, sve ?uje i sve vidi.
Ovaj važni doga?aj, je kao što vidimo pomenut u Kur’anu i spada u jednu od mu’džiza, a Muhammed, sallallahu alejhi we sellem, o ovom doga?aju detaljno govori u mnogim hadisima.  

Isra ozna?ava putovanje od Mesdžidu-l-Harama iz Meke, do Mesdžidu-l-Aksaa u Kudsu, koje iznosi udaljenost ?etrdeset dana i no?i hoda, dok Mi’radž ozna?ava putovanje od Mesdžidu-l-Aksaa do najvišeg neba, odnosno “Sidretu-l-Muntehaa” (Kona?ne perde). Rije? “Lejlen” koja se spominje u prvom ajetu Sure Al-Isra ozna?ava dio no?i, a ne cijelu no? što je još ve?a mu’džiza.

Mesdžidu-l-Aksa je opisan kao mjesto ?ija okolina je blagoslovljena, a taj blagoslov može da bude: vjerski i dunjalu?ki. Vjerski u smislu slanja poslanika, kao što su: Ibrahim, Ishak, Ja’kub, Davud, Sulejman, Zekerija, Jahja i Isa, alejhimus-selam, a dunjalu?ki u vidu: mnogobrojnih rijeka, drve?a, plodova i drugih kultura.
Mesdžidu-l-Aksa je prva kibla muslimana i ujedno je mjesto gdje je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, klanjao kao imam ostalim Allahovim poslanicima, dok je Burak bio vezan za halku vrata Mesdžidu-l-Aksaa. Kada je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izašao iz Mesdžidu-l-Aksaa, Džibril mu je ponudio ?ašu vina i ?ašu mlijeka, pa je on odabrao mlijeko, a onda je Džibril rekao:  "Odabrao si “fitru” (ono što je prirodno), a da si odabrao vino, tvoj ummet bi zalutao.” (Buharija)

Govore?i o ovom doga?aju, Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, u hadisu koji bilježi imam Buharija, kaže:
Prenosi Enes, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Kada sam bio na prijelazu izme?u jave i sna, došao mi je onaj koji je došao i rasporio mi grudi, izvadio mi je srce, oprao ga i ponovo vratio, potom je došla jahalica koja je bila manja od mazge, a ve?a od magarca, koja je bila bijela i koju zovemo Burak, pa sam uzjahao na nju...» (Buharija)

Kroz historiju su svi veliki ljudi bili izloženi mnogobrojnim teškim iskušenjima, a pogotovo Allahovi, subhanehu we te'ala, poslanici. Kada je u pitanju posljednji Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi we sellem, i on je prošao kroz teška iskušenja, kao što su: tri godine tajnog pozivanja u islam, javno pozivanje (prvo rodbine i bližnjih, a potom i ostalih), progon muslimana u Abesiniju, tri godine potpune blokade, kada su muslimani umjesto vode pili jutarnju rosu, nakon toga dolazi “Amu-l-huzn” (“Godina žalosti”) u kojoj su mu preselila dva glavna ljudska oslonca: vjerna i ?asna  supruga Hatidža, r.a., i amidža Ebu Talib, doga?a se napad stanovnika Taifa, Ebu Leheb amidža Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem, mu je sa svojom ženom li?no ?inio razne spletke bacaju?i trnje i otpad na put kojim je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, išao, mušrici su ga imali namjeru ubiti nekoliko puta, na njegov vrat su bacali unutrinu zaklane ovce i sl.. Nakon dva sastanka na Akabi doga?a se Isra’ i Mi’radž,  ?itavim bi?em: duhovno, tjelesno, misaono i voljno. Isra’ i Mi’radž se dešavaju, nekako na sredini perioda poslanstva, da bi po mišljenju neke uleme, ublažio svu bol, napore i teško?e koje su se dogodile u proteklom periodu, kao i dao novu snagu, kako Poslaniku, sallallahu alejhi we sellem, tako i njegovim ashabima i ummetu.

Poslanikov,sallallahu alejhi we sellem, Mi’radž je najve?i mi’radž svih vjerovjesnika. Niko od ljudi nije bio bliži Allahu, dželle še'nihu, od njega i niko nije vidio ono što je on vidio. Vidio je džennet i džehennem, nagradu, kaznu i meleke. Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je vidio Džibrila u obliku u kojem je stvoren i to je bilo drugo njegovo gledanje u tom suretu (obliku).

Prenosi Enes, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Kada sam bio uzdignut (na Mi’radžu) i sa Džibrilom došao do najnižeg neba, Džibril re?e ?uvaru neba: “Otvori!” Upitao je: “Ko je to?” On odgovori: “Džibril.” Upita: “Ima li neko sa tobom?” Odogvorio je: “ Da, ima Muhammed (sallallahu alejhi we sellem)!”  Upita: “Zar je pozvan?” Odgovori: “Da!” Otvori se nebo i ugledah ?ovjeka koji sjedi, a sa njegovu desnu i lijevu stranu je bila po jedna skupina ljudi. Kada bi pogledao na desnu stranu, nasmijao bi se, a kada bi pogledao na lijevu, zaplakao bi. Taj ?ovjek re?e: “Dobro došao dobri Poslanik i sin dobrog ?ovjeka!” Upitao sam Džibrila: “Ko je ovo?” Re?e: “Ovo je Adem, a skupine sa desnu i lijevu stranu su njegovi potomci; na desnoj strani su džennetlije, a na lijevoj džehenemlije, pa kada pogleda na desnu stranu nasmije se, a kada pogleda na lijevu zapla?e!” Potom smo došli do drugog neba, pa je re?eno ?uvaru isto što je re?eno i na prvom nebu, pa je otvorio. Na njemu sam susreo Jahju, sina Zekerijaa i Isaa sina Merjemina, na tre?em nebu sam susreo Jusufa, na ?etvrtom Idrisa, na petom Haruna sina Imranova, na šestom Musaa sina Imranova i na sedmom nebu Ibrahima, alejis-selam, koji je bio naslonjen na “Bejtu-l-Ma’mur” (“Sagra?enu ku?u”), u koju je svaki dan ulazilo sedamdeset hiljada meleka i nije se ponovo vra?alo. Svi su mi oni (poslanici, koje sam vidio) nazvali selam i izrazili dobrodošlicu.” (Buharija)

Nakon ovog putovanja, Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, se uzdigao do “Sidretu-l-Muntehaa” (“Kona?ne perde”), a potom se sasvim približio Allahu, dželle še'nuhu:   Koliko dva luka ili bliže. (Suretu En-Nedžm: 9)

Allah, subhanehu we te'ala, o ovom doga?aju govori u ajetima 13.-18. Sure En-Nedžm:
On ga je i drugi put vidio,(13) kod Sidretu-l-Muntehaa,(14) kod kojeg je džennetsko prebivalište,(15) kad je Sidru pokrivalo ono što je pokrivalo–(16) pogled mu nije skrenuo, nije prekora?io,(17) vidio je velika znamenja svoga Gospodara.(18)  

Vidio je Muhammed, salllallahu alejhi we sellem, mnogo toga što se ne može opisati ljudskim jezikom, pa mu je Allah, dželle še'nuhu, propisao klanjanje namaza, prvo pedeset, a potom pet namaza, svaki namaz kao deset namaza, kao što stoji u hadisima Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem. Do ove olakšice je došlo na savjet Musa, alejhis-selam, koji je kazao Poslaniku, sallallahu alejhi we sellem, da njegov ummet ne?e biti u stanju da klanja pedeset namaza, te da traži olakšicu, što mu Allah, dželle še'nuhu, prihvata i strogo nare?uje obavljanje pet namaza u danu i no?i. Allahova, subhanehu we teala, volja je da namaz kao fard i jedan od stubova islama, bez kojeg nema muslimana (mu’mina), bude objavljen baš na nebu, prilikom Mi’radža (u toj odabranoj no?i), što namazu daje još ve?u dimenziju i važnost. Namaz je pitanje koje odvaja vjerovanje od nevjrovanja i islam od kufra. Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, u hadisu kaže: ”Prvo za što ?e ?ovjek, musliman biti pitan na Sudnjem danu je propisani namaz...”

Zato, bra?o i sestre ?uvajmo namaz i uljepšavajmo ga skrušenoš?u i predanoš?u i neka svaki naš namaz bude preporod naših duša i poticaj da budemo bolji muslimani, a time ?emo biti bliži našem Gospodaru i sigurni na obadva svijeta!

Neka sje?anje na Isra i Mi'radž bude povodom naše odluke da se ?vrš?e prihvatimo islamskih propisa i pripremamo za Dan polaganja ra?una!!!
Gospodaru, pomozi našoj ugroženoj i obespravljenoj bra?i, ma gdje bili, a posebno onima u: Palestini, Kašmiru, Avganistanu, Iraku, Libiji, Jemenu, Siriji i Manjem BH Entitetu, u?vrsti nas na putu islama, u?ini nas od onih koji izvršavaju obavezu namaza i sve druge islamske obaveze, uputi naše porodice i naše potomke i u?ini ih istinskim pripadnicima ummeta, sa?uvaj nas iskušenja koja ne možemo podnijeti, budi nam milostiv na Sudnjem danu i uvedi nas u džennete u društvu sa: poslanicima, iskrenim, šehidima i dobrim ljudima!
Sarajevo: 22. redžeb 1432.H.                            Hutba: Džamija "Kralj Fahd"
24. juni 2011. god.                                       Nezim Halilovi? Muderris


Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP