Avret-golotinja


muderisBra?o i sestre u islamu! Danas sam hutbu naslovio sa „Avret – golotinja”. Tema je više nego neophodna u vremenu u kojem je golotinja, kao veliki grijeh uzela maha do te mjere da ista nagovještava pravu moralnu katastrofu.

Ulema definiše avret kao “ono što je zabranjeno otkriti od tijela, kod žene i muškarca.” Kod žene je avret sve osim lica i šaka, a kod muškarca je avret od pojasa do ispod koljena.

Kur’an je ženi propisao pristojno odijevanje i pokrivanje koje ni u kom slu?aju ne smije izazvati muškarca i koje je u isto vrijeme zaštita ženine ?asti, ali i garant o?uvanja moralnih vrijednosti društva. Kaže Allah, dželle še’nuhu, u 26. ajetu Sure Al-A’raf: ”Sinovi Ademovi, dali smo vam odje?u koja ?e pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali odje?a bogobojaznosti je najbolja. To su Allahovi ajeti, kako bi oni bili opomenuti”. (Suretu Al-A’raf, 26)

A u 59. ajetu Sure Al-Ahzab, stoji:
“O Vjerovjesni?e, reci svojim suprugama i k?erima svojim i ženama vjernika da spuste haljine svoje niza se! Tako ?e se najlakše prepoznati, pa ne?e napastvovane biti. A Allah prašta i samilostan je.” (Suretu Al-Ahzab, 59)

Allah, subhanehu we teala, zabranjuje razgoli?avanje i svrstava ga u red velikih grijeha. To je grijeh koji uništava užu i širu društvenu zajednicu i koji za sobom nužno povla?i i druge velike grijehe, u koje na prvom mjestu spada blud (zinaluk), a ovaj grijeh me?u Bošnjacima uzima sve više maha.

Zbog ogromnih štetnih posljedica Allah, subhanehu we teala, je dao jasno uputstvo za one razumom obdarene, kako treba da se odijevaju da ne bi na sebe navukli Njegovu srdžbu.
Islam poziva na moralnu ?istotu i od svojih sljedbenika traži da maksimalno vode ra?una o svom izgledu, na?inu odijevanja i ukrašavanju, te da izbjegavaju sve što bi moglo prouzrokovati neugodnost pojedincima sa kojima dolaze u kontakt i zajednici ili krugu ljudi u kojem se kre?u.
Islam nalaže vjernicima da pokriju intimne dijelove tijela i kao razumna bi?a tim ?inom se razlikuju od životinja.

Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, podu?ava svoj ummet na slijede?i na?in:
Prenosi Behez ibn Hakim od oca i djeda: “Pitao sam: “Allahov Poslani?e, šta bi trebali sakriti, a šta pokazati od intimnih dijelova tijela?” On je odgovorio: “Krij intimne dijelove tijela od svakog osim od svoje supruge ili one žene koja je u tvojoj vlasti.” Rekoh: “Allahov Poslani?e, a šta ako se dogodi da ljudi žive zajedno?” On uzvrati: “Potrudi se, ako ikako možeš, da ti avret niko ne vidi.” Ja onda rekoh: “A ako nema nikoga (ako je ?ovjek sam)?” Odgovori: “Najpre?e je osje?ati stid pred Allahom!” (Ahmed)
Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, u hadisu koji bilježi imam Muslim podu?ava ashabe o malim predznacima Sudnjega dana, koje on nije doživio, ali koje mi preživljavamo danas:

Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Dvije vrste ljudi su stanovnici džehennema, a ja ih još nisam vidio: silnici, u ?ijim su rukama bi?evi debljine kravljih repova, kojima tuku svijet i žene koje nose prozirnu odje?u kao da su gole, koje okre?u lice od Allahovih naredbi i sklone su zlim djelima, a glave njihove su im kao grbe deva. Takve žene ne?e u?i u džennet, niti ?e osjetiti njegov miris, a njegov miris se daleko širi na sve strane.” (Muslim)

Poruka hadisa je veoma jasna i mi uvažena bra?o i sestre preživljavamo oba predznaka pomenuta u hadisu; nasilni pojedinci mu?e i ubijaju nevine ljude, a žene se natje?u u neislamskoj i razvratnoj nošnji, da joj sli?ne kroz historiju nije bilo. Koliko majki i o?eva kupuju svojim k?erkama neislamsku odje?u, a kada god to rade, neka imaju na umu da djeci, pa i sebi kupuju džehennemsku odje?u. Koliko majki govori: “Sa svijetom! Još je mlada. Neka se provede dok je mlada! Šta joj fali?!” i sli?no. Takve majke su nesvjesno neprijatelji svoje djece.
Jedne prilike su neke žene iz plemena Benu Temim ušle kod Aiše, radijallahu anha, u providnoj odje?i, pa im ona re?e: “Ako ste vjernice, to nije nošnja muslimanki.”
Druge prilike je ušla jedna mlada djevojka sa prozirnom odje?om, pa joj Aiša, radijallahu anha, rekla: “Ne vjeruje u Suru En-Nur žena koja se tako obla?i.”
Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, nas podu?ava rije?ima:
Prenosi Ukbe bin Amir El-Ensari El-Bedri da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Od onoga što je doprlo do ljudi od prošlih poslanika je: “Sine Ademov (?ovje?e), ako se ne stidiš, radi što ho?eš!” (Buharija)

U ovim lijepim Allahovim, subhanehu we teala, danima, danima sje?enja na stravi?ne zlo?ine u Srebrenici, Žepi i Goraždu, u danima nemoralnih pojedinaca i grupa, u ovoj šehidskom krvlju natopljenoj zemlji, zemlji za 45 mjeseci oružane agresije, dvije stotine hiljada šehida, zemlji ?etrdeset hiljada silovanih majki i sestara, zemlji još uvijek sedamnaest hiljada neprona?enih Bošnjaka, zemlji masovnih grobnica u kojima su zajedno nakon klanja bacane nene i praunuke, zemlji Srebrenice, Žepe, Goražda, Prijedora, Zvornika, Fo?e, Mostara i Gornjeg Vakufa, zemlji dobrih predaka, ?estitih majki, nena, baba i ?eda – djedova, zemlji velikih gazija, zemlji dobro?initelja koji su sva dunjalu?ka dobra ostavljali kao trajno dobro i zemlji koju nikada dušmani kona?no nisu uspjeli pokoriti, u toj dobroj zemlji, Bosni i Hercegovini, nakon teške oružane agresije, na sceni je op?i moralni sunovrat, koji se ogleda i u masovnom razgoli?avanju velikog broja djevojaka i žena, koje se natje?u u otkrivanju svega što se otkriti može, a ne smije, koje otkrivaju stomake, le?a, grudi i noge i koje li?e na sve drugo osim na insane. One u svome razgoli?avanju prednja?e ispred drugih naroda i misle kako su moderne, a ne znaju bijednice da ?e one, oni i one koji ih obla?e, oni koji se sa njima vucaraju i koji ih strasno gledaju biti džehennemsko gorivo. Ovakvog razvrata, nepoštivanja i srljanja teško da se danas može na?i igdje na dunjaluku, pa se bojmo Allahove, subhanehu we teala, kazne, a prije nas su uništeni mnogi narodi koji su ?inili sli?ne grijehe!

Bra?o i sestre, vratimo se islamu i islamskim vrijednostima, obla?imo se u skladu sa islamskim propisima i trudimo se da te istine prenesemo i svim drugim muslimanima!

Molim Allaha, dželle še’nuhu, da nas u?vrsti na putu islama, da nam pomogne da sa?uvamo svjetlo islama, da nas sa?uva nemorala, da nas ne iskuša sa nasiljem nasilnih vladara i ne iskuša nas sa onim što ne?emo mo?i podnijeti, da našu djecu i potomke u?ini radostima naših o?iju i srca, da nam bude milostiv na Sudnjem danu i da nas uvede u džennete u društvu sa: poslanicima, šehidima i dobrim ljudima!

Hutba: Džamija “Kralj Fahd”
Nezim Halilovi? Muderris



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP