Nestanak povjerenja i njegovo gubljenje iz srca
Kada se odgovaraju?i ?ovjek na?e na odgovaraju?oj funkciji, to oslikava odre?enu odgovornost samog naroda i ispravno ure?enje njihove drave. Oni sigurno tee ka napretku, a takav odabira ukazuje na valjanost ljudi koji tu ive. Kada se gubi ovaj emanet, tj.povjerenje, poremete se parametri vrijednosti, pokvare se pozicije ljudi, na odgovorna mjesta do?u oni koji mu nisu dorasli i koji ga nisu dosljedni, i naprosto nastane anarhija. O ovome nas je obavijestio Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, da ?e se desiti.
Osnovni razlog gubljenja ovog emaneta je pokvarenost ljudskih dua-njihovih namjera i tenji. Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:Zaista je povjerenje usa?eno u prirodi ljudskog srca, potom je objavljen Kur'an, pa se u?io Kur'an i u?io se Sunnet. Nakon to je to rekao, Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, nastavi govoriti o gubljenju povjerenja:?ovjek ?e zaspat a emanet(povjerenje) ?e nestati iz njegova srca, tako da ?e ostati samo njegov trag.
Potom ?e zaspati pa ?e nestati emaneta iz njegova srca, tako da ?e ostati samo njegov trag koliko prit, kao kad eravica klizne niz nogu pa smegura kou gdje je dotakne. Vidi napuhan prit a u njemu nema nita. Tu Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, uze kamen?i? i pokaza kako kliznu niz nogu, te nastavi hadis: I tako ?e ljudi kupovati i prodavati, a da gotovo niko ne?e ispunjavati to mu je povjereno, toliko da ?e pri?ati: Ima u tom i tom plemenu povjerljiv ?ovjek. I gogvorit ?e se o ?ovjeku:Kako je ?vrst!, i kako je simpati?an!, i kako je pametan!, a da u srcu ne?e imati ni koliko trun imana. Huzejfe, radijallahu anhu, na kraju dodaje: Proivio sam vrijeme i nisam se brinuo od koga neto kupujem ili prodajem, ako je bio musliman, rukovodili bi se svojom vjerom, a ako je kr?anin ili jevrej, vratili bi se njihovim odgovornim. A danas, ne bi kupovao ili prodavao niskim od vas, osim s tim i tim.
Dakle, kada se kod ve?ine ljudi pokvare namjere i unutranje tenje i kada se povjeri odgovornost onome ko je nije dosljedan, zna?i da je izgubio emanet i da se pribliio Sudnji dan. Od Ebu Hurejra, radijallahu anhu, se tako?er prenosi: Dok je jednom Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, bio me?u ashabima i kazivao im o ne?emu, do?e jedan beduin i upita ga :Kada ?e Sudnji dan? Poslanik nije prestajao sa kazivanjem, a neki rekoe:?uo je pitanje, ali mu nije drago! Drugi rekoe: Ne, uop?e nije ?uo pitanje! Ali kada zavri, Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, upita: Gdje je onaj to je pitao o Sudnjem danu? ?ovjek se javi:Ovdje sam Allahov Poslani?e! Kada nestane povjerenja, nadaj se Sudnjem danu, odgovori mu Poslanik, a ?ovjek opet upita.Kako ?e ga nestati o Allahov Poslani?e? Kada se odgovornost povjeri onome koji nije dosljedan, o?ekuj Sudnji dan! (Buhari).
Ovaj se predznak Sudnjeg dana moe o?ito vidjeti u naoj stvarnosti. Tako mi danas vidimo na raznim funkcijama i odgovornim mjestima u vlasti, u op?inama i dravnim ustanovama, na univerzitetima, u institucijama od kojih ovisi neka op?a drutvena korist, dakle vidimo na ovim funkcijama one koji nisu najodgovorniji i najbolji, ali su one udijeljenje po principu me?usobnih koristi, nepotizma, poznanstva isl.
I zaista, ta re?i osim:Kada se odgovornost povjeri onome koji nije dosljedan o?ekuj Sudnji dan!
< « | » > |
---|