MUSLIMAN JE MUSLIMANU BRAT


Prenosi se od Ibn-Omera, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Musliman je muslimanu brat, ne ?ini mu zulum niti ga predaje, ko pomogne brata muslimana kad mu bude potrebno, Allah ?e njega pomo?i kad mu bude potrebno. Ko sakrije mahane muslimana, Allah ?e sakriti njegove mahane na Sudnjem danu.'' (Mutefekun alejhi)



U predaji koju prenosi Ebu-Hurejre,
radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: ''Musliman je muslimanu brat, ne iznevjerava ga, ne laže ga niti ga na cjedilu ostavlja. Svaki musliman muslimanu je haram, haram mu je njegova ?ast, imetak i krv. Bogobojaznost je ovdje'', a u Muslimovoj predaji stoji: ''Pokazavši na prsa tri puta, dosta je ?ovjeku zla da ponižava brata muslimana.'' (Et-Tirmizi, Hasen Sahih)

 Rije?i Allahova Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, ''musliman je muslimanu brat'' tj. brat po vjeri, kao što kaže Uzvišeni: ''Vjernici su samo bra?a.'' (El-Hudžurat, 10.) a u suri veli: ''pa ste postali, Miloš?u Njegovom, bra?a.'' (Ali- Imran 103.) Ovo brastvo po vjeri je, kada bude u ime Allaha, ja?e od brastva po krvi. Ponekad se me?u bra?om po krvi razlikuju potrebe i zahtjevi, tako da ti ro?eni brat može postati najve?i neprijatelj. Dok je bratstvo po vjeri vje?no i nikad ne prestaje, ni na dunjaluku pa ?ak ni na ahiretu, kaže Uzvišeni Allah: ''Tog Dana ?e oni, koji su jedni drugima bili prijatelji, postati neprijatelji, osim bogobojaznih.'' (Ez-Zuhruf, 67.)


Zna?i, svako ?e od tebe pobje?i, dragi brate i sestro, toga Dana, majka tvoja, otac, brat, djeca, žena, prijatelji koji su nekada tvrdili da bi za tebe sve dali. Toga dana, o tebi ?e se raspitivati samo tvoj brat po vjeri kojeg si imao i volio u ime Allaha. On te ni tada, u tim najtežim trenutcima, ne?e zaboraviti. To pravo i iskreno brastvo.

Zatim kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Ne ?ini mu zulum, niti ga predaje.'' tj. ne ?ini mu zulum u njegovom imetku, tjelu, ?asti, porodici, jednom rije?ju re?eno, ne nanosi mu ni najmanji vid nepravde bilo koje vrste. ''I ne predaje ga'', zna?i ne predaje ga onome ko ?e mu zulum ?initi, ve? ga brani i štiti od zla. U tom smislu su islamski u?enjaci rekli: ''Obaveza je svakom vjerniku da brani svoga brata muslimana, njegovu ?ast, imetak i tijelo.'' Prema tome, dragi moj brate, na tebi je obaveza da braniš i štitiš ?ast muslimana, pa ako ?uješ da ga neko ogovara ili psuje, stani u njegovu odbranu i ne dozvoli nikome da to sebi priušti. Tako?er, ako ga htjedne neko napasti ili ubiti, tebi je obaveza da ga braniš ukoliko si u mogu?nosti. Zatim, ako neko htjedne da mu oduzme imetak, tebi je obaveza da mu ga sa?uvaš i zaštitiš...



O muslimani, Allahovi robovi, bojte se Allaha, dželle še'nuhu, i dobro shvatite ove Poslanikove, sallallahu alejhi we sellem, rije?i! Znajte da nam je obaveza da odbranimo našeg brata muslimana ma gdje on bio. A danas se na svakom mjestu prolijeva muslimanska krv, bezpravno se uzimaju njihovi imetci, obeš?aš?uju njihove porodice. Gdje su njihova bra?a muslimani. Ovo je stvar od koje se insan ne može na?uditi i naplakati. Da toliki broj muslimana posmatra sve ovo, ali niko da izusti jednu rije?, što je najmanji vid pomo?i, da se pomogne tim ljudima.

Zatim Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, nastavlja pa kaže: ''Ko pomogne svoga brata kad mu to bude potrebno, Allah ?e njega pomo?i kad mu bude potrebno.'' Zna?i, ako tvoj brat bude muhtadž, potreban tvoje pomo?i, pomozi ga, pa ?e tebe Allah pomo?i kad ti budeš muhtadž i potreban pomo?i, a divan li je on pomaga?! Iz ovoga možemo razumjeti da onaj ko ?ini nepravdu svome bratu muslimanu, ili ga prodaje onome ko ?e mu nepravdu ?initi, ne osje?a pravo i iskreno bratstvo prema njemu. Onaj ko ne pomogne svome bratu muslimanu, propušta veliko dobro a to je da Allah bude njegov pomaga? onda kada mu je pomo? potrebna.

Zatim Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: ''Ko otkloni od muslimana jednu brigu, Allah ?e njemu otkloniti brigu na Kijametskom danu.'' Briga je potištenost i teško?a, zbog ?ega ?ovjek osje?a muku i tugu u sebi. Pa ukoliko otkloniš od svog brata muslimana ovakvu brigu, Allah ?e od tebe otkoniti brigu na Kijametskom danu.

Rije?i Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: ''Ko sakrije mahane brata muslimana, Allah ?e sakriti njegove mahane na Sudnjem danu.'' Ovo nije generalno pravilo, jer prikrivanje mahana nekada biva pohvalno a nekada zabranjeno. Pa na primjer, nije dozvoljeno prekrivati velikog griješnika koji javno griješi. Njegove greške, ne da ne?emo sakriti, nego ?emo ih objelodaniti i upozoriti na njega, a sve to iz straha da se ljudi ne povedu za njim u ?injenju onoga što im je njihov Gospodar zabranio. Me?utim, ako ?ovjek ne griješi javno, i nije ustrajan u tome, i ne postoji mogu?nost da ?e se drugi povesti za njim, onda je njegove greške pohvalno sakriti od drugih ljudi. Ako tako postupiš, Allah ?e tvoje greške sakriti na dunjaluku i na Ahiretu.

U predaji koju prenosi Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, su došle još neke druge rije?i, pa kaže Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Ne iznevjerava ga, ne laže ga, niti ga na cjedilu ostavlja.'' Zna?i, ne iznevjerava ga u onome što mu je povjerio, bilo da se radi o imetku, tajnoj, ili bilo kakvom drugom emanetu. Zato, dragi brate, nije ti dozvoljeno da iznevjeriš svoga brata muslimana makar on tebe i iznevjerio, a dokaz za to su rije?i Poslanika, sallallahu alejhi we sellem,: '' Ispuni emanet prema onome koji ti ga je povjerio, i ne iznevjeri onoga ko te iznevjerio.''

''Niti ga laže''; laž je haram, i nije dozvoljeno lagati ni pod kojim uslovom, pa makar bila i šala, osim u onim stvarima koje je šeria't izuzeo, a to su tri slu?aja: kada je u pitanju izmirenje muslimana, u ratu i da ?ovjek slaže ženi ukoliko bude mnogo zahtjevala.

Dalje kaže Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Ne ostavlja ga na cjedilu.'' Ovo zna?i da ga ne ostavlja bez pomo?i onda kada mu je pomo? najpotrebnija.

Rije?i Poslanika , sallallahu alejhi we sellem,: ''Svaki musliman je muslimanu haram, haram mu je njegova ?ast, imetak i krv.'' Haram ti je da narušavaš ?ast muslimana pa da pri?aš o njemu me?u ljudima, bez obzira bila to istina ili ne, jer je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kada je upitan o ogovaranju rekao: ''Da spomeneš svoga brata po onome što on nevoli.'' Rekoše prisutni: ''Allahov Poslani?e, a ako se to bude nalazilo pri njemu?'' Na to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, re?e: ''Ako to bude pri njemu, ogovorio si ga, a ako ne bude, onda si ga potvorio.''

Zatim, muslimanu je zabranjeno da bespravno uzme imetak drugog muslimana bilo kra?om, otmicom, prevarom ili na bilo koji drugi na?in. Tako?er je zabranjena krv svakog muslimana, tako da ti nije dozvoljeno da ga ubiješ, raniš ili na bilo koji na?in povrjediš.

Zatim kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Bogobojaznost je ovdje''. A u Muslimovoj predaji stoji: ''pokazavši u prsa tri puta''. Šta zna?i da je bogobojaznost u srcu? Prema tome, ako srce bude ?isto i bogobojazno, to ?e se odraziti i na ?ovjekova djela, a ako srce bude pokvareno i daleko od Allaha, dželle še'nuhu, onda ni na djelima ne?emo primjetiti tragove bogobojaznosti, iz razloga što ?ovjekova spoljašnja djela slijede ono što je u srcu. Imamo mnogo ljudi koji pogrešno shvataju i zloupotrebaljavaju ovaj hadis, pa kada ga savjetuješ i kažeš mu: ''Zašto ne klanjaš?'' On ti odgovori: ''Bogobojaznost je u srcu, važno je da je srce ?isto.'' Zaista je on o?iti lažac i u njegovom srcu nema ni truna bogobojaznosti, niti mu je srce ?isto, jer da u njegovom srcu ima imalo bogobojaznosti i ?isto?e, istinski bi se pobojao Allaha, što bi se pokazalo na njegovim djelima. Ne samo da bi obavljao namaz, koji je farz, nego bi tražio da obavlja i neka druga dobrovoljna djela. Jer, kada se srce boji Allaha, onda se i udovi tjela boje Allaha, dželle še'nuhu, a kada srce griješi onda griješe i udovi tjela.

Na kraju Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, završava ovaj hadis rije?ima: ''Dosta je ?ovjeku zla da ponižava brata muslimana.'' Ponižavati brata muslimana, na bilo koji na?in, je haram. O tome da je to velika stvar dovoljno govori ovaj hadis, tako da onaj ko to bude radio, radi zlo koje ?e ga uništiti, pa makar ne ?inio ni jednu drugu vrstu zla. Zato nije dozvoljeno da ponižavaš muslimana i da umanjuješ njegovu vrijednost makar on bio mla?i, siromašniji i manjeg znanja od tebe.

Ponižavanje ljudi je oholost, da nas Allah sa?uva toga, a Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: ''Oholost je odbijanje istine i ponižavanje ljudi.'' Stoga musliman poštuje svoga brata muslimana i uvažava ga, a u narodu se kaže: ''Poštuj ljude, poštovat ?e te, ponižavaj ljude, ponižavat ?e te.'' Svi smo mi svjedoci istinitosti ovih rije?i. Na?i ?eš sigurno da ljudi poštuju blagog, skromnog ?ovjeka a mrze i ponižavaju oholog i gordog ?ovjeka, i kad ne bi imali kakvu potrebu kod njega niko ne bi ni pri?ao sa njim. Molim Gospodara svjetova da nas okoristi ovim mudrim rije?ima našeg Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i da nam pomogne da poruke ovog hadisa prihvatimo srcem i prenesemo u našu praksu. Naša poslednja dova je hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova. 



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP