Šta je ustvari urok (ajn) o kojem kaže Uzvišeni:

"Utje?em se od zla zavidljivca kada (zavist ne krije) zavidi"

(Prijevod zna?enja El-Felek, 5.)?

I da li je vjerodostojan hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u zna?enju da je tre?ina umrlih ljudi u mezarima zbog uroka? Šta treba musliman u?initi i kazati kada sumnja u zavidnost nekog ?ovjeka, i da li se u uzimanju vode kojom se okupa onaj ko je ure?en nalazi lijek, i da li ?e se tom vodom okupati ili ?e je popiti?

Odgovor:

Rije? "urok" dolazi od glagola a'ne-je'inu, tj. kada nekoga o?ima pogodi - urekne. U osnovi do uroka dolazi kada je neko ko ima urokljive o?i zadivljen ne?im, pa o tome razmišlja u svojoj pokvarenoj i prljavoj duši, a zatim se potpomaže u ostvarenju njene nakane gledanjem u onoga koga želi ure?i. Uzvišeni Allah naredio je Svome poslaniku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, da kod Allaha traži zaštitu od zavidljivaca:

"Utje?em se od zla zavidljivca kada (zavist ne krije) zavidi"

(Prijevod zna?enja El-felek, 5.)

Svaki urokljivac je i zavidljivac, a nije svaki zavidljivac urokljivac. Pošto je zavidnost op?enitija i raširenija od urokljivosti, otuda utjecanje Allahu od zavidnika obuhvata i utjecanje od urokljivaca. Urok je dakle strijela koja izlazi iz duše zavidnika i urokljivaca prema onome kome zavide i o?ima ga gledaju, i nekad ga poga?aju, a nekad promašuju. Ako zadese ?ovjeka otkrivenog i bez zaštite, utje?u na njega, a ako ga zadese dok je na oprezu i spremnog oružja, strijele

ga ne poga?aju i na njega ne utje?u, a možda se ?ak strijela vrati na onoga ko ju je poslao.   ("Zadul-me'ad" s odre?enim intervencijama)

Od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, preneseni su vjerodostojni hadisi o uroku o?ima, od kojih je svakako i hadis zabilježen u dva Sahiha od Aiše, radijallahu anha, da je kazao:"Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nare?ivao mi je da tražim da mi se u?i rukja od uroka."

Bilježe Muslim, Ahmed i Tirmizi - koji hadis smatra vjerodostojnim - od Ibn Abbasa, radijallahu anhu, a on od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je kazao:

"Urok okom je istina, a da ima išta što može kader prete?i, preteklo bi ga oko, pa ako neko od vas zatraži da se okupate, vi se okupajte."

Bilježe tako?er imami Ahmed i Tirmizi, koji hadis smatra vjerodostojnim, od Esme bint Umejs, radijallahu anha, da je kazala: "O Allahov Poslani?e, porodicu Džaferovu poga?aju uroci, ho?emo li tražiti da im se u?i rukja? ", a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, re?e:

"Svakako, jer da ima išta što bi moglo kader prete?i, pretekao bi ga urok ('ajn)."

Bilježi Ebu Davud od Aiše radijallahu anha da je kazala:" Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nare?ivao bi urokljivcu da se abdesti, a zatim bi se time okupao ure?eni. "

Zabilježili su imam Ahmed, Malik, Nesai i Ibn Hibban, koji vjerodostojnim smatra hadis, od Sehla b. Hunejfa, radijallahu anhu, "daje Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, krenuo, a i on sa njim, na put prema Mekki. Kad su stigli do mjesta po imenu Su 'bul-harar kod Džuhfe, okupa se tu Sehl b. Hunejf, a bio je bijele puti i lijepog izgleda i kože, a Amir b. Rebi 'a iz plemena BeniAdijj b. Ka 'ba gledao ga je dok se kupao i rekao: 'Nisam do danas vidio ljepše kože', i Sehl se srušio. Tada su ljudi otišli Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, govore?i: 'Allahov Poslani?e, imaš li lijeka za Sehla, Allaha nam, ne diže glavu?'Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao je: 'Da li sumnjate na nekog?'

Rekli su:' Gledao je u njega Amir b. Rebi 'a', pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pozvao Amira i žestoko ga ukorio i rekao:

'Pa zar treba da neko od vas ubije svoga brata!? Kada si vidio nešto što ti se svi?a zašto nisi rekao tebarekellah - Allah te blagoslovio.' Zatim mu je rekao: 'Okupaj se zbog njega.'

Pa je Amir oprao lice, ruke, laktove, koljena, krajeve nogu i unutrašnjost ispod donjeg ogrta?a u lonac. Potomje ta voda izlivena na Sehla, a poljevao ju je jedan ?ovjek stoje?i iza njega, po njegovoj glavi i le?ima, naginju?i lonac iza njega. Kada su tako sa njim u?inili, Sehlje nakon toga otišao sa Ijudima potpuno zdrav. "

Ve?ina u?enjaka potvr?uje urokljivost okom na osnovu spomenutih hadisa i drugih predaja, a i onoga što se može vidjeti i što je stvarnost. Što se ti?e hadisa koji ste spomenuli: "Tre?ina ljudi u mezarima je zbog uroka", nije nam poznata njegova vjerodostojnost, ali autor djela "Nejlul-evtar" spomenuo je da je Bezzar zabilježio hadis Hasana b. Džabira da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

"Najviše ljudi iz moga ummeta, poslije Allahovog odre?enja i kadera, umire od (djelovanja) duša", tj. od uroka.

Dužnost je ?ovjeku da zaštiti sebe od šejtana i pokvarenih džinna
i Ijudi, snagom svoga imana u Allaha, uzdaju?i se i oslanjaju?i na
Njega, pribjegavaju?i Njemu i štite?i se Njime, tako?er koriste?i
Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, zaštitu, ?estim u?enjem sura
El-Felek, En-Nas, El-Ihlas, El-Fatihe i Ajetul-Kursijje.
Tako?er u zaštitu spadaju i ove dove:                       t

"E'uzu bi-kelimatillahit-tammati min šerri ma halek"- "Utje?em se Allahovim savršenim rije?ima odzla onoga što On stvara";

"E'uzu bi-kelimatillahit-tammati min gadabihi ve 'ikabihi ve min šerri 'ibadihi ve min hemezatiš-šejatin ve en jahdurun" -

"Utje?em se Allahovim savršenim rije?ima od Njegove srdžbe, kazne i od zla Njegovih robova, i od zla šejtanskih podrugivanja i od toga da me sna?u ";

kao i Allahove rije?i:

"Dovoljan mi je Allah, na Njega se oslanjam i On je Gospodar
Ar
ša veli?anstvenog" (Prijevod zna?enja Et-Tevbe, 129.);

ali i sli?ne šerijatske dove, a u ovom kontekstu je i zna?enje Ibnul Kajjimovog govora spomenutog na po?etku odgovora.

Ako ?ovjek zna da ga je neko urekao ili sumnja da je on nekoga
urekao, nare?uje mu se da se okupa radi svoga brata. Donese mu se
posuda s vodom, te u nju stavi svoje šake, izapere usta i vodu vrati u
posudu, opere lice nad posudom, zatim stavi svoju lijevu ruku u vodu
i polijeva po desnom koljenu, pa desnu ruku stavi u vodu i polijeva po
lijevom koljenu, zatim opere svoj donji ogrta? (izar), a potom izlije
na glavu ure?enog s le?a sve odjednom, pa ?e bolesnik s Allahovom
dozvolom ozdraviti. Kod Allaha je uspjeh, neka je salavat i selam na
našeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, njegovu
porodicu i ashabe.3  - (Stalna komisija za fetve)



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP