O psovanju i vrije?anju Allaha


Pitanje: Es-selamu alejkum! Nedavno sam se našao u jednoj nezavidnoj situaciji, odnosno jedan od bližnjih ?lanova porodice opsovao mi je Boga u lice, a zatim još jednom, citiram, ‘’Božanskog Boga’’ ili takvo nešto (neuzubillah), stoga me zanima kako postupiti u takvoj situaciji, odnosno šta ja po šerijatu imam pravo uraditi? Iskreno da kažem, da mi je to neko rekao na ulici, ne bi se dobro proveo, ali ovako je stvar kompliciranija. Ne znam, ne mogu zamisliti da neko može opsovati nekom insanu za kojeg zna da klanja pet dnevnih vakata, a povod za ovo je banalan, ne?u ga ni navoditi....

Ako postoji mogu?nost da odgovori prof. Pezi? Elvedin, ako ne onda, ko je u mogu?nosti...

Da vas Allah, s.v.t., nagradi za vaš trud!

Odgovor: Cijenjeni i uvaženi brate u islamu, na samom po?etku želimo da ti se zahvalimo na tvome povjerenju prema nama koje si pokazao šalju?i svoje pitanje na ovu adresu.

Tvoje pitanje je kratko, a da bi odgovor bio potpun, zbog bitnosti onoga što je u pitanju, trebalo bi da sadrži više toga. Naime, potrebno je pojasniti propis psovanja (vrije?anja) Uzvišenog Allaha, propis uklanjanja zla rukom, propis sprovo?enja šerijatskih kazni od strane pojedinaca, propis ponašanja prema otpadniku-murtedu od vjere.

a- Što se ti?e vrije?anja i psovanja Allaha, islamski u?enjaci imaju jednoglasan stav da je onaj ko opsuje Allaha, dželle šanuhu, ili Ga na bilo koji na?in uvrijedi, pod uvjetom da nije prisiljen, da nije u?inio lapsus, odnosno da razumije zna?enje tih rije?i – Izašao je iz islama i postao odmetnik, makar te rije?i izrekao u šali.

Ishak b. Rahavej kaže: “Islamski u?enjaci imaju jednoglasna stav da onaj ko vrije?a Allaha, ili Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ili ne priznaje nešto od Objave, ili ubije nekog od poslanika, pa makar tvrdio da vjeruje u Objavu, da je tim ?inom postao nevjernik.” (Et-Temhid od Ibn Abdul-Berra, 4 tom, str. 226)

Kazao je Ibn Kudame: “Onaj ko uvrijedi – opsuje Allaha, nevjernik je, bez obzira da li se šalio ili bio ozbiljan.” (El-Mugni, 10 tom, str.103)

Kazao je Ibn Hazm: “Pod nebeskim svodom ne postoji musliman koji vrije?anje Allaha, dželle šanuhu, ne smatra nevjerstvom.” (El-Muhalla, 11/411)

Imam Merdavi rekao je: “Ko uvrijedi Allaha ili Poslanika, takav je ?ovjek nevjernik, po jednoglasnom mišljenju islamskih u?enjaka.” (El-Insaf, 10/326)

(Napomena: Islamski u?enjaci pod pojmom “vrije?anje i psovanje Allaha” misle na bilo koji vid omalovažavanja Uzvišenog Allaha. A ono što postoji kod nas u Bosni, da ljudi psuju Allah na na?in koji je svima nama poznat, to je nešto za što u?enjaci današnjeg doba nisu mogli da vjeruju da postoji na planeti kada su im studenti sa naših prostora pojasnili na koji na?in ljudi na našim prostorima psuju i vrije?aju Allaha.)

b- Kada je u pitanju uklanjanje zla rukom, treba spomenuti stvar koja  je nepoznanica velikom broju muslimana, a to je neispravno shvatanje rije?i Allahovog Poslanika: “Ko od vas vidi zlo, neka ga ukloni rukom, a ako ne može, neka ga ukloni jezikom – govorom, a ako ni to ne može, neka to prezire srcem, a to je najslabiji vid imana.” (Muslim)
Kazao je El-Kadi Ebu Bekr Ibn el-Arebi (poznati u?enjak malikijske pravne škole i nije to Ibn Arabi poznat kao “vo?a nevjerstva i zablude”) u komentaru spomenutog hadisa: “Jedna od manje poznatih stvari u ovom hadis jeste i to što je Allahov Poslanik u ovom hadisu po?eo hadis sa spominjanjem zadnje stvari, a to je uklanjanje zla rukom, a u osnovi se po?inje uklanjanjem zla jezikom, a nakon toga se zlo uklanja rukom.” (Ahlkamul-Kur’an od Ibn El-Arabija, 2 tom, str. 67)

Šejh Bin Baz upitan je o uklanjanju zla rukom, pa je kazao: “Uzvišeni Allah u opisu mu’mina navodi da oni nare?uju dobro i odvra?aju od zla. Kazao je Uzvišeni Allah: ‘A vjernici i vjernice su prijatelji jedni drugima: traže da se ?ine dobra djela, a od nevaljalih odvra?aju’ (Et-Tevbe , 71 ajet), tako?er je kazao: ‘I neka me?u vama bude onih koji ?e na dobro pozivati i tražiti da se ?ini dobro, a od zla odvra?ati – oni ?e šta žele posti?i.’ (Ali Imran, 104 ajet), tako?er je kazao: ‘Vi ste narod najbolji od svih koji se ikada pojavio: tražite da se ?ine dobra djela, a od nevaljalih odvra?ate, i u Allaha vjerujete’(Ali Imran, 110 ajet). Ajeti u kojima se nare?uje nare?ivanje dobra i odvra?anje od zla su mnogobrojni, a sve to je pokazatelj bitnosti toga i pokazatelj velike potrebe za tim. U vjerodostojnom hadisu zabilježeno je da je Allahov Poslanik kazao: ‘Ko od vas vidi zlo, neka ga ukloni rukom,ako ne može, neka ga ukloni jezikom – govorom, a ako ni to ne može, neka to prezire srcem, a to je najslabiji vid imana.’(Muslim u svome Sahihu) Odvra?anje od zla rukom primijenit ?e osoba koja za to ima mogu?nosti, kao što je slu?aj sa vladarom ili institucijama koje imaju tu nadležnost, ili emir u onome što je u njegovoj nadležnosti, ili kadija-sudija u onome što je u njegovoj nadležnosti, ili ?ovjek u svojoj ku?i u pogledu svoje djece ili ?lanova porodice.

Onaj ko to ne može ili onaj ?ije ?e takvo postupanje izazvati smutnju, prepirku ili fizi?ki obra?un, on ne?e uklanjati zlo rukom ve? ?e se ograni?iti na uklanjanje zla jezikom i to je dovoljno kako se ne bi desilo da uklanjanje zla rukom prouzrokuje zlo ve?e od onoga koje je želio da otkloni, kao što su to spomenuli islamski u?enjaci.

Što se ti?e takve osobe, dovoljno je što ?e to osuditi jezikom, tako što ?e kazati: ‘’Brate, boj se Allaha, to nije dozvoljeno; to je obaveza da se ostavi, to je obaveza da se u?ini’’ i sli?no tome lijepim rije?ima i na fin na?in. Nakon toga dolazi negiranje srcem, tako što ?e srcem prezirati grijeh pokazuju?i svoj prezir, isto kao što ne?e sjediti sa onima koji ?ine grijeh, a i to potpada pod prezir srcem.

Izvor fetve oficijelna stranica šejha Bin Baza: http://www.binbaz.org.sa/mat/246
Pošto smo konstatirali, navode?i jednoglasan stav u?enjaka, da je psovanje i vrije?anje Allaha – kufr, kao i to da je obaveza onome koji vidi zlo da ga ukloni, tebi je obaveza da spomenutoj osobi, na lijep na?in, pojasniš opasnost i veli?inu tog (ne)djela, da pojasniš da ?injenjem tog djela ?ovjeku propadaju sva djela koja je po?inio do tada¸i da mu ona ne?e koristiti ako umre u takvom stanju, osim ako se pokaje. Kazao je Uzvišeni Allah: “A onaj ko otpadne od prave vjere – uzalud ?e mu biti djela njegova i on ?e, na onom svijetu, nastradati. “ (El-Maide 75. ajet) Uzvišeni Allah tako?er je kazao: “A tebi, i onima prije tebe, objavljeno je: Ako budeš druge Allahu ravnim smatrao, tvoja djela ?e sigurno propasti, a ti ?eš izgubljen biti. Nego, Allahu se jedino klanjaj i budi zahvalan!”  (Ez-Zumer, 65-66 ajet)

c- Što se ti?e sprovo?enja šerijatskih kazni u pogledu onih koji to zaslužuju u vremenu kada ne postoji šerijatska vlast niti se sudi po Allahovim zakonima, da li je dozvoljeno pojedincu da sprovodi šerijatske kazne? Islamski u?enjaci u pogledu tog pitanja kazali su da nije dozvoljeno pojedincu da sprovodi šerijatske kazne u slu?aju osoba koje su po?inile prekršaj zbog kojeg su zaslužile šerijatsko kažnjavanje. Razlog tome je što bi to vodilo do smutnje, nereda, bespravnog prolijevanja krvi, jer sprovo?enje šerijatskih kazni je opširno poglavlje i veoma osjetljivo, poglavlje o kojem ljudi iz op?ih masa malo toga znaju. Kada bi se dozvolilo svakome da sprovodi šerijatske kazne, ljudi bi prolijevali tu?u krv bespravno pod izgovorom da je to sprovo?enje šerijatskih kazni.

Poznati tuma? Kur’ana, mufessir, imam El-Kurtubi u svome je tefsiru kazao: ‘Ne postoji razilaženje u pogledu toga da sprovo?enje šerijatske kazne – odmazde za ubistvo (kisas) ne sprovodi niko osim vladar kojem je stavljeno u obavezu da sprovodi šerijatske kazne za ubistvo i druge prijestupe.” (El-Džamia li ahkamil-Kur’an / poznat kao Kurtubijev tefsir; 2 tom, str. 245)

Od Ebi Ez-Zenada se prenosi, a on prenosi od svoga oca, a on od pravnika Medine, ?ijem mišljenju se vra?aju ljudi, da su govorili: ‘Ne dolikuje nikome da sprovodi šerijatske kazne osim vladaru, izuzev što je dozvoljenim da ?ovjek sprovede kaznu za blud na svome robu ili robinji.” (Nejlul-evtar od imam Ševkanija, 7 tom /172 str.)
Naš uvaženi šejh Safet Kuduzovi? u jednom od svojih ?lanaka, objavljenim na minber.ba , kazao je: “Budu?i da nema islamske vlasti koja bi adekvatno kaznila smutljivce i pokvarenjake, a kaznene mjere u islamu može izre?i i sprovoditi isklju?ivo islamski vladar, kazna za uznemiravanje Svevišnjeg Allaha, Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i vjernika prolongirat ?e se za Sudnji dan. Obaveza je ljude upozoriti na pogubnost takvih postupaka i poniženje koje mogu doživjeti na dunjaluku i bolnu kaznu koju ?e sigurno iskusiti na ahiretu, ako se u me?uvremenu ne pokaju. Na muslimanima je da ukazuju na greške i pojašnjavaju propise, a Allahova rije? ostaje istinita: ‘A ve?ina ljudi, ma koliko ti želio, ne?e biti vjernici.’ (Jusuf, 103).”

d- Treba da znaš, cijenjeni i uvaženi brate u islamu, da sve spomenuto  ne zna?i da je tebi zabranjeno da takvim osobama pokušavaš na lijep na?in da pojasniš propise vjere, da ih pozoveš na pokajanje. ?ak štaviše, dozvoljeno ti je da za njih moliš Allaha, u vremenima kada se dove primaju, da ih Allah uputi na pravi put.
Islamski u?enjaci se ne razilaze, kako navodi šejhul-islam Ibn Tejmijje u svojim fetvama, u pogledu prihvatanja pokajanja otpadnika ?ije se otpadništvo ponovi više puta, ako se iskreno pokaje Allahu zbog po?injenih grijeha, kada je u pitanju njegov odnos izme?u njega i Allah, ali se razilaze u pitanju da li se to pokajanje prihvata u ovodunjalu?kim propisima. To je dovoljan razlog da se potrudiš u pojašnjavanju propisa onima koji su potrebni toga, ne bi li Allah dao da se oni, tvojim sebebom, vrate Pravom putu.

Uvaženi u?enjak današnjeg doba Muhammed Salih Munedždžid, u jednoj od svojih fetvi u pogledu ?ovjeka ?ija je majka ostavila islam i vratila se vjeri na kojoj je bila prije (sikizam), nakon što je pojasnio ?ovjeku da nema obavezu dobro?instva prema majci nakon što je postala otpadnik od vjere, kazao je: ‘Moj savjet tebi je: ne gubi nadu u to ?e se tvoja majka vratiti uputi i ne prestaj da je pozivaš na najljepši na?in, uz sve to ustraj u dovi za nju, naro?ito u odabranim vremenima kao što je zadnja tre?ina no?i, ili u odabranim stanjima kao što je stanje sedžde u namazu. I znaj da ona nema nikakvih prava kod tebe sve dok je otpadnica.’

prof. Pezi? Elvedin, preuzeto sa www.minber.ba

 

A Allah najbolje zna!



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP