ÄŒetvrtak, 29 SEPTEMBER 2011 02:53
Uzvišeni Allah propisao je hadždž devete godine po Hidžri po ispravnijem mišljenju islamskih u?enjaka. Jer, islamski u?enjaci se razilaze oko godine propisivanja, stavljanja u obavezu obavljanja hadždža:
-Ima u?enjaka koji kažu da je hadždž propisan pete godine po Hidžri dokazuju?i svoj stav predanjem Damama b. Sa'lebe a El-Vakidi spominje da jedolazak Damama b. Sa'lebe bio pete godine po Hidžri.
-Ima u?enjaka koji kažu da je hadždž propisan šeste godine po Hidžri, u godini Hudejbije, kada je objavljen kur'anski ajet: „I upotpunite hadždž i umru radi Allaha.“ (Prijevod zna?enja El-Bekara, 196.) Ovo je stav džumhura-ve?ine islamskih u?enjaka. Kažu da itmam-upotpunjavanje ima zna?enje ibtidaul-fard-otpo?injanje s farzom, s onim što je propisano. Alkame, Mesruk i En-Neha'i kažu za rije?i ve etimmu da imaju zna?enje ve ekimu-uspostavite kako to spominje Taberi i drugi.
-Ima u?enjaka koji kažu da je hadždž propisan sedme godine po Hidžri.
-Ima u?enjaka koji kažu da je hadždž propisan osme godine po Hidžri.
-A ispravno je, ako Allah da, da je hadždž propisan devete godine po Hidžri. Rije?i Uzvišenog Allaha: „Onima koji su u mogu?nosti obaveza je da hodo?aste Ka'bu radi Allaha“ (Prijevod zna?enja Alu Imran, 97.) objavljene su u Godini delegacija, tj. krajem devete godine po Hidžri. (Ibnu-l-Kajjim, Zadu-l-Me'ad, 3/595; Fetve Stalne komisije, 11/10 pod brojem 4624.)
< « | » > |
---|