Nedoumice oko kontracepcijskih sredstava?


pitanjaPitanje: Kada je ženi dozvoljeno konzumiranje anti-bebi pilula, a kada joj je zabranjeno? Da li postoji kategori?an tekst ili fikhski stav o planiranju porodice (ograni?avanju potomstva)? Da li je muslimanu dozvoljeno da prilikom snošaja ejakulira izvan rodnice?

Odgovor: Ono što muslimani trebaju jeste da uve?avaju potomstvo koliko god je to mogu?e, jer je Vjerovjesnik, s.a.v.s., na to skrenuo pažnju rije?ima: ”Ženite se sa umiljatim i plodnim ženama, jer ?u se ja vašim brojem nadmetati na Sudnjem danu (sa drugim narodima).”
Mnoštvo potomstva vodi ka umnožavanju ummeta, a u mnoštvu ummeta je njegovo dostojanstvo, kao što Uzvišeni Allah, spominju?i svoje dobro?instvo prema Izraelcima, kaže: ”…i u?init ?emo vas brojnijim.” (El-Isra, 6.)


A Šuajb je rekao svome narodu: ”I sjetite se da vas je bilo malo i da vas je On umnožio.” (El-Araf, 86.)
Niko ne može negirati to da je brojnost ummeta uzrok njegovog dostojanstva i mo?i, suprotno onome što imaginiraju ljudi lošeg mišljenja, koji smatraju da je mnoštvo ummeta uzrok njegovog siromaštva i bijede.
Ako se ummet umnoži, osloni na Uzvišenog Allaha i vjeruje u Njegovo obe?anje: ”Na Zemlji nema nijednog živog bi?a, a da ga Allah ne hrani”(Hud, 6), Allah ?e mu olakšati i dati iz Svoga obilja. Na osnovu ovoga postoji jasniji odgovor na postavljeno pitanje.
 
Žena ne može upotrebljavati pilule protiv trudno?e, osim uz dva uvjeta:
1. da postoji za to potreba (opravdan razlog), kao da bude bolesna i ne može zdravstveno podnijeti trudno?u svake godine, ili da bude previše mršava ili da postoje neke druge smetnje koje bi joj naškodile ako bi ostajala trudna svake godine;
2. da muž dozvoli ženi konzumiranje ovih pilula jer on ima pravo na djecu, a mora se konsultovati i ljekar u vezi s tim: da li su te pilule štetne ili ne. Kada se ispune ova dva uvjeta, onda nema smetnje da se konzumiraju ove pilule, ali da to konzumiranje ne spre?ava trudno?u zauvijek jer bi to zna?ilo prekidanje potomstva.
Što se ti?e drugog dijela pitanja, odgovor na njega bio bi sljede?i: U osnovi, nije mogu?e ograni?avati potomstvo, jer Allah, dž. š., odre?uje kada ?e koja žena ostati trudna. Zatim, kada bi se ?ovjek ograni?io na odre?eni broj djece, može se desiti neka nesre?a koja za jednu godinu oduzme živote sve djece i ?ovjek ostane bez njih i bez potomstva. Precizno re?eno, ograni?avanje potomstva je nešto što je strano Šerijatu, ali je spre?avanje za?e?a uvjetovano nuždom, kao što je predhodno re?eno u odgovoru na prvo pitanje.
Što se ti?e tre?eg dijela pitanja, a odnosi se na bezrazložno ejakuliranje izvan rodnice prilikom snošaja, ispravan stav u?enjaka je da to nije grijeh. To se temelji na rije?ima Džabira, r.a.: “Mi smo prilikom snošaja (sa našim suprugama) ejakulirali izvan rodnice, a Ku’ran je objavljivan.” Tj. to je bilo u vrijeme Vjerovjesnika s.a.v.s.
Da je ovaj postupak zabranjen, Allah, dž.š. bi ga zabranio. U?enjaci, me?utim kažu da ?ovjek ne može ejakulirati izvan rodnice u slu?aju slobodne žene (suprotno od robinje) bez njene dozvole. To zna?i da ?ovjek ne može to uraditi u slu?aju svoje supruge koja je slobodna žena, jer i ona ima pravo na djecu. Zatim, takvim postupkom se uskra?uje ženi potpuni užitak jer se on posiže tek nakon ejakulacije.
Stoga, može se re?i da u slu?aju ženinog neodobravanja ejakuliranje izvan rodnice, njoj se uskra?uje potpuni užitak kao i mogu?e potomstvo.
Zbog navedenog, ovaj postupak smo uvjetovali ženinom dozvolom.
 
Šejh Ibn-’Usejmin
Fetve o ženskim pitanjima- sakupio Muhammed el-Musnid

Preveo i prilagodio: Elvedin Pezi?, prof.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP