27nocVrijednost Allahovog mjeseca muharrema i dana Ašure uistinu je velika, me?utim, i pored toga, ljudi su u pogledu ovog mjeseca i ovog dana podijeljeni u nekoliko skupina: oni koji, nažalost, o ovom mjesecu ne znaju skoro ništa; oni koji znaju  o Allahovom mjesecu muharremu i danu Ašuri odre?ene stvari koje su zasnovane na izmišljenim hadisima i obi?ajima koji nemaju utemeljenja u vjeri; i oni koji znaju stvarnu vrijednost mjeseca muharrema i dana Ašure, ali zbog slabosti svoga vjerovanja – imana, to ništa ne mijenja u njihovom životu. Stoga ?emo u ovom tekstu pojasniti vrijednost ovog blagoslovljenog mjeseca i dana Ašure kroz prizmu vjerodostojnih argumenata, kako bi se u ljudima probudio osje?aj vrijednosti tog vremena i njegovog iskorištavanja na najbolji mogu?i validan na?in, i kako bi se ukazalo na izmišljene i slabe hadise koji govore o mjesecu muharremu i danu Ašure, te na odre?ene novotarije i neosnovane postupke vezane za mjesec muharrem i dan Ašure.

 
Odlike Allahovog mjeseca muharrema
Mjesec muharrem je jedan od ?etiri sveta mjeseca. Kazao je Allahov Poslanik, alejhis-selam: ''Dvanaest je mjeseci u godini, a ?etiri su sveta, tri dolaze jedan za drugim: zul-ka'de, zul-hidždže i muharrem, i redžeb koji pada izme?u dva džumadeta i šabana.“  (Buharija i Muslim) Uzvišeni Allah je kazao: ''Broj mjeseci u Allaha je dvanaest, prema Allahovoj Knjizi, od dana kada je nebesa i Zemlju stvorio, a ?etiri su sveta, to je prava vjera. U njima sebi nepravdu ne ?inite (ne griješite)!'' (Et-Tevbe, 36.)  Jedan dio u?enjaka tuma?io je ovaj ajet rije?ima: ''Allah je zabranio nasilje – grijehe, u svim mjesecima tokom godine, a nasilje i grijesi u svetim mjesecima strožije su zabranjeni i više kažnjivi, kao što su i grijesi na svetim mjestima strožije zabranjeni nego na drugim mjestima.''
Najbolji post, nakon ramazanskog, je post u mjesecu muharremu
Mnogi ljudi ne znaju da je post u mjesecu muharremu na velikom stepenu pohvalnosti, ?ak da je Allahov Poslanik potvrdio da je  post u muharremu najvredniji nakon ramazanskog posta. Kazao je Allahov Poslanik: ''Najvredniji post, nakon ramazanskog, je post u Allahovom mjesecu muharremu, a najbolji namaz, nakon obaveznih, je no?ni namaz.'' (Muslim)

U njemu je dan Ašure
Mjesec muharrem odlikuje se nad drugim mjesecima po danu Ašure, a to je deseti dan mjeseca muharrema. Allahov Poslanik podsticao je sljedbenike svoga ummeta da poste taj dan i onome ko ga isposti obe?ao oprost (malih) grijeha po?injenih u protekloj godini.  Prenosi se od Ibn Abbasa, r.a., da je kazao: ''Kada je Allahov Poslanik stigao u Medinu, zatekao je židove da poste dan Ašure, pa ih je upitao: 'Šta je to?' Kazali su: 'Ovo je veli?anstven dan (u rivajetu: dobri dan), u njemu je Uzvišeni Allah spasio Musaa i njegov narod (u rivajetu: Benu Israil) od faraona i njegova naroda (u rivajetu: od njihovog neprijatelja) pa ga je Musa, alejhis-selam, postio iz zahvale Allahu.' Kazao je Allahov Poslanik: 'Mi smo pre?i Musau od vas', pa ga je Allahov Poslanik postio i naredio da ga poste.'' (Buharija i Muslim)
Upitan je Allahov Poslanik o postu na dan Ašure, pa je kazao: ''Post Ašure briše (male) grijehe iz protekle godine.“ (Muslim od Ebu Katade, r.a.)

Fikhsko-pravna pitanja vezana za post na dan Ašure:
- Sunnet je da se posti dan Ašure. Kazao je Ibn Abbas, r.a.: ''Nisam vidio da se Allahov Poslanik trudi u postu nekog dana, zbog vrijednosti nad drugim danima, osim dana Ašure i ovog mjeseca – misle?i na ramazan.'' (Buharija i Muslim)
- Pohvalno je da se uz dan Ašure posti dan prije, kako bi se posta? u ibadetu razlikovao od židova ili krš?ana koji poste ovaj dan.  Kazao je Ibn Abbas, r.a.: ''Kada je Allahov Poslanik  po?eo postiti dan Ašure i drugima naredio da ga poste, re?eno mu je: 'Allahov Poslani?e, to je dan koji veli?aju židovi i krš?ani', pa je rekao: 'Ako budem živio do sljede?e godine, sigurno ?u postiti i deveti dan.''' (Muslim) U drugom rivajetu: ''I nije do?ekao sljede?u godinu.''
- Jedan dio u?enjaka smatrao je pohvalnim post i jedanaestog dana Ašure. Svoj stav su argumentirali sa nekoliko dokaza – ?injenica: rije?ima Allahovog Poslanika: ''Postite dan prije Ašure i (u rivajetu: ili) dan nakon njega'' (u pogledu ove predaje ili drugih predaja u kojima se spominje post dana nakon Ašure, hadiski eksperti imaju opre?ne stavove, jedan dio njih smatrao je ove predaje dobrim – hasen, dok su drugi smatrali da su slabe sve predaje u kojima je spomenut (ponaosob) post jedanaestog dana); na taj na?in ?e ?ovjek biti siguran da je postio dan Ašure, to u slu?aju da se desi da nije ispravno odre?en po?etak mjeseca muharrema; op?im hadisima koji govore o vrijednosti posta u mjesecu muharremu.
- Osobe koje ne budu u mogu?nosti da poste taj dan, ne?e ga napaštati, pošto je to ibadet – nafila vremenski ograni?ena i prolazi mogu?nost postizanja obe?ane nagrade sa njenim prolaskom.
- Po mišljenju velikog broja u?enjaka, a taj stav je preferirao i šejhul-islam Ibn Tejmijje, nije poku?eno da se posti samo dan Ašure, bez da ?ovjek posti deveti ili jedanaesti dan muharrema.
- Ako bi se desilo da dan Ašure bude u subotu, nema smetnje da ?ovjek posti samo subotu. Ve?ina islamskih pravnika smatrala je poku?enim samostalno post subotom u slu?aju ako je to op?a nafila, ali ako se radi o nafili sa povodom – kao što je dan Ašure, Arefata, tada su smatrali da poku?enost prestaje.

Nekoliko slabih i apokrifnih hadisa o danu Ašure:
- ''Ko bude koristio surmu (ar. el-ismid) na dan Ašure, nikada ga ne?e boljeti o?i (upala o?iju).''
- ''U mjesecu redžebu Nuh, alejhis-selam, ukrcao se na la?u, pa je naredio onima koji su bili sa njim da poste. Putovali su na la?i šest mjeseci i zadnji dan plovidbe i iskrcavanja na Džudijji  bio je dan Ašure, pa ga je postio Nuh, alejhis-selam, oni koji su bili sa njim i životinje kao vid zahvalnosti Allahu. Razdvojilo se more pred Izrael?anima na dan Ašure. Allah je prihvatio pokajanje Adema, alejhis-selam, na dan Ašure. Na dan Ašure rodio se Ibrahim, alejhis-selam.'' (Apokrifnim ga je smatrao šejh Albani)
- ''Koji god rob bude plakao na dan pogibije Husejna, r.a. – na dan Ašure, on ?e na Sudnjem danu biti sa odabranim poslanicima  (ulul-azm).''
- ''Ko obi?e bolesnika na dan Ašure, kao da je obišao sve bolesnike iz Ademovog, alejhis-selam, potomstva.''
- ''Ko bude postio dan Ašure, dobit ?e nagradu šezdeset godina ibadeta.''
- ''Ko bude postio na dan Ašure, dobit ?e nagradu deset hiljada šehida.''
- ''Ko bude postio na dan Ašure, dobit ?e nagradu deset hiljada meleka.''

Još nekoliko ?injenica koje su tako?er spomenute u apokrifnim hadisima:
1- da je Allah stvorio Zemlju i nebesa na dan Ašure,
2- da je Allah stvorio pero na dan Ašure,
3- da se na taj dan zaustavila Nuhova la?a na Džudijji,
4- da se na taj dan Jusuf, alejhis-selam, vratio ocu Jakubu, alejhis-selam,
5- da je Uzvišeni Allah stvorio Džibrila na dan Ašure,
6- da je Uzvišeni Allah stvorio Adem, alejhis-selam, na dan Ašure,
7- da je Uzvišeni Allah spasio iz vatre Ibrahima, alejhis-selam, na dan Ašure,
8- da je Uzvišeni Allah oprostio Davudu, alejhis-selam, na dan Ašure,
9- da se Poslanik, alejhis-selam, rodio na dan Ašure,
10- da se Uzvišeni Allah uzvisio iznad Arša na dan Ašure,
11- posebne nagrade za namaze koji se obave u jutarnjem periodu na dan Ašure (duha-namaz),
12- oživljavanje no?i Ašure posebnim ibadetima i posebnim vrstama namaza.

Novotarije na dan Ašure
Jedna od najve?ih novotarija prisutna u danu Ašure jeste okupljanje rafidija – šiija na Kerbeli, mjestu pogibije Husejna, r.a., te njihovo izvo?enje tradicionalnog rituala ''matam''. Koliko je toga u tom danu što oni ?ine a što je u koliziji sa na?elima vjere islama, samo Uzvišeni Allah zna! Proklinjanje prvih generacija, naricanje, ?upanje i cijepanje odje?e, unakažavanje ljudskoga tijela, samo su neke stvari koje se tog dana ?ine na Kerbeli, a koje su vjerom strogo zabranjene. Allahov Poslanik, alejhis-selam, zabranio je da se njegov kabur posje?uje svake godine na isti dan i da se od toga na?ini praznik – svetkovanje, pa kako onda komentarisati postupak sljedbenika ove zabludjele sekte?! Ili oni smatraju da taj hadis nije vjerodostojan, kao što su na taj na?in odbacili i mnoge druge vjerodostojne hadise zabilježene u zbirkama imama Buharije i Muslima, ili možda smatraju da je Husejn, r.a., na ve?em stepenu od Poslanika, kao što smatraju da je hodo?aš?e Kerbele vrednije od posjete Mekke?! Ako bismo na sve to pridodali ideološku pozadinu ove novotarije, tek tada bismo shvatili o kakvoj i kolikoj novotariji se radi.
Da nas Allah sa?uva zablude nakon upute!



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP