Pitanje
Na dobrom sam putu da prihvatim islam. Me?utim, zabrinut sam za period svog života koji sam proživio prija razmišljanja o mome prelasku na islam. Plašim se da ?e moja prethodna loša iskustva biti ko?nica i prepreka u slije?enju ispravnog Allahovog, dž.š., puta. Molim vas da mi oprostite moju preveliku otvorenost u izražavanju! Osje?am  izvjesnu dozu kolebanja i oklijevanja zbog toga što islam ne dozvoljava ljudima i ženama me?usobni kontakt u prijateljskim vezama. Zbog toga osje?am unatarnju borbu koja me, prije mog zvani?nog prihvatanja islama, uništava i raspaljuje iznutra. Imao sam mnoga iskustva i veze, a sada nakon što sam dosta toga novog saznao ?itaju?i, znam da su takve veze zabranjene u islamu. Kako da usaglasim i uskladim izme?u mojih želja i onoga što islam zabranjuje vezano za kontakte sa ženama?


Odgovor
Hvala Allahu, dž.š.  Ne možemo sakriti našu radost  i poštovanje prema tebi. Ništa nam drugo ne preostaje nego da se veselimo tvome pismu i inpredznacima tvog opredjeljenja da prihvatiš vjeru Istine - dini - islam. Što se ti?e tvoje nedoumice i kolebanja, nju možemo shvatiti, pošto osoba koja je ogrezla u glibu zabranjenih odnosa, a zatim osjeti  želju  i potrebu da izmijeni tu situaciju prelaskom na vjeru ?isto?e i ?ednosti, vrlo je realno o?ekivati da ona osjeti strah da je njena strast ne?e nadvladati, tako da ne?e biti u stanju ispuniti i izvršiti ono što islam zahtijeva od nje u pogledu moralne ?isto?e i kreposti.
U onome što slijedi naveš?emo nešto što ?e ti možda pomo?i da prevazi?eš poteško?u koje se plašiš i od koje zazireš i koja ?e ti dati ispravnu predstavu date situacije. O?ekivati  je da islam ostavi dubok utjecaj i utisak na dušu i ponašanje onoga koji slijedi ovu istinsku vjeru. Tako on formira li?nost koja se odlikuje novim izrazom i potpuno je osvješ?uje i budi, te preokre?e njen život na drugi kolosijek koji se u potpunosti razlikuje od onoga sa ?im je živio u periodu svog neznanja (džahilijeta). Ova korjenita promjena i potpuni preokret obrazova?e lijepo ponašanje i vrijednosti koje nisu bile ranije ukras te osobe. Ona ?e o?istiti njegovo srce i u?initi njegovu dušu ?ednom tako da ?e ga potaknuti da gleda sa prezirom na ono što je u prošlosti ?inio. On ?e  dalje osje?ati odvratnost prema onome što ?ine džahili kao što je nemoral, prevare, prostitucija, razgoli?enost i ostale društvene anomalije koje su proširene u društvu u kome se on kre?e i živi. Ova promjena ?e vratiti vitalnost njegove  prirodne vjere i ?isto?u srca koju je šejtan preoteo u vremenu njegovog nevjerovanja  i ogrezlosti u grijesima. Ova preobrazba ?e se dogoditi uz dobrovoljnost duše i izbora koji su popra?eni zadovoljstvom koje proizilazi iz potpunog predavanja naredbama i zabranama Gospodara Koji je propisao Šerijat i Koji je objavio vjeru islam.
Kao potvrdu izre?enog, naveš?emo dva argumenta: jedan je teološki, a drugi historijski.
- Prvi dokaz je iz Kur’ana, a spominje se u nekoliko ajeta, kao što su rije?i Uzvišenog Allaha: ”Zar je onaj koji je bio u zabludi, a kome smo Mi dali život i svjetlo pomo?u kojeg se me?u ljudima kre?e, kao onaj koji je u tminama iz kojih ne izlazi? A nevjernicima se ?ini lijepim to što oni rade.“ (El-En’am, 122)
“I oni koji se mimo Allaha drugom bogu ne klanjaju, i koji, one koje je Allah zabranio, ne ubijaju, osim kad pravda zahtijeva, i koji ne bludni?e; - a ko to radi, iskusi?e kaznu, patnja ?e mu na onom svijetu udvosru?ena biti i vje?no ?e u njoj ponižen ostati; ali onima koji se pokaju i uzvjeruju i dobra djela ?ine, Allah ?e njihova hr?ava djela u dobra promijeniti, a Allah prašta i samilostan je.“ (El-Furkan, 68-70)
U tuma?enju Allahovih, dž.š., rije?i : ”… Allah ?e njihova hr?ava djela u dobra promijeniti ...”, mufessiri kažu slijede?e: “Promijenili su se u svom ponašanju, tako da su na mjesto hr?avih djela ?inili dobra djela.“  Ali b. Ebi-Talha prenosi od Ibn-Abbasa, r.a., da je u tuma?enju ovog ajeta rekao: ”To su vjernici koji su prije svog vjerovanja ?inili loša djela, pa je Allah, dž.š., u?inio da zamrze hr?ava djela i uputio ih je da ?ine dobra djela, te im je tako zamijenio hr?ava djela dobrim.”
Ata’ b. Ebi-Rebah kaže: ”Ovo se odnosi na ovaj dunjaluk gdje ?ovjek ima odre?enu negativnu osobinu, pa je Allah, dž.š., promijeni  pozitivnom karakternom crtom.” Seid b. Džubejr kaže: ”Allah, dž.š., im je zamijenio obožavanje kumira- obožavanjem Milostivog, zamijenio im je borbu protiv muslimana - ratom protiv mušrika i zamijenio im je ženidbu mnogoboškinjama - ženidbom vjernicama.”
Hasan el-Basri kaže: ”Allah, dž.š., im je zamijenio loš postupak dobrim, širk ?istim vjerovanjem, nemoralna djela krepoš?u i nevjerovanje  islamom.“  Ovo je, tako?er, mišljenje Ebu-A’lije, Katade i drugih u?enjaka.“ (Tefsirul-Kur’anil-‘Azim /Ibn Kesir)

Što se ti?e historijskog dokaza, tu je mnogo pri?a o muslimanima koji su prešli na islam nakon što su bili nevjernici i koji su promijenili i ispravili svoj na?in života. Od tih pri?a je i slijede?a:
U Mekki je živio jedan ?ovjek po imenu Mersed b. Mersed i ve? je bio prihvatio islam. Pomagao je zarobljenim muslimanima pri bjegstvu iz Mekke, koja je još bila u rukama mušrika, putuju?i sa njima sve do Medine, gdje su muslimani u?inili Hidžru. U Mekki je bila jedna žena koja se bavila prostitucijom i zvala se Anak, a bila je izme?u ostalih i Mersedova prijateljica prije njegovog prihvatanja islama. Mersed je bio obe?ao jednom zarobljeniku da ?e ga izbaviti. Pripovijeda, pa kaže: ”Došao sam do sjene jednog mekanskog zida u no?i punog mjeseca. Zatim je došla Anak, pa je primijetila moju sjenku pokraj zida. Kada je došla do mene prepoznala me i re?e: `Jesi li to ti Mersede?` Rekao sam: `Da, ja sam!` `Dobro došao! Do?i i ve?eras no?i kod nas!`- re?e ona. `Allah, dž.š., je zabranio prostituciju` - bio je moj odgovor na njen prijedlog. Tada ona pozva ljude iz šatora, govore?i da je tu ?ovjek koji pomaže zarobljenicima da pobjegnu iz Mekke. (Osvetila mu se na taj na?in zbog njegovog odbijanja da preno?i kod nje, pa je pozvala nevjernike da ga uhvate)  “Nakon toga za mnom su krenula osmerica ljudi.”  Zatim je spomenuo kako ga je Allah, dž.š., spasio od njih. 
Ovaj doga?aj je povod objave slijede?ih rije?i Uzvišenog Allaha: ”Bludnik se ne ne ženi osim bludnicom ili mnogoboškinjom, a s njom se ne ženi osim bludnik ili mnogobožac, to je zabranjeno vjernicima.“ (En-Nur, 3) (Tirmizi 3101, smatra da je ovaj hadis dobar - hasen)
Namjera navo?enja ove pri?e jeste da se pokaže kako se promijenilo stanje ovog ?ovjeka, nakon što je prihvatio islam i kako je odbio u?inti haram (zabranjenu stvar) nakon što mu je bio izložen i ponu?en.
Identi?na situacija je i sa ženom koja prihvati islam i u?vrsti svoje vjerovanje u njemu, kao što je to slu?aj u slijede?oj pri?i:
Abdullah b. Mugaffel prenosi da je neka žena u džahilijetu bila sumnjivog morala. Naišla je bila pored nekog ?ovjeka ili je on naišao pored nje, pa je pružio svoju ruku prema njoj, te mu ona re?e: ”Stoj i prekini! Allah, dž.š., je odagnao širk i došao je sa islamom!“ On ju je pustio i otišao od nje. (Hakim, kaže da je vjerodostojan po kriterijima Muslima, ali ga on i Buharija ne prenose u svojim zbirkama.)
Kada prihvatiš i lijepo sprovedeš islam u svojoj praksi i kada se budeš držao mubarek Šerijata, te obožavao Allaha, dž.š., onako kako to On voli i želi, zatim se držao onoga što nare?uje, a klonio se Njegovih zabrana, u tom slu?aju ne?eš, ako Allah da, imati poteško?u koju spominješ u svom pitanju, niti ?eš od nje patiti. Zatim, tu su i sredstva ?ednosti kojima se možeš sa?uvati od harama, a od njih je i brak koji nalaže Šerijat. Ko stupi na put ?ednosti, ne?e imati potrebu za mo?varom i blatom u koje bi zaronio.
Molimo Uzvišenog Allaha da ti podari uputu u što bližem vremenu, da ti olakša tvoje probleme i da od tebe udalji sve vrste zla! Neka je blagoslov na Allahovog poslanika Muhammeda, s.a.v.s.

Odgovori o islamskom vjerovanju - Muhammed Salih Munedždžid -  139 str.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP