flower_2

Uzvišeni Allah stvorio je ženu i odredio joj vrlo zna?ajnu ulogu kako u porodici tako i u društvu. Isto tako, Uzvišeni je ženu, to Svoje plemenito stvorenje, zadužio odre?enim obavezama, ali i podario joj prava koja mora uživati. Ovakav je status žene u jedinoj ispravnoj vjeri islamu. Me?utim, zavirimo li u historiju, a i današnje vrijeme to zorno svjedo?i, uvjerit ?emo se da su prava žena u neznaboža?kim društvima u velikoj mjeri bila uzurpirana i da je bila izložena konstantnom nasilju, ponižavanju, jednostavno re?eno – smatrana je nižom rasom u odnosu na muškarca.

Me?utim, dolaskom Allahove Poslanice na Zemlju, objavom ?asnih ajeta Njegovom Poslaniku, cijelu Zemlju obasjalo je svjetlo imana koje je sa žene skinulo okove neispravnih vjera i obi?aja, a ona je uzdignuta na pijedestal po?asti i zauzela je veliko i važno mjesto u svim sferama života. Omer b. Hattab, Allah bio zadovoljan njime, rekao je: “Tako mi Allaha! U džahilijetu (vrijeme prije dolaska islama) nismo ženu ubrajali ni u šta, niti smo joj pridavali ikakvu važnost, sve dok Uzvišeni Allah nije objavio ajete u pogledu njih i dao im prava koja im pripadaju.” (Buhari i Muslim)

Uzvišeni Allah stvorio je ženu u najljepšem i najskladnijem liku, kao bi?e ravnopravno muškarcu, ukazavši joj tako po?ast i prednost nad ostalim stvorenjima: “A uistinu, ukazali smo ?ast sinovima Ademovim, i nosimo ih kopnom i morem, i opskrbili smo ih dobrim stvarima, i odlikovali ih prednoš?u nad mnogima od onih koje smo stvorili.” (El-Isra, 70) Uvaženi mufessir Sa‘di, Allah mu se smilovao, rekao je: “Ovo je Allahova neprocjenjiva po?ast i dobrota prema Njegovim robovima, koja se ogleda u tome što je sinovima Ademovim ukazao sve vidove po?asti, tako što im je podario znanje, razum, poslao Svoje poslanike i objavio Svoje knjige. Mnoge od njih odabrao je i u?inio ih Svojim šti?enicima i odabranim robovima, obasuvši ih Svojim blagodatima i to u njihovoj spoljašnjosti i unutrašnjosti.” (Tefsir Sa‘di)

Islam je ženi darovao pravo na plemenit i ?astan život, po?asio je ibadetom, znanjem i šerijatskim zaduženjima i obavezama, koje su sa?uvale njenu žensku prirodu i ispravnu akidu, iskristalisale njen moral, prosvijetlile njenu misao i obe?ale joj nagradu na ahiretu: “Ko uradi dobro – bio muškarac ili žena – a bude vjernik, pa sigurno ?emo dati da proživi lijep život, i sigurno ?emo ih nagraditi nagradom boljom nego što su zaslužili.“ (En-Nahl, 97) Islam je ženi zagarantovao sva njena ekonomska i društvena prava, na ?ijem se ?elu nalazi oporuka, kojoj ne nalazimo sli?nu, o dobro?initeljskom postupanju prema ženi kao majci, kojoj je dato ve?e pravo od prava samog oca.

U okrilju imana žena uživa svoja bra?na prava i unosi u brak ljubav, milost, darežljivost, a Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je za ženu vjernicu da je ona najbolje dunjalu?ko blago: “Dunjaluk je prepun naslada i užitaka, a najbolji užitak i naslada na njemu jeste žena vjernica.” (Muslim)

Žena muslimanka zauzima zna?ajno mjesto na polju šerijatskog znanja, koje je osnova vjere i iz kojeg se crpe šerijatski propisi i etika. Zbog toga u?estvuje u stjecanju i širenju šerijatskog znanja odazivaju?i se Allahovom imperativu: “?itaj, u ime Gospodara svoga koji stvara, stvara ?ovjeka od zakva?ka. ?itaj! A Gospodar tvoj je Najplemenitiji, Onaj koji pou?ava peru, pou?ava ?ovjeka onome šta ne zna.” (El-‘Alek, 1–5)

Tako?er, Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podsti?e muslimane da podu?avanju svoje k?eri šerijatskom znanju i da ih odgajaju u duhu islamske etike, obe?avaju?i im za tu plemenitu misiju veliku nagradu: “Koji god ?ovjek bude imao ropkinju, pa je lijepo podu?i i odgoji, a potom je oslobodi i oženi, imat ?e dvije nagrade.” (Buhari) 

Uzvišeni Allah po?astio je žene širenjem i dostavljanjem šerijatskog znanja, pa nalazimo da se naš Gospodar obra?a najboljim ženama, suprugama Svoga poslanika i majkama pravovjernih: “I spomenite Allahove ajete i mudrost koji se u?e u vašim ku?ama – Allah je, uistinu, dobar i sve zna.” (El-Ahzab, 34) Uzvišeni Allah naredio im je da ljude obavijeste o Allahovim ajetima i Poslanikovom, sallallahu alejhi ve sellem, sunnetu koji podrazumijeva sve što je govorio, radio i prešutno odobrio, kako bi postupali u skladu s tim i slijedili svoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Majke pravovjernih odazvale su se Allahovom pozivu, a Aiša, Allah bio zadovoljan njome, isticala se u pozivu u Allahovu vjeru i prenošenju šerijatskog znanja, jer je bila naju?enija izme?u majki pravovjernih, i najviše je prenijela hadisa od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem –2.212 hadisa. Ebu Musa Eš‘ari, Allah bio zadovoljan njime, rekao je: “Kada bismo mi, drugovi Božijeg Poslanika, imali nedoumicu u vezi sa bilo kojim hadisom, a potom upitali Aišu, Allah bio zadovoljan njome, kod nje bismo našli pojašnjenje.” (Tirmizi, predaja je vjerodostojna)

Aiša i druge Poslanikove supruge te uku?ani isticali su se u pogledu ste?enog znanja, do ?ega ih je dovela izražena ljubav prema znanju, duboko ubje?enje i odgovornost, kao i Poslanikovo dopuštenje da slušaju Objavu, da mu postavljaju šerijatskopravna pitanja.

Tako Aiša, Allah bio zadovoljan njome, nije ?ula nešto nepoznato od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a da ga nije upitala o tome. Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Ko bude polagao ra?un, bit ?e kažnjen”, a Aiša, Allah bio zadovoljan njome, rekla je: “A zar Allah nije rekao: ‘…a potom ?e lahko polagati ra?un’?” Na to je Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “To je izlaganje (prikazivanje djela), a onaj o ?ijem se ra?unu bude diskutovalo, propast ?e.” (Buhari)

Mesruk, Allah bio zadovoljan njime, prenosi da je jednom prilikom sjedio kod Aiše i to naslonjen, pa mu je rekla: “O Ebu Aiša! Ko bude govorio o trima stvari, zaista uveliko iznosi potvoru na Allaha.” Upitao je: “A koje su to stvari?” Ona je rekla: “Ko misli da je Muhammed vidio svoga Gospodara, uveliko iznosi potvoru na Allaha.” Mesruk je rekao: “Bio sam naslonjen, pa sam sam sjeo i rekao: “O majko pravovjernih! Ostavi me malo i ne požuruj me. Zar Allah nije rekao: ‘Zaista ga je vidio na jasnom obzorju’?I, i: ‘Zaista ga je vidio drugi put’?” Ona je odgovorila: “Ja sam prva iz ovog ummeta koja je pitala Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o tome, pa je rekao: ‘To je Džibril.’” (Muslim)   

Ove lijepe i plodonosne nau?ne diskusije jedna su od pritoka znanja na koju nas upu?uje plemeniti Kur’an: “I pitajte u?ene, ako ne znate.” (En-Nahl, 43) Ovi jasni temelji i na?ela doprli su do žena islamskoga ummeta, tako da su žurile da se obrazuju i steknu znanje u vjeri. Poslanikovi, sallallahu alejhi ve sellem, ashabi dolazili su u grupama kod plemenite ashabijke Esme bint Umejs, Allah bio zadovoljan njome, i pitali je o Poslanikovim, sallallahu alejhi ve sellem, rije?ima: “Vama koji ste u?inili hidžru na la?ama (u Abesiniju) pripadaju dvije (nagrade) hidžre, a mojim drugovima (koji su samo u?inili hidžru u Medinu) jedna hidžra” (Muslim), jer je upravo ona pitala o tome Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i naravno da su muslimani koji su u?inili hidžru u Abesiniju bili radosni zbog te radosne vijesti i u isto vrijeme bili su dužnici Esmi, jer je ona li?no pitala Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

U kolikoj mjeri osoba bude imala duboku ljubav prema vjeri i upornost u izvršavanju šerijatskih propisa i etiku, u tolikoj ?e se mjeri truditi u stjecanju šerijatskog znanja i sa velikom ?e pažnjom izu?avati pitanja vjere i dostavljat ?e ih ljudima primjenjuju?i metodu blagosti.

Supruge ensarija dolazile su u Poslanikovu ku?u kako bi se podu?ile vjeri i vjerskim pitanjima. Aiša, Allah bio zadovoljan njome, rekla je: “Zaista su divne žene ensarija. Stid ih nije sprije?io da se podu?e vjeri.” (Muslim)       



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP