Propis pokrivanja lica


Islamski u?enjaci koji pokrivanje lica smatraju obaveznim, kao i druga skupina koja nikab smatra pohvalnim, navode brojne argumente iz Kur'ana i sunneta žele?i potkrijepiti mišljenje koje zastupaju. Jedino Tantavi ne navodi nikakve argumente da je nikab tradicija, a ne propis kojim se obaveznik može približiti svome Stvoritelju!

Nemogu?e je kroz jedan kratki ?lanak spomenuti sve dokaze iz koji islamski u?enjaci zaklju?uju da je pokrivanje lica obavezno ili pohvalno, niti nam je to cilj u ovom kratkom ?lanku, ve? ?emo navesti mišljenja u?enjaka iz pet pravnih škola koji smatraju da je pokrivanje lica obavezno naro?ito u vremenu fitne, ili barem pohvalno.

Propis pokrivanja lica - Hanefijski mezheb

1. Imam Et-Tahtavi el-Hanefi kaže: ”Zabranjeno je mladoj ženi otkrivati lice, iz predostrožnosti, a ne zato što se lice smatra intimnim (stidnim) dijelom ženskog tijela.'' (Vidjeti: Hašijetut-Tahtavi ala merakil-felah, str. 241.)


2. Ibn Abidin kaže: ”U djelu El-Feth stoji da je ženi pohvalno (dok je u ihramima) da ne?im zastre lice, a u djelu En-Nihaje da je obavezna pokriti ga. U djelu El-Muhit stoji: Ovim se aludira na to da je ženi zabranjeno otkrivati lice pred muškarcima strancima, osim u nuždi.” (Vidjeti: Hašijetu Ibn Abidin, 3/629.) (El-Feth, En-Nihaje i El-Muhit su djela hanefijskog fikha)

3. U hanefijskom djelu ''Medžmeul-enhur'', 1/122, stoji: ”Navodi se u djelu El-Munteka (poznato djelo hanefijskog fikha): 'Zabranjeno je mladoj ženi otkrivati lice, iz predostrožnosti, a u naše vrijeme ženi je vadžib nositi nikab, i ne samo vadžib, nego farz” (farz je, u hanefijskoj pravnoj školi, pritvr?eniji stepen naredbe od vadžiba).

4. Ibn Nudžejm el-Hanefi veli: ”Kažu naši (tj. hanefijski) u?enjaci: U naše vrijeme je, zbog pove?anog stepena smutnji, zabranjeno da mlada žena otkriva svoje lice u prisustvu muškaraca.” (Vidjeti: El-Bahrur-raik, 1/284.)

Na drugom mjestu Ibn Nudžejm kaže: ”Kada bi žena uvrijedila muškarca stranca, po?inila bi krivi?no djelo. Tako?er, kada bi otkrila svoje lice pred muškarcem koji joj nije mahrem, jer njemu nije dozvoljeno gledanje i njoj otkrivanje lica, osim u stanju potrebe.” (Vidjeti: El-Bahrur-raik, 3/345.) Ibn Nudžejm ro?en je u Kairu 926. h.g., a umro je 970. h.g. Šta bi hanefijski u?enjaci kazali za naše vrijeme i fitne koje vladaju ako su u tadašnjem centru islamske države i prisustvu halife zabranjivali otkrivanje lica mladoj djevojci?! Šta bi, tek, kazali za slavnog azharskog dekana koji zabranjuje pokrivanje lica i naziva ga tradicijom?!

5. Imam El-Haskefi, govore?i o odje?i žene na hadžu, kaže: ”Žena ?e otkriti lice (tj. skinuti nikab), a ne?e otkrivati kosu, a ako nešto drugo spusti preko lica i udalji ga od njega (tj. da nije priljubljeno uz lice), dozvoljeno je, ne samo dozvoljeno ve? je pohvalno (mendub).” (Vidjeti: Ed-Durrul-muhtar, 3/629, sa Hašijama)

Malikijski mezheb

1. Imam El-Kurtubi u svome Tefsiru kaže: ”Cijelo tijelo žene je avret (stidno), ?ak i njen glas, stoga tijelo nije dozvoljeno otkriti, osim u nuždi, kada se radi o potrebnoj identifikaciji ili u slu?aju bolesti.'' (Vidjeti: El-Džamiu li ahkamil-Kur'an, 14/218.)

2. Imam El-Hattab kaže: ”Rekao je kadija Abdul-Vehhab: 'Znaj, ako se žena boji fitne, dužna je pokriti svoje lice i šake.'” (Vidjeti: Mevahibul-dželil, 2/181.)

3. Imam Ez-Zurkani kaže: ”Dozvoljeno je ženi u ihramima prekriti lice, zastiru?i se od muškaraca, to joj je, ?ak, obaveza ako se boji fitne.” (Šerhuz-Zurkani alel-muvetta, 2/329.)

4. Veliki malikijski u?enjak Ibn Huvejz kaže: ”Ako je žena lijepa i plaši se da ?e otkrivanjem lica ili šaka izazvati fitnu, treba ih pokriti. Ako je, pak, stara ili ružna, dozvoljeno joj je da ih otkrije.” (Vidjeti: El-Džamiu li ahkamil-Kur'an, 12/232.)

Šafijski mezheb

1. Imam El-Maverdi, kada je govorio o svjedo?enju, rekao je: ”Ako može poznati ženu u nikabu, nema potrebe za dizanjem vela, u protivnom treba otkriti lice.” (Mugnil-muhtadž, 4/216.)

2. Imam Bejdavi kaže: ”Cijelo tijelo žene je avret, nije dozvoljeno gledanje u njega osim suprugu i mahremima ili u prijekoj nuždi.” (Tefsirul-Bejdavi, 4/183.)

3. Ibnul-Iraki kaže: ”Ženi je u ihramima zabranjeno pokriti lice ne?im što je priljubljeno uz njega, a nije onim što nije priljubljeno. Ovo je stav imama ?etiri pravne škole.” (Vidjeti: Tarhut-tesrib, 5/40.)
Na drugom mjestu, kada je govorio o hadisu koji spominje potvoru majke vjernika Aiše, Ibnul-Iraki rekao je: ”U hadisu je dokaz da se žena treba zastrti od stranaca, bili oni bogobojazni ili ne.” (Vidjeti: Tarhut-tesrib, 8/51.)

4. Ibn Hadžer kaže: ”Islamski u?enjaci ne razilaze se u tome da je ženi dozvoljeno pokriti lice i ruke na hadžu ne?im drugim osim nikaba i rukavica.” (Fethul-Bari, 4/65.)

5. Imam Sujuti, kada je spomenuo ajet iz sure En-Nur u kome se nare?uje pokrivanje žene, rekao je: ”Ovaj ajet se odnosi na sve žene i u njemu je obaveza pokrivanja glave i lica.” (Avnul-mabud, 11/106.)

Hanbelijski mezheb

1. Imam Ahmed kaže: ”Žena je sva stidna (avret), ?ak i njen nokat.” (Zadul-mesir, 3/290.)

2. Ibn Tejmijje kaže: ”Nije dozvoljeno ženama otkrivati lice pred strancima.” (Vidjeti: El-?dabuš-šer'ijje, 1/276.)

3. Ibn Kudame kaže: ”Dozvoljava se ženi u ihramima da spusti nešto niz svoje lice, kako bi se zastrla od stranaca.” (Vidjeti: El-Mugni, 3/154.)

4. Ibn Muflih kaže: ”Dozvoljava se ženi u ihramima da spusti veo niz svoje lice da bi se zastrla od muškaraca.” (Vidjeti: El-Mubd'i, 3/168, i El-Furu'u, 3/332.)

5. Imam Behuti kaže: ”Ako postoji potreba zbog prolaska ljudi, žena dok je u ihramima spustit ?e sa svoje glave veo niz lice.” (Keššaful-kin?', 2/530.)

Zahirijski mezheb

1. Ibn Hazm kaže: ”Žena u ihramima ne može pokriti lice nikabom, ali ga može pokriti ne?im drugim što ?e spustiti niz lice.” (Vidjeti: El-Muhalla, 7/78)


priredio: mr. Safet Kuduzovic



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP