Ibnul Qajjim o intimnim odnosima u Islamu
Za zadovoljavajuci brak supruznici moraju razvijati zajednistvo i prijateljstvo kao jednu od najvaznijih stvari u zivotu, potpunu predanost, povjerenje i postovanje (sto zenama najvise nedostaje) kao jednu od kljucnih dimenzija braka. Ako toga nedostaje, oboje ce supruznika kliziti u izolaciju. Seks mjeri zadovoljstvo sa samim sobom i zdravlje medjusobnog odnosa, a jedan od nacina unapredjenja odnosa jesu seksualne tehnike. Na sami cin utjece tjelesno i mentalno stanje, to odrazava i emocionalno zdravlje i sve ono sto jesmo u tom trenutku. Bijes i ljutnja smanjuju spolnu zelju. To su muski osjecaji, paravani za strah, bol i sram koji se nakupljaju dok jednom ne eksplodiraju i to obicno u krivom trenutku. Slijedi zahladjenje odnosa. Samopouzdanje kod zena moguce je smanjti ili pojacati iz tog je razloga za oboje bitan emocionalni vokabular i komunikacija tokom samog spolnog odnosa.
Ovo je jako bitno da bi uopce mogli pricati o seksualnim tehnikama, jer one prije svega zahtijevaju razumijevanje i otvorenost medju supruznicima. Kod mnogih je uvrijezeno misljenje da je polozaj pri spolnom odnosu kod ljudi bioloski odredjen spolom. Po tom sablonu, muskarac treba biti inicijator, aktivan, voditelj, odgovoran, zastitnik, kavaljer , uvijek jak i snalazljiv, hrabar, prvi, emocionalno stabilniji, fizicki jaci. Zeni prema tom sablonu pripada cekanje, pasivnost, prepustanje partneru, prebacivanje o dgovornosti na njega, trazenje zastite u njemu. Ona moze biti slaba, nesnalazljiva, bojazljiva, druga, emocionalno labilna, fizicki krhkija.
Prema funkcionalnim karakteristikama spolnih organa, muskarac treba da je prodoran, onaj koji daje, osvaja, vodi, diktira tempo, intenzitet, predlaze promjene, odredjuje tjelesne polozaje i seksualne tehnike, dok zeni ostaje da prima, bude osvojena, vodjena, prihvacena, diktirana, zasticena , prepustena muskarcu i njegovoj aktivnosti.
On moze traziti a ona samo ocekivati uzitak, on smije zahtijevati a ona samo prizeljkivati, on mijenjati a ona samo prihvacati promjene dosadasnjih nacina seksualnih aktivnosti. Takav nacin sekusalnog ponasanja s dominantnim i aktivnim muskim partnerom, uz sporednog i pasivnog zenskog partnera, osiromasuje ljudsku seksualnost, cini je statickom, ne kreativnom a ako neko pri tom ustvrdi da je takav odnos i islamski, onda se suocavamo s pripisivanjem islamu neceg sto niije od njega.
Bracni partneri nisu samo bioloski organizmi a niti je njihova seksualnost samo njihova bioloska funkcija. Oni su takodjer licnosti a njihova spolnost dio je njihova intimnog susreta. Da bi bracna spolnost trajala, da bi ostala za oba partnera zadovoljavajuca na duze vrijeme (do smrti) ona mora imati i tu ljudsku, personalnu dimenziju stvarnog dijaloga njihovih kompletnih licnosti.
Samo takva spolnost zadovoljava komplicirane zahtjeve kvalitetne monogamije. Braku je potrebna spolnost ali ne bilo kakva! Ne postoje nikakva pravila ili zakoni u predigri tako i u samom seksualnom odnosu. Jedini zakoni i pravila jesu oni koje su postavili sami partneri svojim zajednickim a vrlo cesto i presutnim sporazumom. Sto god donosi zadovoljstvo i muzu i zeni ispravno je i primjereno a sta god je i jednom i drugom (ili samo jednom) neugodno, nije ispravno. Jedina granica kod ovog opceg pravila bilo bi neko serijatsko pravilo koje se ne slaze sa zeljama muza ili zene ili se tice neke zabrane o kojoj ce biti rijeci u poglavlju o zabranama.
Asbah ibn Nubata citira rijeci imama Alije r.a.:Svemoguci Allah stvorio je seksualne zelje u deset dijelova, onda je dao devet dijelova zenama, a jedan dio muskarcima. Ali onda im je Allah takodjer dao jednake dijelove stida.
Islam stavlja akcent na predigru. Navodi se od imama Alije r.a.:Kada odlucite imati intimni odnos sa svojom suprugom, ne zurite, jer zena ima potrebe koje treba ispuniti.
Seks bez predigre izjednacava se s okrutnoscu. Poslanik a.s. rekao je Trojica ljudi okrutni su treci je onaj koji ima odnos sa svojom suprugom bez predigre.
Jos jedan hadis izjednacava seks bez predigre sa zivotinjskim ponasanjem:Kada bilo ko od vas ima intimni odnos sa svojom suprugom, neka im ne ide kao (to to cine) ptice, umjesto toga treba biti spor i odlagati.
Poslanik a.s. kaze:Niko od vas ne bi smio imati intimni odnos sa svojom suprugom kao (sto to cine) zivotinje, umjesto toga, treba imati posrednika izmedju njih. Kada su ga upitali o tom posredniku rekao je to je ljubljenje i pricanje.
Imam Dzafer es Sadik rekao je: Treba biti medjusobne predigre izmedju njih zbog toga sto je to bolje za intimni odnos.
Poslanik a.s. kaze svaka je igra vjernika bezvrijedna , osim u tri slucaja, jahanje konja, gadjanje lukom i strijelom i medjusobna predigra s njegovom suprugom to je hakk (pravo).
Ishak ibn Ammar upitao je imama Dzafera es Sadika da li osoba moze gledati u svoju suprugu kada ona nema odjecu, pa je imam rekao: U tome nema problema, a da li ima uzivanja i u cemu drugome.
Sto se tice uloge zene u predigri, hvali se zena koja se oslobodi stida kada je sa svojim muzem. Imam Muhammed el Bakri rekao je:Najbolja zena medju vama jeste ona koja odlaze orudje stida kada skida odjecu za svoga muza, a naoruzava se stidom kada ponovo oblaci svoju odjecu.
Ove izreke jasno pokazuju da se muz i zena trebaju osjecati potpuno slobodno kada dodje do medjusobne stimulacije koja je poznata kao predigra. Po islamskom ucenju, nije nikakav grijeh da zena bude aktivna i primjeciva za vrijeme intimnog odnosa. To se potpuno razlikuje od seksualnog morala krscanskog zapadnog svijeta u periodu prije seksualne revolucije.
Sto se tice metoda medjusobne stimulacije u predigri, serijat, dozvoljava i muzu i zeni da vide, poljube, dotaknu, mirisu ili stimulisu bilo koji dio partnerovog tijela. Prema tome, oralni seks kako se naziva u ovome dijelu svijeta, dozvoljen je.
Imam Musa el Kazim bio je jednom upitan: Da li covjek moze poljubiti vaginu svoje zene?
Imam je odgovorio:Bez problema.
Jedina granica koju ne treba prelaziti jeste da se ne smije koristiti nikakav dodatni predmet. A ta je restrikcija veoma razumljiva, nista ne moze zamijeniti ono sto je Allah stvorio u nasim tijelima!
Restrikcija koja je postavljena na koristenje dodatnih predmeta bazira se na sledecem hadisu. Ubejdullah ibn Zurara kaze da je imao jednog starog susjeda koji je imao mladu robinju. Zbog svoje starosti, on nije mogao u potpunosti zadovoljiti mladu robinju za vrijeme intimnog odnosa, pa ga je ona pitala da on stavi svoje prste u njenu vaginu, kako je to njoj odgovaralo. Stari je covjek slijedio njene zelje iako mu se ta ideja nije dopala. Zato je trazio od Ubejdullaha da upita imama Alija Ridaa o tome. Kada je on to ucinio, imam je rekao: Nema nikakvih problema u tome da on koristi bilo koji dio svoga tijela na njoj ali ne treba koristiti nista drugo osim tijela.
U ranijoj diskusiji, rekli smo da masturbacija (tj. samozadovoljavanje svojih seksualnih organa sve dok ne dodje do izbacivanja sjemena ili orgazma) nije dozvoljena ali u slucaju dvoje ljudi koji su u braku nema problema ako zena stimulise muzevljev spolni organ, sve do izbacivanja sjemena ili ako on stimulise njen sve do orgazma.
To je dozvoljeno zbog toga sto ne spada u samozadovoljavanje nego se radi o stimulisanju od zakonitog partnera. Kuran jasno kaze:Vjernici su oni koji stidna mjesta svoja cuvaju osim od zena svojih.
Stimulacija spolnih organa od zakonitog partnera sasvim sigurno spada u cuvanje svojih stidnih mjesta osim od zena svojih. Sto se tice osnovnih pozicija u samom cinu nema nikakvih granica ili zabrana. Ustvari, serijat je ostavio muzu i zeni da istrazuju i eksperimentisu kako im je volja. U ranom islamskom periodu desio se jedan dogadjaj koji je razjasnio ovo pit anje za sva vremena. Stanovnici Medine pod utjecajem Jevreja za vrijeme intimnog odnosa koristili su polozaj muskarac s gornje strane, licem u lice dok su Mekkanci voljeli da eksperimentisu s raznim polozajima.
Nakon sto su se muslimani iselili u Medinu, jedan se Mekkanac ozenio zenom iz Medine i zelio je s njom imati intimni odnos na svoj sopstveni nacin. Zena je to odbila i rekla da mogu imati spolni odnos samo u jednom polozaju. Slucaj je iznesen pred Poslanika a.s. a Allah je tim povodom objavio ajet koji glasi: Zene su njive vase i vi njivama svojim prilazite kako hocete.
Ipak, pokudjeno je imati odnos u stojecem polozaju ili okrenut prema Kibli licem ili ledjima. Preporucljivo je suzdrzati se od akrobatskih pozicija koje predlazu neki seksolozi na istoku i zapadu a koji cak mogu izazvati fizicke ozljede. Osnovno je pravilo medjusobno zadovoljstvo i fleksibilnost. Ako jedan od partnera voli neki odredjeni polozaj, onda se onaj drugi treba ravnati prema njegovim osjecanjima.
Sto se tice analnog odnosa, misljenja se mudztehida gotovo ne razlikuju o ovom pitanju. U sunijskim izvorima, svim do kojih sam dosao, ovaj je odnos strogo zabranjen, cak se u nekim predajama izjednacava s nevjerstvom.
Postoje mnogi hadisi u kojima je Poslanik a.s. naglasio da kada se upustamo u intimne odnose, moramo se osigurati da nas nikakvo dijete (ili bilo koja druga osoba) ne vidi ili cuje. Iako sam naveo neke od ovih cinjenica na pocetku knjige s obzirom na njihovu vaznost nije na odmet ponoviti ih u okviru ovog naslova jos jednom.
Ebu Besir prenosi rijeci imama Dzafera es Sadika:Nemojte se upustati u intimne odnose sa svojom suprugom dok vas dijete moze vidjeti. Poslanik a.s. osudjivao je veoma ostro ovakvo ponasanje.
Ako dijete vidi ili cuje svoje roditelje prilikom intimnog odnosa, ono moze pretrpjeti sok kao psiholosko iskustvo. To takodjer moze prouzrokovati probleme u njegovom kasnijem zivotu. U medicinskim knjigama citamo:Mnoga mlada djeca bioloski su programirana da protumace prizor ili zvuk intimnog odnosa odraslih kao dokaz nasilnog ponasanja a svijest o ocevim i majcinskim seksualnim odnosima jeste u svakom pogledu previse ozbiljna stvar da bi se njom poigravalo.
Islam je postavio jasna pravila i privatnosti odraslih. O djeci koja jos nisu usla u pubertet Kuran kaze: O vjernici , neka od vas u tri slucaja zatraze dopustenje da vam udju oni koji su u posjedu vasem i oni koji jos nisu spolno zreli, prije jutarnje molitve i kada u podne odlozite odjecu svoju i poslije obavljanja nocne molitve. To su tri doba kada niste obuceni a u drugo doba nije ni vama ni njima grijeh, ta vi jedni drugima morate ulaziti. Tako vam Allah objasnjava propise! A Allah sve zna i mudar je.
A sto se tice djece koja su usla u pubertet Kuran kaze:A kada djeca vasa dostignu spolnu zrelost, neka onda uvijek traze dopustenje za ulazak, kao sto su trazili za dopustenje oni stariji od njih, tako vam Allah objasnjava propise Svoje! A Allah sve zna i mudar je . ( En Nur 58-59)
Poglavlje iz knjige Uvodjenje zaljubljenih u vrt ljubavi
< « | » > |
---|