muslimankaPitanje: Da li je ženi dozvoljeno da u ku?i,  tj. pred mužem, obla?i tzv. provokativnu odje?u: usku, prozirnu i kratku, s nijjetom da se uljepša mužu i da ga na taj na?in i sa?uva od zabranjenih pogleda? Interesuje me to pitanje jer sam od nekih sestara ?ula da žena, koja se pred mužem tako obla?i, da oponaša nevjernice i samim tim krši onaj uslov koji kaže da odje?a ne smije da sli?i odje?i kafira ili se spominje stid od meleka i tako. Naravno da znam da se pred djecom tako ne obla?i, kao ni pred ostalim mahremima, ali ovdje mislim samo na slu?aj pred mužem. Unaprijed hvala na odgovoru!

Odgovor: Uvažena i cijenjena sestro u islamu, konstatacija tih žena je više nego neta?na. Ženi je dopušteno da pred svojim mužem nosi kratku i prozirnu odje?u. Naime, ako je bra?nim drugovima dopušteno da jedno pred drugim budu nagi, onda je pre?e da bilo kakva odje?a bude dopuštena. Supružnici jedno pred drugim nemaju stidnih dijelova tijela, tako je svakom od njih dopušteno da pokaže drugome bilo koji dio svoga tijela.

Ako na sve to pridodamo konstataciju koju ste vi spomenuli u pitanju, a koja je potpuno ta?na, da su muškarci svakodnevno na ulicama izloženi vi?enju žena koje svojom odje?em više otkrivaju nego pokrivaju,  onda bi njihove žene trebale da dodatno pažnje posvete sebi i svome izgledu, kao i odje?i koju ?e nositi pred mužem, kako bi na taj na?in bar djelimi?no svoga muža sa?uvali od ?injenja onoga što je zabranjeno ili bar priželjkivanja istog.

Zabrana oponašanja nevjernika, ili nevjernica, je u onim stvarima koje su karakteristi?ne za njih, onih stvari po kojima su oni prepoznatljivi. Spomenuta zabrana najjednostavnije se može definisati: Zabranjeno je nositi odje?u ili ?initi neki postupak koji kada vidi neko sa strane zna da ta osoba pripada odre?enoj skupini ljudi.

Da li se za ženu koja se uljepša svome mužu tako što obu?e prozirnu ili kratku odje?u može re?i da je na taj na?in u?inila nešto što je svojstveno nevjernicama? Je li to žene muslimanke ne treba da se uljepšavaju svojim muževima?!
Možda neke sestre smatraju da i ne trebaju, što se ?esto nakon kra?eg vremena definitivno odrazi na brak i bra?nu atmosferu.
Da vidimo kako su doti?no pitanje shvatili naši velikani.

Stalnoj komisiji za fetve postavljeno je pitanje da li je ženama zabranjeno nošenje tijesne odje?e ako se time želi uljepšati svome mužu, pa su odgovorili:
''Ako to žena ?ini isklju?ivo pred svojim mužem, onda to nije sporno, u protivno je zabranjeno, zbog toga što je u tome ocrtavanje ženinog tijela i naglašavanje izazovnih dijelova njenoga tijela.'' (Fetava el-ledžnetid-daime,  24/34)
U pravnoj enciklopediji, poznatoj kao ‘'El-Mevsu‘atu'l-fikhijje'', navodi se: ''Ženi nije dopušteno da nosi prozirnu odje?u, kroz koju se vide njeni avreti –stidni dijelovi tijela, u kojoj se može razaznati boja njene kože, da li je bijela ili crvena, i u pogledu toga se muškarci ne razlikuju od žena, pa makar to bilo u ku?i. Ovo sve u slu?aju ako ženu vidi neko drugi osim njenog muža, zbog dokaza koji to potvr?uju i koji ?e biti spomenuti, a uz sve to takav postupak ne doli?i muslimanu i muslimanki, a to nije bila ni odje?a naših dobrih i ispravnih prethodnika. U takvoj odje?i nije dozvoljeno obavljati namaz. Ženi je dopušteno da nosi takvu vrstu odje?e u slu?aju kada je ne vidi niko osim njenog supruga.'' (El-Mevsu‘atu'l-fikhijje, 6/136)

Uvaženi autoritet današnjeg vremena, šejh Salih Fevzan, Allah ga sa?uvao od svakog zla, rekao je: ''Ženi nije dopušteno da nosi kratku odje?u pred svojom djecom, i muškarcima koji su njeni mahremi, kao što joj nije dopušteno da pred njima otkrije više od onoga što se u obi?aju otkriva pred njima od tijelova koji nisu izazovni. Njoj je dopušteno da nosi kratku odje?u samo pred svojim mužem.'' (El-Munteka min fetava fadiletiš-šejh El-Fewzan, 3/170)

Ovaj odgovor je ujedno i poziv svima da se boje Allaha u pogledu tuma?enja vjere, pripisivanja Allahu i Njegovoj vjeri ono od ?ega je vjera ?ista. Mnogi ljudi u današnjem vremenu veoma se lahko upuštaju u tuma?enja vjere, a nisu kompetentni za takvo nešto. Pogrešno tuma?enje vjere sa sobom nosi nesagledive posljedice, stoga je Uzvišeni Allah strogo zabranio govor o vjeri onima koji nisu kompetentni.
Uzvišeni Allah kaže: ''Reci: 'Gospodar moj zabranjuje razvrat, i javni i potajni, i grijehe, i neopravdanu primjenu sile, i da Allahu smatrate ravnim one za koje On nikakav dokaz objavio nije, i da o Allahu govorite ono što ne znate.'' (El-E'araf, 33)
A Allah najbolje zna!

Odgovorio: Pezi? Elvedin, prof.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP