fantasy_flowerAko pitanje prava žene gledamo s islamskog stanovišta, sigurno je da nije puka slu?ajnost da Uzvišeni Allah, dž.š., stvori dvoje, muškarca i ženu. Budu?i da je stvoreno dvoje, to nije isto kao jedno (,,a žensko nije kao muško’’ (3,36 ), postoje razlike izme?u dva spola ?ija se realnost ne može zanijekati u ime bilo kojeg oblika jednakosti. Sigurno je da te razlike nisu samo biološkog karaktera ve? i psihološkog.


Pojava fenimizma u zapadnom svijetu donijela je mnogo nesre?e ženi. U Evropi, sve do po?etka 20. stolje?a, žena je bila drasti?no obespravljena. Ako je u predislamskom dobu žena bila tretirana kao ne-ljudsko bi?e ili kao životinja, u srednjem vijeku pa i u ve?em periodu novog vijeka ta gledišta nisu se bitno promijenila. Me?utim, danas pred kraj 20. Stolje?a, žena, naro?ito u zapadnoevropskim zemljama, dobiva tolika prava da ta prava, ne samo da po?inju ugrožavati, nego su duboko nagrizla njenu maj?insku (žensku) prirodu. Žena ,,se izborila’’ da bude u potpunosti ravnopravna s muškarcem, misle?i da time dobija status koji joj uistinu pripada.

Budu?i da za nama nije daleko sistem u kojem je prevladavalo marksisti?ko poimanje svijeta, u nastavku teksta vidje?emo kako je rješavano ,,žensko pitanje’’ u komunisti?kim zemljama. Mnogi komunisti?ki prvaci smatrali su da se emancipacija žene može posti?i njenim ulaskom, potpuno ravnopravno s muškarcem, u politiku i društvene poslove. Kao rezultat toga mogli ste u ?eškoj na drumu vidjeti žene koje voze teške teretne kamione, u nekim komunisti?kim zemljama žene su se spuštale u rudnike gdje su, rame uz rame, radile s muškarcima, a veoma teške poslove radile su i u fabrikama, zajedno s muškarcima, Žena je postala drugarica kojoj su se istovremeno i divili i ismijavali je. Istovremeno, njena djeca i porodica bili su zapostavljeni ili predati u ruke strane osobe, a djeca su bila lišena maj?inske ljubavi i bliskosti. Relacije izme?u nje i njenog muža malo-pomalo zahla?ivale su, a nerijetko je igrala i ulogu ljubavnice nekog od nadre?enih joj. To je ,,demokratija’’ koja se odnosi na jednakost polova u socijalizmu.

U kapitalizmu položaj žene bio je manje nalik položaju muškarca, žena je imala, unutar porodice, više tradicionalne privilegovanosti. Me?utim, žena ponovno dovodi sebe u situaciju da bude zloupotrebljavana od strane muškaraca, to je, svakako, ponovo ovisilo o njenoj vezanosti za ku?u i porodicu.

Što se ti?e modernog demokratskog svijeta, manje-više svjedoci smo da se žena sama dobrovoljno dala na korištenje muškarcima, pa ?ak i ženama (lezbijstvo) bilo direktno ili indirektno posredstvom medija, televizije i Interneta.
Ukratko ?emo spomenuti najteže posljedice takvog odnosa na  cjelokupno društvo. Naime, žena je potpalila vatru, u?inila da se zlo razmnožava velikom brzinom, dala poticaj muškarcu da bude njen sau?esnik na tom putu ostavljaju?i, tako sve sveto što joj je Uzvišeni Allah, dž.š, dao u amanet. Kada su namnožile te sramotne slasti i uživanja, javila se želja za perverzijama iz kojih se ra?aju monstrumi i ?udovišta od ljudi. Te perverzije i nastranosti danas su, više nego ikada, prisutne da ih je nemogu?e zaustaviti. Zlo ulazi i na velika i na mala vrata. Ono kosi sve, i djecu i odrasle. Seksualno iskorištavanje djece doseglo je zabrinjavaju?e razmjere.


Rani predbra?ni odnosi postali su normalna stvar u svim zapadnoevropskim zemljama. Statistika za period od 1980 do 1991. godine govori da je broj parova koji su odlu?ili živjeti zajedno nevjen?ano u SAD porastao za 80 posto.

"Ko ?ini zlo bi?e prema njemu kažnjen, a ko ?ini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, u Džennet ?e, u njemu ?e imati u obilju svega bez ra?una.’’(40,40)

Stvoritelj koji je stvorio ?ovjeka najbolje zna šta je za ?ovjeka dobro a šta loše. Ako je Uzvišeni Allah odredio da se žena više drži ku?e i porodice, za to sigurno postoje jaki razlozi i velika mudrost.,,Ja zaista znam što vi ne znate’’, kaže Uzvišeni Allah. Žena u islamu nije ni viša ni niža od muškarca, ona je naprosto druga?ija. Da je ista kao i muškarac, zar bi je Allah, dž.š, stvorio? Niti muškarac može bez žene a niti žena bez muškarca; oni su sudbonosno vezani jedno za drugo. Razlika izme?u ova dva pola nije samo biološkog i anatomskog karaktera, razlike se u psihologiji, temperamentu, osje?anjima… Prema tim razli?itim osobinama date su im i razli?ite dužnosti.


Islam ženu nije lišio posla izvan ku?e, niti njenih društvenih aktivnosti. Ona na to ima pravo, u tome je naro?ito treba podržavati ako pokazuje sposobnosti za neke poslove i zvanja. Me?utim, žena najprije mora izvršiti obaveze prema ku?i i porodici, dakle, mužu i djeci. Tek tada, uz obavezno muževo odobrenje, žena može da se uklju?i u poslove za koje je sposobna i kvalifikovana, ali, opet, u granicama dopuštenog sa stanovišta šerijata.

?injenica je da je Uzvišeni Allah, dž.š, kroz kur’anske propise i tradiciju Svoga poslanika sallallahu alejhi ve sellem, posebno zaštitio ženu od zloupotreba i nepravdi koje joj prijete od pokvarenih i nebogobojaznih muškaraca. Odgovornosti žene potpuno su iste odgovornostima muškarca kada je u pitanju vjerovanje, ?injenje dobra i zla.

"Nijednom trudbeniku od vas trud njegov ne?u poništiti – ni muškarcu niti ženi - vi ste jedni od drugih.’’(3,195)


Autor: Aida Premti? / Zekira Pivi?



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP