(?UVAJTE SVOJ POST)
Kazao je Huzejfe, r.a.: Ljudi su pitali Allahovog Poslanika o dobru, a ja sam ga pitao o zlu, boje?i se da me ne zadesi. (Buharija)
Na osnovu spomenute formule mi ?emo kroz ovaj tekst, kratko i bez detaljnijih pojanjenja, ukazati na neke greke koje ?ine posta?i u toku posta, ne znaju?i da ih to moe skupo kotati ili u najmanju ruku da to bude razlogom proputanja velikih nagrada.
1-Neravnomjerno raspore?ivanje snage; mnogo je onih koji u po?etku ramazana zasu?u rukave i po?nu estokim tempom sa ibadetima, a kako ramazan prolazi, tako i njihov tempo slabi, tako da na kraju ramazana skoro da nikako ne ibadete. Allahov Poslanik je kazao: Najdraa djela Uzvienom Allahu su ona koja su kontinuirana pa makar bila i neznatna. (Buharija i Muslima od Aie, r.a.)
2-Nepoznavanje onoga to kvari post; ?esto smo svjedoci izjava iz kojih vidimo da posta?i za odre?ene stvari smatraju da kvare post, a ustvari to nije tako, dok za druge stvari smatraju da ne kvare post i ?ine ih, a one ustvari kvare post.
Koliko je ljudi koji poste i u toku posta konzumiraju duhan, pod izgovorom da to nije niti jelo niti pi?e, a ako pogledamo knjige islamskih u?enjaka vidjet ?emo da oni imaju jednoglasan stav da konzumiranje duhana kvari post.
S druge strane mnogi ljudi za odre?ene grijehe, kao to je la, ogovaranje, gledanje u ene, nenoenje mahrame, smatraju da njihovo ?injenje kvari post, to je neispravno. ?injenje spomenutih grijeha sigurno umanjuje nagradu posta, ali to ne zna?i da je post osobe koja to u?ini neispravan.
3-Ubje?enje da je spavanje ibadet; deava se da ljudi veliki dio ramazana provode spavaju?i, oslanjaju?i se u tome na rije?i Allahovog Poslanika: Spavanje posta?a je ibadet. Ovaj hadis nije vjerodostojan i ne moe se koristiti u dokazivanju erijatskih propisa, kao to je potvrdio ejh Albani u vie svojih knjiga.
4-?injenje grijeha u toku posta; kod velikog broja posta?a deava se da se kod njih ne razlikuje dan u kojem poste i dan u kojem ne poste, jer neprestano ?ine grijehe. Kazao je Allahov Poslanik: Ko ne ostavi laan govor i postupanje po tome, Allahu nije potrebno da ostavi jelo i pi?e. (Buharija, od Ebu Hurejre, r.a.)
5-Odga?anje iftara; velik broj ljudi, iz neke predostronosti koja nema utemeljenja u islamu, makar bili sigurni da je sunce zalo i da je nastupio akam, odga?aju iftar smatraju?i da je to ibadet.
Allahov Poslanik je kazao: Ljudi ne?e prestati biti u dobru sve dok budu pourivali sa iftarom. (Buharija i Muslim) Jedni ?ekaju da mujezin zavri u?enje ezana i nakon toga iftare to je greka, a drugi ?ekaju da klanjaju akam-namaz i vrate se iz damije, a potom iftare, ne znaju?i da Allahov Poslanik nikada nije klanjao akam prije negoli je iftario.
6-Iftar sa onim to je zabranjeno; mnogi ljudi cijeli dan ne konzumiraju duhan, ali prave greku i iftare se sa onim to je zabranjeno duhanom, ne znaju?i da na taj na?in ?ine tri prekraja: zapostavili su sunnet Allahovog Poslanika da se iftare datulama; iftarili su sa onim to je zabranjeno; tetnost duhana je mnogo ve?a ako se konzumira na prazan stomak nego u slu?aju da se to ?ini nakon jela (to ni u kom slu?aju ne zna?i da je to dozvoljeno).
7-Zapostavljanje sunneta ponavljanja za mujezinom u toku u?enja ezana; mnogo je onih koji u estokoj elji za hranom zaboravljaju na sunnet ponavljanje za mujezinom. Kazao je Allahov Poslanik: Kada ?ujete glas mujezina, kaite (ponavljajte za njim) isto ono to i on govori. (Buharija i Muslim) Ovaj hadis je op?eg karaktera i ne izuzima vrijeme iftara.
8-Ubje?enje (nekih mukaraca) da enama nije propisano klanjanje teravije; Allahov Poslanik kae: Kada nekome od vas ena zatrai dozvolu da ide u damiju, dozvolite joj. (Buharija i Muslim) Normalno, ova dozvola je uvjetovana nepostojanjem erijatskih zapreka prilikom eninog izlaska iz ku?e. eni nije dozvoljeno da izlazi iz ku?e na teraviju namirisana ili naminkana, nepropisno obu?ena, jer ako bi ena prilikom izlaska na teraviju ?inila odre?eni erijatski prijestup, tada je muu dozvoljeno da joj uskrati odlazak u damiju.
9-Dranje mushafa u rukama tokom teravih-namaza; osoba koja dri mushaf u rukama tokom teravih-namaz ?ini nekoliko prekraja (izostavlja nekoliko sunneta); ne vee ruke u namazu, ne die ruke prilikom odlaska na ruku i povratka sa rukua, ne gleda u namazu u mjesto ?injenja sedde.
10-Odnos posta?a prema djeci; mnogo je onih koji u ramazanu ?ine prekraje i greke u pogledu svoje djece. Mnogo je roditelja koji ne znaju da li su njihova djeca postala punoljetna i ne nare?uju im da poste. Kada dijete postane punoljetno (po islamskom na?inu odre?ivanja) obavezno je da posti i na njega se odnose erijatske naredbe, od kojih je i post mjeseca ramazana. Tako?er, mnogo je roditelja koji ne navikavaju svoju djecu na post prije punoljetnosti, to je greka. Neki roditelji, da im Allah oprosti, svojoj djeci koja ele da poste, nakon to postanu punoljetni, zabranjuju post, to je opet veliki grijeh.
Priredio: Pezi? Elvedin
< « | » > |
---|